sarajazz skrev 2009-07-27 07:33:09 följande:
Hej Sladdisen!Tack för ditt svar! Jag ska så klart kolla med f-kassan omgående, men det är aldrig fel att få info från nån som VERKLIGEN vet, dvs nån i samma sits :)Du skriver att jag ska ta ut bra lön. Betyder det att det är just vad jag TAR UT som är SGI-grundande, inte vad firman dragit in, vad som finns på kontot? (När jag tänker efter låter det ju logiskt, det är ju vad som gäller vid anställning...)Jag är föreläsare och coach och artist. Vääldigt brett, vilket är bra och snurrigt!Vad gör du? Och grattis själv!!Ha det gott!
Hej sarajazz!
Här är också en frilansare! Jag tog hjälp av revisor som bokförde och deklarerade mitt senaste inkomstår. Vad jag lärt mig är det det senaste året dom tittar på. Så om du nyligen har startat firman så kanske dom inte ens tittar på företaget utan kikar på din inkomst som anställd. Eller både och.
Det som är bra med att vara mammaledig och frilans, tycker jag, är att man kan hoppa in och göra ett jobb på en timme/en dag och tjäna rätt bra på det, eftersom vi tar gage och inte timlön.
Jag har skickat in mina papper för en dryg månad sedan, ännu inte fått besked. Det verkar ta lite längre tid för företagare än för min sambo som är anställd.
Jag har BF 4 aug.
Hoppas du mår bra!