• dum spiro spero

Maratonamning

Någon som har erfarenhet av det och blir det bättre? Har en tös på 11 dagar som vill ligga vid bröstet nästan hela tiden. Tycks aldrig bli riktigt nöjd. Slitigt i längden kan jag tro...iaf om det fortsätter. I förrgår var det bröst nonstop mellan 19-00.30, sedan somnade både jag, hon och sambon av utmattning.

• Svar på tråden Maratonamning
  • straw2008

Det är väl du som bestämmer hur mkt tillgång hon har till bröstet? Prova med napp? Skicka ut henen i vagn med sambon elelr gå ut med henne själv?

• dum spiro spero
    straw2008 skrev 2009-07-25 10:09:21 följande:
    Det är väl du som bestämmer hur mkt tillgång hon har till bröstet? Prova med napp? Skicka ut henen i vagn med sambon elelr gå ut med henne själv?
    Napp funkar ej och att lägga henne i vagnen har vi försök tmen hon gallskriker och jag låter inte mitt spädbarn ligga och skrika i evigheter...det enda som hon nöjer sig med är bröstet.
  • carola1977

Jag maratonammade hela kvällarna Emilias första månader i livet, mellan ca 20 och 00. Fördelen med det var att hon sedan sov i 6 timmar i sträck .

• straw2008

dum spiro spero skrev 2009-07-25 10:12:03 följande:

Napp funkar ej och att lägga henne i vagnen har vi försök tmen hon gallskriker och jag låter inte mitt spädbarn ligga och skrika i evigheter...det enda som hon nöjer sig med är bröstet.
    Men se om du får något annat svar här då, annars skulle jag kontakta amningshjälpen eller bvc, så där kan ni ju absolut inte ha det, provat med att mata henne med lite ersättning ? Hon kanske inte är mätt? Vi fick prova säkert 5 olika nappar innan vi hittade en favorit, o vi var tvugna att vara ganska envisa med nappen o nu älskar han den, urbra!

Lycka till
  • clinan

De tre första veckorna bodde typ min tjej vid bröstet. Nu när hon e 3 månader äter hon med 2 timmars mellanrum.

• dum spiro spero
    carola1977 skrev 2009-07-25 10:13:19 följande:
    Jag maratonammade hela kvällarna Emilias första månader i livet, mellan ca 20 och 00. Fördelen med det var att hon sedan sov i 6 timmar i sträck .
    Ok! Hur var det för dig? Hittade du några bekväma ställningar!? Hur var amningen resten av dygnet?
  • dum spiro spero
    straw2008 skrev 2009-07-25 10:14:08 följande:
    dum spiro spero skrev 2009-07-25 10:12:03 följande:
    Men se om du får något annat svar här då, annars skulle jag kontakta amningshjälpen eller bvc, så där kan ni ju absolut inte ha det, provat med att mata henne med lite ersättning ? Hon kanske inte är mätt? Vi fick prova säkert 5 olika nappar innan vi hittade en favorit, o vi var tvugna att vara ganska envisa med nappen o nu älskar han den, urbra! Lycka till
    Vi har köpt hem ersättning men ite vågat laborera med den ännu! Vad hittade ni för napp? Prematurnapp?
  • dum spiro spero
    clinan skrev 2009-07-25 10:16:16 följande:
    De tre första veckorna bodde typ min tjej vid bröstet. Nu när hon e 3 månader äter hon med 2 timmars mellanrum.
    Ok, låter som en liten tröst då iaf...Tack
  • straw2008

dum spiro spero skrev 2009-07-25 10:18:04 följande:

Vi har köpt hem ersättning men ite vågat laborera med den ännu! Vad hittade ni för napp? Prematurnapp?
    Ok ersättning smakar som grädde o är jättelätt att värma :O)
    Han gillar inte de anatomiska utan mam för nyfödd (finns bara på apoteket) eller 0-4 månader han vill oxå ha de med gummi o inte med silicon i själva sugdelen!.

Låt henen ligga vid bröstet o stoppa in nappen så tror hon säkert att hon fortfarande har ditt bröst i munnen, sen försöker du ta bort en arm, flytta en cm ifrån henne osv, till slut förhoppningsvis ligger hon helt själv o suger på nappen :O)
  • dum spiro spero
    straw2008 skrev 2009-07-25 10:21:12 följande:
    dum spiro spero skrev 2009-07-25 10:18:04 följande:
    Ok ersättning smakar som grädde o är jättelätt att värma :O) Han gillar inte de anatomiska utan mam för nyfödd (finns bara på apoteket) eller 0-4 månader han vill oxå ha de med gummi o inte med silicon i själva sugdelen!.Låt henen ligga vid bröstet o stoppa in nappen så tror hon säkert att hon fortfarande har ditt bröst i munnen, sen försöker du ta bort en arm, flytta en cm ifrån henne osv, till slut förhoppningsvis ligger hon helt själv o suger på nappen :O)
    Tack för tipset, ska faktiskt försöka att prov med det. För jag är helt övertygad om att detta är inte bara hunger utan, närhet och sugbehov.
Svar på tråden Maratonamning