Inlägg från: MammatillAlva |Visa alla inlägg
  • MammatillAlva

Unga ensamstående mammor?

Jag är ung och ensamstående mamma. Har varit det sedan dottern föddes 071019, men har nyligen träffat en ny kille men ser mig fortfarande som ensamstående då han inte är någon "pappa" för min dotter såhär pass tidigt i förhållandet ännu.

• MammatillAlva
    Mawlin88 skrev 2009-07-30 11:57:33 följande:
    Tack för att ni svarade! Någon som letar ny vänskap/kontakt?Jag har ingen direkt vän som har barn eller vän överhuvudtaget..Man märker vart man har dom när det kmr till vissa situationer.Saknar verkligen en vän.
    Här har du en vän :)
  • MammatillAlva
    Ogräset skrev 2009-07-31 09:20:07 följande:
    Det är nackdelen med att skaffa barn när man är ung. Ingen annan av de "gamla" vännerna har barn. ^^ Det är lite trist..
    Den nackdelen har inte jag kännt av sådär jätte mycket. Jag har en hel del gamla kompisar som fick barn samtidigt eller innan eller efter mig. Sedan har jag även fått en hel del nya kompisar nu efter man har fått barn.

Visst har man växt ifrån vissa kompisar när de ska ut och festa osv. varje helg och man själv ska vara hemma med sitt barn. Men oftast har dessa kompisar vart ute och festat med någon annan och träffat mig när de är hemma och bara ser någon film eller gör något annat som jag och min dotter kan vara med på också.
    Det går att kombinera livet med barn och livet utan barn, men det beror på hur mycket personerna är villiga och sådär.
  • MammatillAlva
    Ogräset skrev 2009-07-31 15:49:02 följande:
    Jo, det beror väl antagligen på vad man umgås med för folk också.Jag har mest umgåtts med pojkar i mina dar. Nog för att jag fortfarande håller kontakten med några av dem, så blir det inte riktigt så lätt som tidigare, att hitta tid att träffas eller umgås. Och sen har, som sagt, ingen av dem barn än. Eller ens påväg att skaffa barn.Men Visst kan man skaffa nya vänner nu som har barn. Det är tur det. Så man har någon som står ut att det mest blir "bebis"-prat ibland.
    Precis det blir vad man gör det till och beror lite på vilka man umgås med och sådär innan. Sen träffar man en hel del nya vänner när man blir förälder så :)
  • MammatillAlva
    Jezzica88 skrev 2009-08-06 13:30:28 följande:
    Jag är 21 år och ensamstående. Vart ända sen jag blev gravid. Har oxå letat. jag verkar vara den enda. Hur kommer det sig att du blev ensam?
    Du är knappast den enda som är ensamstående, vi är många fler än du tror.
    Min dotters pappa lämnade mig när jag var gravid i andra graviditetsmånaden för en annan tjej som han träffade på en båtresa. Det var meningen att jag skulle varit med under resan, men eftersom jag var gravid valde jag att stanna hemma och bad honom att göra desamma vilket han inte gjorde. Han var med på att behålla vår dotter till en början men efteråt när han lämnade mig sa han inte mycket mer och brydde sig inte heller. Han har inte träffat henne många gånger och senast för ett halvår sedan och hon är nu snart 2 år i oktober.

Hur kommer det sig att ni andra blev ensamma?
  • MammatillAlva
    Sizin skrev 2009-08-12 08:49:29 följande:
    inte ensamstående men känns som det ändå fast man lever med en man inte känner riktigt längre och inte bryr sig om mig eller sonen... blir så tårögd av era historier hur dom bara lämnar er efter som ni blir gravida specielt han som åkte på båtresa och träffa någon annan... elakt.. först vill man ha barn sen inte.. snacka om att vara velig..:( Fast man inte håller ihop med den man har barn med ska han iallfall försöka verka lite mogen och ta sitt ansvar men vad säger jag ? vissa killar är ju kvar i blöjåldern fortfarande..:)
    Det sårade mig enormt och har tagit hårt på mig. Har jätte svårt att lita på killar efter allt som skedde med honom och kommer nog ha det väldigt länge. Det är tufft för min nuvarande pojkvän jag nyligen träffat och även för mig, som inte vill att han ska känna sig instängd för att jag ska känna mig trygg.
  • MammatillAlva

Lorena 86 skrev 2009-08-15 20:34:53 följande:

Hej hej :)Här är en till ensamstående mamma, har en liten son på 19 månader. Pappan lämnade oss i april och nu har han knappast kontakt med oss. Ringer då och då. Han sa att han skulle flytta till Stockholm på en fredag och åkte på måndagen... Där stog man helt ensam med ett barn och en 3:a att betala... Men som du TS, fick jag mycket stöd från min mamma och vänner...TS, såg att du hade skrivit att du var från Norrland, vart ifrån? :)
    Skönt att du får stöd ifrån vänner och förälder. Lyckades du lösa det hela med lägenhet och allt? Träffar han eran son något?
  • MammatillAlva

Lorena 86 skrev 2009-08-18 10:38:44 följande:

Joo det är skönt att man har någon/några att pratat med :)Joo, jag betalade lgh, men fick pressa honom till att betala fösta hyran, vilket han nästan inte gjorde. Så efter han stack så flyttade jag till min mamma och bor här än idag. men som sagt, vi flyttar nu den 1:a sep. :DNej, han träffar inte sin son. Han har inget jobb eller skola, bor hemma hos hans mamma och har inga planer på att komma därifrån. :S Tyvärr. Så han har inga pengar för att resa upp hit. Plus att han ringer ibland, när han väl ringer ska han få sagt att Gabriel ska komma dit då han fyller 2 år. Vilket jag vägrar, då det är han som ska komma och hälsa på sin son och Gabriel är alldeles för liten.Usch, synd att man var tvungen att ha barn med en sån här kille... ojoj :D
    Vad tråkigt, det låter precis som min dotters pappa. Han är likadan och bor hemma hos sin mamma och har inga direkta planer på att flytta därifrån. Han träffar inte heller vår dotter.
  • MammatillAlva
    Mamma till 3 M skrev 2009-08-21 19:51:32 följande:
    ensamstående ung mamma i norrköping här :) Man känner sig ofta ensam då ens vänner fortf lever ute livet medans jag nu lever ett annat liv.. Vilket jag trivs med såklart.. men kan ofta bli ensamt o tråkigt.
    Ser att du är ifrån Norrköping, det är jag också och ensamstående. Hur gammal är du och din dotter/son?
  • MammatillAlva
    sazi skrev 2009-08-22 00:58:26 följande:
    ensamstående ung mamma här :) har varit de hela graviditeten då pojkvännen slutade bry sej när jag blev gravid.. har tur som har bra stöd av släkt&vänner. bor på liten ort så känner ingen annan ung mamma här så skulle va trevligt att prata me nån som kan förstå hur de är.. =)
    Jag finns här och pratar mer än gärna.
  • MammatillAlva
    hannahlilla skrev 2009-08-22 13:16:39 följande:
    Här har ni en till ensamstående mamma :)Jag är 19 år, bor i Linköping. Dottern är snart 2½. Hennes pappa och jag separerade i mars i år efter 3½ år tillsammans. Tyvärr träffar han nästan aldrig dottern men vi klarar ju oss ändå.
    Du bor inte så långt ifrån mig, bor i Norrköping här och är 18 år i november. Jag har varit ensamstående sedan dotter låg i magen redan och hon fyller 2 år i oktober. Hennes pappa träffar knappt alls, var ett halvår sedan sen sist.
  • MammatillAlva

Kanske ska vi ha en träff för alla som bor i närheten? Har förstått att vi åtminstone är tre personer här inne ifrån Östergötland, är vi fler än det?

Vi kanske kan ses alla och ta en fika på stan eller bara ta med barnen ut i någon lekpark och fika och sitta och prata en stund och lära känna varandra?

• MammatillAlva
    DaaLing skrev 2009-09-25 17:30:20 följande:
    Okej då förstår jag, jag älskar majorna!JAA NU HAR DET ÄNTLIGEN BLIVIT BEBIS!! En liten Saga!Den 22 September klockan 07:11, 15 dagar över tiden ;)3700 kg kärlek och 51 cm lång :)LYCKLIG!
    Grattis till din lilla Saga, gick förlossningen och allt bra? :)
  • MammatillAlva
    Mawlin88 skrev 2009-10-07 19:27:33 följande:
    Ja då, jag är la fort intresserad :) Annars får vi väl starta en egen tråd ? ;)
    De kanske vi ska göra :D
Svar på tråden Unga ensamstående mammor?