-
Oj va ni får joolgubba! Kan föstaa he du int sparar allt åt de sjölv.veera skrev 2009-07-29 21:10:03 följande:Hede om eko o vanli grösakre vi prisma bruk va liti rolit ti ga å skåd på. Just tömde italiensk ekomorotre har ja alde köpt åv. Sokerärtre från Kenia är en annan mystisk sak. He faktiskt lyx att kuna hämt all dagens matingridienser från eiji landi. Så jär tar vi ekomorötre ur växthusi vårt. Ida har ja lyckast töm jolgobbslandi, 50 kilo dvs 100 liter har ja plocka å leverera ida. Nu känns beine liti tröitt. Imåro blir e en reiso ti Kokkola. Täfö sku jolgobba bort ida. Nati, nati.
-
Lilla My i Finland skrev 2009-07-30 12:51:47 följande:
Jär ere lugnt ida tycker ja! All e väl ut o njuter åv grannvädri... He har vi å viri, men e vart fö varmt fö lilleman så nu ere dagsvilo som gälder... Gubbi e ut o jämnar fyllnadsjord o föhoppningsvis kombä e matjord hid än ida, så he finns ti jö jär... Ikväld ska jag o gubbi ut o ita EISMEND UTAN BÅÅN!!! Fösta gango san vi fick lillsesso å int va vi na utan lilleman heldär va ja minns, så he e LYXXX!!! Vi har bröllopsdag ida...Grattis på bröllopsdan! Va passar betär än ti jämn ut joole o på he fara o ita!
-
Ja he var sannerligen sofistikerat he! Låter skönt! Grattis ti Rebecca!LCroft skrev 2009-07-31 07:54:05 följande:God morgon, Grattis i efterskott på bröllopsdagen Lilla My!Semester, det här året tycker jag verkligen jag har njutit, igår kom vi hem från Helsingfors. Bara jag och mannen som åkte iväg i måndags. Vi har levt lyxliv och känt på den sidan av livet Ätit champagnelunch på Kamps uteservering, varit ute med en yacht varje dag, det var livet, sitta uppe på flybridgen med igen ett champagneglas i handen (mannen frågade igår hur mycket champagne jag egentligen hann dricka och jag konstaterade att jag blir säkert en sofistikerad alkis ). Men nog var det skönt att komma hem också, återgå till det normala. Idag fyller Rebecca 10 år så det blir kalas för hela slanten. Och sen är det ännu en vecka kvar av semestern, mannen som egentligen skulle börja med sin semester den 9:e skjuter upp den, han har ju trots allt varit hemma sen 8 maj så kanske det räcker? -
Wow, xtravaganza, he ska ja prov naagang i liivi mett o! Lycka till Beibikär!
Atten - prov bjud ut bjärkplantona ti Kulla, tär har de prova flytt döm från skooji flejr år, men de dör bara bort... -
Ja, ja halder me Maja, he brukar vara skönt me höösti på nyytt! Friskt o högt ti tak!
O tryskona som gar o säässtörka som surrar. Noo njuter ja ååv soman o, men ja liikkar årstidsväxlinga!
Kryy åpåå lillebror tiid Maja! -
Kanstzi e ir tridagasfebern?!tretrollungar skrev 2009-08-07 12:05:40 följande:moomin: på Jona har de int kolla e, de har täji crp, barnrutin blodprover, kolla örona, hört på lungona å hjärta å int hitta na, ha vägrar ti ita å drick så ha va fem fyri ti hamn in igår men vi slapp hejm, febern ligger hejla tidn öve 39 oberoend om a har suppar i se ele int -
Maja T skrev 2009-08-17 20:03:41 följande:
Jepp! Ja siter på rad 5 i kurvo på 200 m, tror du ja kombär att rop na??!Oj vilken upplevels! Friidrott e bra bänkidrott. Enjoy!! -
Såtee ir Valdemar å! Gläds om mamm säjr att e ir städdag...Luffarmor skrev 2009-09-02 08:32:34 följande:Jobb jobb och åter jobb. Men i kväll så bär det av till Sesam o äta med jo just det jobbkompisarna. Men de ska no bara bli gott...I moro e ja ledi o Rasse vart nöjd tå ha hörd att vi sko städa o ha sku få hjälp till...vilka underli nöjen mitt barn ahr.
-
friitt fram! Men saan kan ja int lova att a hjälper till så mytzi, men på na märkundelie sätt så tycker a om tå e städas i huuse. Kanstzi slipper a å lek betär på eji hand tå.atten skrev 2009-09-02 12:21:39 följande:Får ja lån an?
-
Lilla My: ja läst i na riklam (var e nu fö actimel??????????) att 70 % ååv immunförsvare siter i maga, så slejv in na mjölksyrebakterie dagligen! Jag ha fastna i na rullona så ja iter valios spannmålsjoghurt dagligen o noo er i goo!!
Hoppas ni halls frisk allihopa o att op gar utmärkt!!!!!!!