• Svar på tråden vilken mataffär billigast?
  • ekke

vi handlar på WIllys, tror att det är ett av de billigare ställena som fortfarande har det mesta (Till skillnad från Lidl och Netto)

• LillaFlamman

Beror helt på vilken stad och vilket område, här är coop dyrast medans i grannstaden är coop jättebilliga, i en annan del av staden ligger willys och ica supermarket brevid varandra, båda lika dyra.

Så vill man handla billigt är det tyvärr bara att jämföra priser i alla affärer man kan tänka sig att åka till och sen kolla annonsblad

• Luloo

det är så olika på vilka produkter vi köper men allt utan kött är billigast och bäst på Willys, köttet finns inte i storpack o är lite dyrare där så då åker vi till Maxi och där köper vi även blöjorna

★mn lilla stjärna★16/6-08★
  • Snoriz

det e olika var man bor. jag tar den affär jag tycker är mysigast att gå o handla i.

• hundpuss

Vi bor i Malmö, här är Willys billigast.

Åtminstone för oss , räknat på de varor vi köper månadsvis.
    Sen går vi mkt efter erbjudanden/reklamblad.

Har provat Coop Forum, Ica Maxi och Citygross också.

• Snoriz

kom o tänka på det att Citygross verkar ju jättebilligt. Nu bor vi i en liten småländsk by o här e faktiskt Maxi generellt billigare än Citygross. Märkligt e det...
    Vi köper inga sådär "udda" grejor vad jag kan komma på :P

• Pumpkin

Här ligger Maxi och Willys lika i pris, men för oss blir det billigare att handla på Maxi. Dessutom är Maxi mycket fräschare än Willys, så valet är enkelt.

Man kan kolla på www.matkompassen.se hur det ser ut där man själv bor.

• johanna 77

Jag jobbar som säljare mot matvarubutiker och säljer in produkter till de olika kedjorna. De olika kedjorna har förhandlat till sig olika centrala rabatter. vilket gör att jag tror inte att det är så stor skillnad geografiskt. (sen finns det undantag, tex tar stadsbutiker gärna ett par kronor extra per vara, än vad som är rekomenderat från centrala håll. ) Priserna skiljer sig mer mellan de olika kedjorna.

Är man inte så noga med att köpa "välrenomerade" varumärken skulle jag säga att Lidel är billigast, sen
    Willys,
    Men då skall man även köpa "B-märken"

Vill man köpa kända varumärken. skulle jag säja att Willys är billigast ( i den mån det finns kända varumärken där) det saknas ju en hel del kända varumärken där.

Annar är Ica Billigast!
    följt av Coop

Sen är alltid ett större format billigare än en mindre ( maxi billigare än nära)

Det absorlut dyraste är Vi - butikerna, följt av hemköp.

• Trynträ

Willys är flera hundra billigare än ICA Maxi och City gross så där brukar vi mest handla.

• Trynträ
    Snoriz skrev 2009-07-27 00:34:27 följande:
    kom o tänka på det att Citygross verkar ju jättebilligt. Nu bor vi i en liten småländsk by o här e faktiskt Maxi generellt billigare än Citygross. Märkligt e det...Vi köper inga sådär "udda" grejor vad jag kan komma på :P
    Jag tycker det är svindyrt på Citygross. Vi lyckas alltid hamna över tusenlappen och ändå har vi inte handlat så mycket så den affären försöker vi undvika. Dessutom är det alltid svinkallt där inne.
  • épouse

Går inte att säga vilken som är billigast. Det beror på vilka varor man köper.

Svar på tråden vilken mataffär billigast?