Inlägg från: kardemummakrydda |Visa alla inlägg
  • kardemummakrydda

Räcker det att träffa andra barn i två - tre timmar per dag eller understimuleras barnen då?

Ni som är föräldrarlediga med barn under 3 år. Hur ser era dagar ut?

Undrar om jag kan stimulera min ettåring på bra sätt eller om jag tråkar ut henne om jag är hemma hela hösten tills hon är 1,5 år?

kanske inte så kul att "bara gå med mamma" och vara mycket hemma och ta hand om tvätten, diska osv...

• Svar på tråden Räcker det att träffa andra barn i två - tre timmar per dag eller understimuleras barnen då?
  • kardemummakrydda

Efter två timmar hemma på morgonen gnuggar hon sig ofta i ögonen så du brukar jag se tilla tt hon sover i trekvart.

Ibland tror jag att hon istället är understimulerad och vill har roligare att göra...

Angel1978 skrev 2009-07-27 11:28:46 följande:
    Det märker du på henne om hon behöver mer stimulans, men när inte hon inte är äldre så skulle jag tro att hon inte behöver mer.. Men det är ju individuellt från barn till barn..Är hon inte van vid hela dagisdagar så ska det nog gå bra..
Svar på tråden Räcker det att träffa andra barn i två - tre timmar per dag eller understimuleras barnen då?