Mini Kryssning på några timmar i skåne
Undar om någon vet om det finns någon sorts kryssning, ( som i Sthlm. typ ålands färja, tacco båten m.m.) i Skåne?
Undar om någon vet om det finns någon sorts kryssning, ( som i Sthlm. typ ålands färja, tacco båten m.m.) i Skåne?
Kryssningar vet jag inte om jag skulle kalla det, men det finns ju färjor som går mellan Helsingborg och Helsingör (Danmark). Färjan tar 20 min och avgår var 20:e minut. Man kan köpa matbiljett och käka på restaurangen på färjan. För att hinna äta i lugn och ro, åker man några vändor fram och tillbaka (hur många, är valfritt). Vi kallar det att "tura". God mat och trevlig grej!
Var det nåt sånt du hade tänkt dig? Eller jag missuppfattar?
Det går ju också färja från Ystad till Rönne på Bornholm. Vet dock inte hur lång tid den tar, eller nåt annat om den. Aldrig åkt där själv. www.bornholmstrafikken.dk
Från Ystad kan ni även åka till Swinoujscie i Polen. www.polferries.se
www.unityline.se
Det finns även färja mellan Trelleborg och Travemunde i Tyskland (nära Lubeck). Den har jag också åkt och tyckte att det var en trevlig resa.
www.aferry.se/travemunde-f%C3%A4rja-f%C3%A4rjor.htm
Vill man ta sig över till Köpenhamn så kan man åka på kryssning till Oslo.
www.aferry.se/K%C3%B6penhamn-f%C3%A4rja-f%C3%A4rjor-ferry.htm
Tack för tipsen! Jag kallarf det inte heller för "kryssning" i vanliga fall, men kom inte på vad det hette =))