• Mollan

Mellanrätt på tjejmiddagen?

Jag ska ha tjejmiddag på fredag, men ska samtidigt ha lillkillen på ett år hemma. Han brukar somna vid halv åtta, alltså mitt i vår middag. Så jag tänkte att mina tjejer skulle få äta förrätt med oss och sedan få någon slags mellanrätt att snaska på medan jag lägger lillkillen. Vad ska jag bjuda på!? De ska få en het räkchili på bröd till förrätt och sedan fisk till huvudrätt (och någon kolapaj senare till kaffet också... förstås) - har ni några förslag? Kanske en drink? Men utan alkohol i så fall eftersom vi är gravida/kör bil och så vidare... Enda kravet är att det ska gå att förbereda innan (helst dagen innan) så man bara kan plocka fram det.

Här fick ni något att bita i !

• Svar på tråden Mellanrätt på tjejmiddagen?
  • frk t

när man käkar fler-rätters på restaurang får man ofta en sorbet mellan vissa rätter för att neutralisera smaklökarna, det kanske kan vara ngt? bara en liten kula m neutral smak? det är ju bara att sleva upp snabbt från frysen!

• bluecat

Annars så kan man köpa tunnbröd och grönsaker.
    Bryt brödet i bitar och skala och skär grönsakerna i stavar. Servera med t ex estrellas vitlöksdipp eller någon färskost. Brödpinnar är också jättegott till.

• Mollan

Jag har nog bestämt mig för fruktspett med physalis, druvor och jordgubbar på. Så kan de snaska på ett par sådana innan huvudrätten är klar. Igår var lillkillen jättesvår att lägga, så jag hoppas verkligen att han kommer vara trött ikväll...

Svar på tråden Mellanrätt på tjejmiddagen?