• AnneVikstrand

Ni med Emmaljunga vagnar

Fick idag ett ramaskri när jag berättade att vi köpt en Emmalunga vagn. Hon hade minsann hört att hennes kompis vagn lätt vickade när dom hängde skötväskan på handtaget?!

Jag har hört att detta har hänt någon gång. Men aldrig Emmljunga? Att en Emmaljunga edge duo vickar? Har ni varit med om det?

• Svar på tråden Ni med Emmaljunga vagnar
  • MassiiMotoo

Nej, det måste vara en tung skötväska hon har för att den ska välta....

• AnneVikstrand
    MassiiMotoo skrev 2009-07-24 20:12:33 följande:
    Nej, det måste vara en tung skötväska hon har för att den ska välta....
    Ja jag blev helt förvånad. Den tunga vagnen skulle vicka av en skötväska?!

Okej, men det kanske var en lätt vagn och en extremt tung skötväska.. Men nää.. tycker det lär helt mysko..
  • LindaLii

Jag har en crossway och den är ju t.o.m lättare och inte en chans att den vickar om skötväskan inte är ENORMT tung.  Emmaljunga är ju rena pansarvagnarna och fördelen är ju just att de är stabila!

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • Helstsyskonnu

Det har hänt om vi haft en välpackad skötväska och inget barn i vagnen. Aldrig när sonen varit i vagnen, varken när han vägde 3,5 kg eller nu när han väger 13.

Sen är det ju egentligen inga vagntillverkare som rekomenderar att man hänger saker på handtaget även om de tillverkar skötväskor, tyngdpunkten på vagnen blir annorlunda.

• AnneVikstrand
    LindaLii skrev 2009-07-24 20:13:29 följande:
    Jag har en crossway och den är ju t.o.m lättare och inte en chans att den vickar om skötväskan inte är ENORMT tung.  Emmaljunga är ju rena pansarvagnarna och fördelen är ju just att de är stabila!
    Nej, det är ju därför vi har köpt Emmaljunga, för att vi vill ha en "teräng vagn"..
  • MassiiMotoo
    AnneVikstrand skrev 2009-07-24 20:13:22 följande:
    Ja jag blev helt förvånad. Den tunga vagnen skulle vicka av en skötväska?! Okej, men det kanske var en lätt vagn och en extremt tung skötväska.. Men nää.. tycker det lär helt mysko..
    Fast om barnets vikt balanserar det så ska den inte välta liksom. Det är om de inte finns något barn i vagnen då välte vagnen ja. De gör mina om jag har en väldigt tung väska hängd och ingen av mina ungar sitter i. Annars nej. jag hade både en cerox och en scooter och ingen har vält trots tunga väskor
  • AnneVikstrand
    MassiiMotoo skrev 2009-07-24 20:16:16 följande:
    Fast om barnets vikt balanserar det så ska den inte välta liksom. Det är om de inte finns något barn i vagnen då välte vagnen ja. De gör mina om jag har en väldigt tung väska hängd och ingen av mina ungar sitter i. Annars nej. jag hade både en cerox och en scooter och ingen har vält trots tunga väskor
    Ja, men jag reagerade på att vagnen skulle vicka med barnet i. Så illa lät det. Vi var väl galna som hade beställt en Emmljunga vagn ungefär. :s
  • MassiiMotoo
    AnneVikstrand skrev 2009-07-24 20:18:24 följande:
    Ja, men jag reagerade på att vagnen skulle vicka med barnet i. Så illa lät det. Vi var väl galna som hade beställt en Emmljunga vagn ungefär. :s
    Nej nej de tror jag inte så länge inte väskan väger vääääldigt mkt.

Men nej.
  • AnneVikstrand
    MassiiMotoo skrev 2009-07-24 20:20:55 följande:
    Nej nej de tror jag inte så länge inte väskan väger vääääldigt mkt. Men nej.
    Jag har då verkligen inte tänkt packa den med tegelstenar, så det går nog bra :)
  • MassiiMotoo
    AnneVikstrand skrev 2009-07-24 20:22:12 följande:
    Jag har då verkligen inte tänkt packa den med tegelstenar, så det går nog bra :)
    Nää precis.
  • crazydiamond

vi har köpt en sådan. har inte provat med skötväskan packad på än men kan aldrig tänka mig det! jag tycker att just denna modell är superstadig, inget kan få ikull den nästan :p

• CCA

Vi har en edge duo och den har aldrig vält vara sig med eller utan barn med välpackad skötväska däremot har svägerskan en city cross som min dotter varit påväg att få över sig ett antal gånger när den haft en väl packad skötväska och utan barn.

Svar på tråden Ni med Emmaljunga vagnar