• Dr Mupp

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Jag tycker det är bra att det blir snårigt och svårt att få hem surugatbarn. Jag hoppas på inga sätt att reglerna ändras.

Jag vill inte se en utveckling där fattiga kvinnor får betalt för att vara surugatmamma till rika västerlänningar. Det är osmakligt och ett grymt utnyttjande av en annans kropp. På inga sätt bättre än trafficking och prositutuion.

• Dr Mupp
    surrogatbarn skrev 2009-07-27 00:24:04 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-07-26 06:22:03 följande: Jo du faller verkligen in i mallen som den präktiga svensken som är världsförbättrare, men kruxet är ju att svensken och Sverige endast gjort en sak (förutom stoppat svansen mellan benen) sedan första världskriget. Det man har gjort är att man aldrig tagit ställning till något, det är så andra länders medborgare ser på oss i mångt och mycket. Vilken har sagt att det måste gå till på det sättet som dina fördomar säger! I de allra flesta fall går det till på så sätt att en kvinna anmäler sitt intresse till en förmedling och får en god ersättning för att gå fram med ett barn. Och kan du tänka dig!!!! - De kvinnorna kan även känna en stor glädje i att göra det för att de vet vilken glädje de gör för ett par som kämpat många år för att få ett barn. Och sen måste jag även fundera över om du varit utanför Sveriges gränser, nu när vi i Sverige knaprar på våra skosulor så finns det två ekonomier som fortfarande växer så det knakar i jämförelse med den traditionellt västerländska som står på ruinens brant och hoppas på ryska pengar eller att Kina ska investera i oss dumma västerlänningar. Jo kan du tänka dig vilka ekonomier det är då... jo Ryssland och Kina, även Indien. Kanske borde spola ner dina fördomar någonstans. Ryssland är ett rikt land i jämförelse med Sverige, har du missat alla ryska miljonärer som köper upp engelska fotbollslag som hobby?? Däremot är Ryssland precis lika ojämlikt som Sveriges förebild over there du vet Amerikas förenta stater d.v.s vissa är äckligt rika och vissa är mycket fattiga. Men vi kanske skulle städa kring våra egna dörrar innan vi anser oss duktiga nog att klanka på andra, det finns ju många uteliggare som ex. i Sverige. Hälsn. Surrogatbarnets pappa.
    Aha så surugatmamman är en av dessa multimiljonären som bara gör det för att göra nån annan lycklig. Vad bra. Då har ni ju rent mjöl i påsen.
    Jag har aldrig sagt att Vi är perfekta, lägg inte ord i min mun, men jag vet att de absolut fattigaste utnyttjas på alla sätt och vis och vill ni tro att dessa kvinnor föder barn åt andra för att de tycker att det är kul och inte är ett dugg beroende av inkomster så kan ju ni fortsätta tro det. Kanske gör det er lyckligare. Tror ni även att prostituerade tycker att det är kul och inte gör det för inkomstens skull?
  • Dr Mupp
    Milkina cerka skrev 2009-07-27 18:47:12 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-07-27 18:33:14 följande: Biologiska band? Att man är för gammal för att få/hinna adoptera har nämnts tidigare här i tråden som ett skäl.
    Är man för gammal kanske man ska acceptera att man får leva barnlös.
  • Dr Mupp
    Malinca skrev 2009-07-27 19:59:08 följande:
    Jag tyker att det ska bli lagligt. Har absolut inga problem med den frågan. Tror inte att fattiga kvinnor kommer utnytjas.
    Det görs redan av länder där det är enklare att fixa surugatbarn från utlandet.
  • Dr Mupp
    UllaBella skrev 2009-07-27 20:23:42 följande:
    nej det finns väl de som lyckats göra barn när de är 75 eller äldre... 42 är väl ingen ålder idag när många får barn efter 35
    TS är 49 och då är det en ålder att beakta. De flesta har gått in i klimateriet i den åldern.
Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!