rädda killar/stark tjej?
är /blir mång a killar/män rädda för en stark tjej/kvinna
är /blir mång a killar/män rädda för en stark tjej/kvinna
Ja, om männen är osäkra i sig själv. En stark man fruktar oftast inte en stark kvinna.
Japp, det är jag övertygad om.. I synnerhet om kvinnan klampar in på en typisk manlig domän.
beror helt på hur mannen.
JA.
Kvinnor som inte beter sig som de är vana vid. Kvinnor som tar för sig. Kvinnor som tar plats på deras domäner.
Nej det tror jag inte. Vad skulle de vara rädda för?
Jag har fått den uppfattningen att många svenska killar
är rädda för starka och plats tagande tjejer.
Har man en hållning som utstrålar självförtroende som tjej, så upplevs det tyvärr inte alltid som positivt..
min killkompis säger till mig att jag "skrämmer" killarna då jag har ett dominant sätt att gå:) haha
något jag inte förstår..ska man gå som en ihopkrympt liten duva kanske??:) med blicken nedåt och utstråla rädsla?
kommer aldrig bli jag tyvärr..i så fall får de rädda killarna fortsätta springa iväg tills jag hittar en orädd kille:)
Inte de bra männen.
Ibland får jag uppfattningen av att ens kvinnlighet försakas genom att vara en stark person. vet inte om ni förstår hur jag menar men så kan jag uppleva det.
Ibland i vår umgängeskrets så kan jag tycka det är trist att "hänga med " tjejerna och står gärna och samtalar med killarna hellre, man kan skämta mera med dom och vara lite mera tuff och framåt medans tjejer bara vill prata barn o andra "kvinnliga" grejer.....o då kan jag få känslan av att bli lite "manlig" eftersom jag väljer att göra så...
Kanske beror på att jag inte har så mkt gemensamt med deras tjejer...
"Stark" - menar du fysiskt stark? Det tycker jag är rätt häftigt.
jag menade psykiskt stark
Jo, iaf de osäkra som Anouschka skriver.
Det märkliga är att de kan bli attraherade av ens självsäkerhet och sedan bli förvånade över att man inte är "nerbrytbar". Been there... Mkt märklig situation.
Gulletroll - rent stereotypt associeras väl kvinnlighet med svaghet.
Mina tjejkompisar är iaf ganska "tuffa" och pratar inte bara barn utan har även fräck humor osv, precis som jag.
Umgås med de du trivs bäst med och tycker är intressanta!
Det är mer intressant med starka kvinnor, som vågar stå för sina åsikter.
Roligare att umgås med, när man kan diskutera istället för den svaga kvinnan som bara håller med hela tiden.