• Anonym (pinsamt)

Kissa på sig efter förlossningen?

Jag fick barn för 3,5 vecka sen och har vid två tillfällen efter det( nu senast idag) kissat på mig...alltå regelrätt kissat på mig inte bara läckt lite...är detta något som har med förlossningen att göra eller varför blir det så? är det knipövningar som gäller eller? detta är riktigt pinsamt som tur är har det bara hänt här hemma...dock framför min sambo

• Svar på tråden Kissa på sig efter förlossningen?
  • Teskedsmamman

Du har alltså inte ens börjat med knipövningarna? Om inte så är det där du har orsaken, musklerna blir ordentligt förslappade/uttänjda under graviditet och förlossning och det är bara att sätta igång och knipa!

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Anonym (pinsamt)

jo jag har knipt lite men inte regelbundet..tycker det är svårt att göra dom orkar inte många sekunder 2 max kanske...

Teskedsmamman skrev 2009-07-27 17:57:08 följande:
    Du har alltså inte ens börjat med knipövningarna? Om inte så är det där du har orsaken, musklerna blir ordentligt förslappade/uttänjda under graviditet och förlossning och det är bara att sätta igång och knipa!
  • Anonym

det hände mig några veckor efter förlossningen. jag läckte ibland och använde troskydd men vid ett tillfälle blev jag akut kissnödig och hann inte ens öppna toadörren innan det kom. jag KUNDE INTE hålla mig. då blev jag rädd och tänkte att "det är såhär det kommer vara nu!" jag gjorde knipövningar (dock inte alls lika mycket som man ska) och på efterkontrollen sa bm att jag knep riktigt bra. jag har aldrig kissat på mig efter det som tur var. gör knipövningar så blir det nog bra snart!
    kan tillägga angågende att det är svårt att göra mer än två sekunder. jag kände efter förlossningen att det var som om jag inte hade några muskler alls, jag knep men kände typ inte att jag knep om du förstår vad jag menar. men det blir bättre, jag lovar!

• grodanboll85

jag gjorde mina knipövningar när jag hade varit på toa alltså gjorde 20 knipningar/toabesök å de har gett resultat ibland kommer jag på mej själv nu oxå att jag gör knipövningar fast jag inte behöver de fick barn i mars-07 å kan göra knipövningar än idag av en ren vana

• Mizzz

Anonym (pinsamt) skrev 2009-07-27 17:55:38 följande:

Jag fick barn för 3,5 vecka sen och har vid två tillfällen efter det( nu senast idag) kissat på mig...alltå regelrätt kissat på mig inte bara läckt lite...är detta något som har med förlossningen att göra eller varför blir det så? är det knipövningar som gäller eller? detta är riktigt pinsamt som tur är har det bara hänt här hemma...dock framför min sambo
    Vad det beror på? Jo, du har just klämt ut en unge på mellan 3-4 kg..

Vad du gör åt det: knip, antingen själv eller med knipkulor (finns på apoteket). knipkulor ska du nog dock vänta med tills efter avslaget (fråga på apoteket eller BM)
  • Teskedsmamman
    Anonym (pinsamt) skrev 2009-07-27 18:01:24 följande:
    jo jag har knipt lite men inte regelbundet..tycker det är svårt att göra dom orkar inte många sekunder 2 max kanske...
    Sätt upp lappar hemma så du kommer ihåg att knipa 5-10 ggr om dagen, du behöver inte hålla på mer än 1-3 min/gång. I början kniper du 5 sek och vilar 10 sedan kan du öka när du känner att det blir lättare.

Framför datorn är ett perfekt ställe att knipa, i bilen, när man käkar... så fort man kan fokusera på det är ett perfekt tillfälle, både stående och sittande
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Mammatilltvåprinsar

Jag kände inte att jag var kissnödig på åtta veckor efter förlossningen. Läkaren sa att det var för att bebisen legat fixerad så långt ner så länge. Jag fick hålla koll på klockan och glömde jag det var det kört:) Men det gick över. Knip på och håll koll på klockan är mitt tips!

Svar på tråden Kissa på sig efter förlossningen?