• Lilla Prussiluskan

Varför en Pride festival?

Först och främst så har jag ingenting emot homo/bi/trans!

Men varför en festival angående detta? Som dessutom brukar bara bli en orgie i att visa upp sig och tävla om vem som är mest vulgär! Vuxna människor som provocerar genom att megahångla framför andra.

Jag skulle nästa kunna tycka att en Priden festival är ok men detta hånglande och att visa vissa kroppsdelar under paraden är helt osmakligt.

Hoppas att Pride läggs ner!

• Svar på tråden Varför en Pride festival?
  • 2 blir 3

Vi får väl dra igång en hetro-festival oxå då så att även vi kan få en dag att vara vulgära och hånga offentligt på! ;)
    Jag älskar pride, inte för hånglet kanske men för att det är sån jäkla fest, säga vad man vill om bögar/flator/transor, men festa kan dom!

Hoppas Pride aldrig läggs ner!

• En Tjej

förstår inte hur pride kan gynna homosexuellas sak, inte så man uppfattar dem som några som ala andra då man ser folk på pride

• Lilla Prussiluskan

Håller med dig En Tjej.

Verkar även finnas en ovilja till diskussion här på FL...

• Yollis

jag älskar pride

♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • FlisaLina

Är det inte snarare hur media väljer att framställa pride festivalen som bör ifrågasättas och kritiseras? Fatta vilken makt media har när de gör sitt urval av bilder och reportage som visas på TV och/eller sänds i radio. Var kritiska mediekonsumenter och granska själva vad pride festivalen har att erbjuda vad avser färeläsningar, seminarier, konserter etc. Media har hittills inte gjort något vidare jobb med att ge en nyanserad bild av pride festivalen.

• nenapena

Lilla Prussiluskan skrev 2009-07-27 13:08:51 följande:

Först och främst så har jag ingenting emot homo/bi/trans!Men varför en festival angående detta? Som dessutom brukar bara bli en orgie i att visa upp sig och tävla om vem som är mest vulgär! Vuxna människor som provocerar genom att megahångla framför andra. Jag skulle nästa kunna tycka att en Priden festival är ok men detta hånglande och att visa vissa kroppsdelar under paraden är helt osmakligt.Hoppas att Pride läggs ner!
    Det är väll ingen som bundit fast dig och tvingat dig att kolla på priden eller?
    Låt dom vara, Dom har det trevligt iallafall, Unna andra männsikor glädje, lycka och kärlek.
    Det är ju knappast så att dom går och visar snoppen och vresar underlivet.
    Vad gör lite stjärtar och bröst =)
    Det är en kärleksfestival!!!!
  • jedi

Håller med, pride festivaler borde förbjudas, det är äckligt hur dem beteer sig, det är verkligen osmakligt att dem ska gå runt i gatorna och visa vad gayvärlden verkligen är, för det är vad pride handlar om va?

• Bedhead

Lilla Prussiluskan skrev 2009-07-27 13:08:51 följande:

Först och främst så har jag ingenting emot homo/bi/trans!Men varför en festival angående detta? Som dessutom brukar bara bli en orgie i att visa upp sig och tävla om vem som är mest vulgär! Vuxna människor som provocerar genom att megahångla framför andra. Jag skulle nästa kunna tycka att en Priden festival är ok men detta hånglande och att visa vissa kroppsdelar under paraden är helt osmakligt.Hoppas att Pride läggs ner!
    En Tjej skrev 2009-07-27 17:17:57 följande:
    förstår inte hur pride kan gynna homosexuellas sak, inte så man uppfattar dem som några som ala andra då man ser folk på pride
    Med tanke på att det är enda gången på året de kan hångla loss ordentligt utan att riskera att bli nedslagna är det väl inte konstigt att de fläskar på. Var lite generösa och bjussa på det, ni som kan kyssa era partners offentligt året om.
  • Eisa

Håller med. "Kolla jag är homosexuell och glittrig"

ok

Jag är allt ni inte tror att jag är.
Svar på tråden Varför en Pride festival?