Inlägg från: Häxan surkart |Visa alla inlägg
  • Häxan surkart

Surrogatbarn=Kärleksbarn!

Fy vad fruktansvärt, hur kan man göra så här mot en familj? Många kvinnor donerar ägg som är en jobbig, smärtsam och påfrestande process men fortfarande gör folk det utan att få betalt för att hjälpa andra människor, varför skulle inte vissa människor kunna vara surrogatmammor för andras skull. Jag är 27 år och trodde inte att jag kunde få barn, flera provrörsbefruktningar med toppägg men inget som fäste. Om våra problem fortsatt skulle jag mer än gärna använda mig av surrogatmetoden. Tack och lov så funkade det tillslut men tänk på de stackars människor det inte fungerar för. Vad ska dom ta sig till?

TS, varför går du inte till någon större tidning? Gör en undersökning hur många som skulle vilja ha en lagförändring.

Lycka till!

• Häxan surkart

Matteus, du skrev "Från början är det väl tänkt att det skall vara mamma och en pappa annars så skulle ju två killar eller två tjejer kunna göra barn". Från början var det tänkt att människan skulle gå naken, gör du det på jobbet? Annars skulle väll Adam och Eva vara påklädda i Edens lustgård.

Cloudberry, varför valde du att genomgå en graviditet istället för att hjälpa dessa barn "som sitter ensamma och inte har några föräldrar som tar hand om dem"?

Svar på tråden Surrogatbarn=Kärleksbarn!