• Makima46

Alla vi 40+ som plussat efter ÄD, tråd nr 4

Hej tjejer!!

Brukar kika in här ibland men skriver aldrig.
    Men tänkte börja göra det så smått ibland eftersom jag blivit gravid igen , nu på mitt 3:e försök{#lang_emotions_laughing}

Fick ett fint {#lang_emotions_plus} i söndags på RD 12. Kände mig yr och lätt illamående emellanåt sen i fredags ( RD 10) och ett par dar framåt. Men det har skiftat väldigt  mycket de senaste 2 dagarna. Idag har jag knappt känt av det.

Har det skiftat mycket för er också?? 

Är ju väldigt orolig att nått ska vara fel denna gången också.
    Har tagit blodprov i måndags men ej fått svar än. Sen måste jag ju göra det en gång till för att se att det stiger. Och VUL kan jag inte göra förrän v.45 för att vara säker på att se nåt.

Tacksam för svar/ Makima 

Min enda önskan har slagit in
  • Makima46

Tack för era svar tjejer{#lang_emotions_laughing} nu känns det bättre.

Man blir ju nojig ibland och kanske oroar sig i onödan.

Ska försöka tänka positivt och vara glad för plusset{#lang_emotions_plus}

Det som känns skönt iallafall är att jag inte fått den minsta blödning (än så länge), något som annars drabbar många som gjort ÄD{#lang_emotions_wink}

/ Makima

• Makima46

Vill tacka igen för peppningen jag fått här{#lang_emotions_sunny}

Fick svar idag på mitt HCG värde på RD 13. Det låg på 825 så det kändes skönt{#lang_emotions_cool}

Ska göra om provet igen på måndag för att se att det stiger som det ska. Då utvecklas den/ dem ju normalt, så jag slipper ofostrig grav. igen...

Vitsippan65: Har vuxna barn från ett tidigare äktenskap och jag kan lova dej att du kommer ALDRIG att sluta oroa dej{#lang_emotions_wink} och en fullt normal sak för oss föräldrar...

• Makima46
    Grynet skrev 2009-10-25 10:51:48 följande:
    Hej, hur & när tänker du berätta för ditt barn att han/hon kom till genom äggdonation? Vid adoption rekommenderar de att prata om det från början så blir det inte så onaturligt.
    Har väl inte riktigt kommit så långt i mina tankar.

Men det finns en bok som heter " Hur kom jag till?" från Jellonförlaget.

Den kan man läsa för barn från  de är ca: 4 år och handlar om Äggdonation.
    Tror inte de är mogna innan 4 år att förstå det här med hur barn blir till m.m 
Svar på tråden Alla vi 40+ som plussat efter ÄD, tråd nr 4