• Pebblas

Mini Kryssning på några timmar i skåne

Undar om någon vet om det finns någon sorts kryssning, ( som i Sthlm. typ ålands färja, tacco båten m.m.) i Skåne?

• Svar på tråden Mini Kryssning på några timmar i skåne
  • amorosa

Kryssningar vet jag inte om jag skulle kalla det, men det finns ju färjor som går mellan Helsingborg och Helsingör (Danmark). Färjan tar 20 min och avgår var 20:e minut. Man kan köpa matbiljett och käka på restaurangen på färjan. För att hinna äta i lugn och ro, åker man några vändor fram och tillbaka (hur många, är valfritt). Vi kallar det att "tura". God mat och trevlig grej!

Var det nåt sånt du hade tänkt dig? Eller jag missuppfattar?

• evaoregon
    amorosa skrev 2009-07-26 15:42:34 följande:
    Det går ju också färja från Ystad till Rönne på Bornholm. Vet dock inte hur lång tid den tar, eller nåt annat om den. Aldrig åkt där själv. www.bornholmstrafikken.dk Från Ystad kan ni även åka till Swinoujscie i Polen. www.polferries.se www.unityline.se
    Färjan ifrån Ystad till Rönne är trevlig och tar 90 minuter. Jag har åkt den flera gånger. Rekommenderas!

Jag har också åkt färja till Polen. Det var länge sedan och då var standarden väldigt dålig jämfört med båtarna till Finland.
  • Pebblas

Tack för tipsen! Jag kallarf det inte heller för "kryssning" i vanliga fall, men kom inte på vad det hette =))

Svar på tråden Mini Kryssning på några timmar i skåne