Inlägg från: maammas |Visa alla inlägg
  • maammas

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Hej!

Jag vet inte om jag passar in här riktigt men jag heter Michaela, är 22 år, ska flytta till Haninge (Vendelsö) nu i höst. Jag har en son som fyller snart 4 år och så väntar jag tvillingar, bf 6 februari. De flesta här har nog redan fått sina bebisar men jag tänkte att jag skriver ett litet inlägg i alla fall för jag skulle så gärna vilka lära känna nya vänner i Haninge då det är en helt ny kommun för mig.

• maammas
    Nallebjörnis skrev 2009-09-03 17:05:40 följande:
    det är ju en tråd för folk som har ett barn redan och väntar ett till.. så du är så välkommen så...!!ja är väl den enda som inte har barn innan men har BF 7 dec..
    Tack å mycket! Vad roligt att det är en till som väntar på sin lilla bebis! Grattis till bebisen i magen! Det ska verkligen bli spännande (och lite leskigt) att flytta till Haninge eftersom jag inte är där ifrån. Jag kommer verkligen att behöva lära känna området och förhoppningsvis folk som bor där.
    Vart i Haninge bor du någonstans?

Jag följer gärna med om ni ska träffas någon gång!
  • maammas
    Nallebjörnis skrev 2009-09-03 19:32:27 följande:
    Ingen orsak.. ja tvinga mig in i tråden.. fick vara med ändå.. *hihi* men det är ju egentligen en tråd för dig jue.. *hihi* vart bor du nu då? ja har bott här i 2 år nu.. bor i brandbergen... ja det vore ju skoj jue!
    Nu bor jag i Älta så det är inte så långt bort. Jag kommer att flytta till Vendelsö men inte så långt bort från Brandbergen (jag kommer att bo på den "sidan" av Vendelsö som nästan gränsar mot Brandbergen. Hur trivs du i Haninge?
  • maammas

Cissi nu är det dax skrev 2009-09-03 19:44:40 följande:

maammas - välkommen, och grattis till tvillingarn! Själv har jag tvilling-pojkar som är 15 månader och väntar en tredje i mars. Jag hade gärna fått tvillingar igen så jag är duktigt avis på såna som dig...vet inte om jag kan träffa dig Tvillingar är hur som helst helt underbart!!Vi har pratat om att ses imorgon. Är det fortfarande aktuellt? Kl 10 på leklandet i Tyresö. Vilka kommer? Mina grabbar snorar fortfarande, efter en vecka. Men vi upptäckte lite tänder idag så det förklarar saken...Vi som kommer:Cissi - Albin och Sebastian, 15 mån.
    Å vad roligt att du själv har tvillingar! Men dom är inte så stor än! Vad roligt nu har jag någon att fråga alla mina frågor om hur det är att vara en tvillingmamma! Jag längtar själv väldigt mycket efter barnen och jag är faktiskt jätte lycklig över att de är två, det känns så speciellt på något sätt och jag ser verkligen fram emot framtiden.

Jag skulle kan träffas imorgon men i sånna fall så kommer jag själv (och magen ) min 4 åriga son är på dagis.
    Nallebjörnis skrev 2009-09-03 19:45:02 följande:
    ja bodde i Älta innna ja flytta hit kan man säga... 3 mån i tyresö innan... jaha oki.. trevligt.. läste i din blogg att du skulle flytta till en 4:a på 104 kvm.. vart ligger dom.. *nyf*jo jag trivs super..
    Jag kommer att flytta till området som ligger på Kulfångsgatan/Vendelsövägen, vet du vart det ligger?
    Hanniz84 skrev 2009-09-03 20:58:27 följande:
    välkommen hit du!
    Tack så mycket!
  • maammas

Okey, vad roligt då kommer vi nästan att bo grannar! Hur har du mått under graviditeten hittills? Vilken vecka är du i? Vet ni vad det är för en lite krabat ni väntar?

• maammas

Nej jag vet inte heller vad de är för kön men jag vill väldigt gärna veta denna gång (jag ville inte veta när jag väntade min son). Jag ska på rutin ul om en vecka och hoppas att jag kommer att få veta då. Jag är så nyfiken!

• maammas
    Nallebjörnis skrev 2009-09-03 21:45:56 följande:
    oki trevligt.. vad tror du att det är då? kanske har msn? om du vill prata där ist..
    Jag har inboxat dig.
  • maammas

God morgon alla mammor och barn!
    Hoppas att ni har en bra start på den nya veckan!
    Det skulle vara jätte roligt att träffa er någon gång! Kanske någon som skulle vilja ses i veckan? Kanske någon som vill ta en fika, en promenad eller ses i lekparken? Det vore mysigt!

• maammas

Det vore jätte roligt att ses! Jag kan alla dagar denna vecka förutom torsdag eftermiddag (efter kl 12.30) för då ska jag på rutin ultraljudet! Å det ska bli så spännande!

När passar det er bäst förmiddag eller eftermiddag / dag?

• maammas
    Hanniz84 skrev 2009-09-07 21:49:41 följande:
    åh, va kul! ska ni ta reda på kön?fredag skulle passa mej bäst... gärna fm, lr mitt på dan
    Ja jag vill veta vad det är för små bebisar där inne! När jag väntade min son så ville jag inte ta reda på könet innan men denna gång kändes det helt rätt (jag hade gjort det även om det bara var en bebis). Jag är så himla nyfiken och lite nervös *fniss*.
    Flakey skrev 2009-09-07 22:04:50 följande:
    Åh vad kul med ultraljud  Lycka till!Fredag förmiddag eller dag blir bra för mig med. Vore kul med en promenad så man kan upptäcka Haninge lite
    Fredag passar mig jätte bra! En promenad låter toppen eftersom jag snart blir Haninge bo och hittar knapt runt centrum så skulle en promenad och få se lite mer av Haninge vara en toppen idé!
  • maammas

Å jag är så himla ledsen men jag man inte följa med imorgon. Det som hade varit så roligt att få träffa er och alla underbara barn! Jag hoppas att ni vill gå fler promenader och att jag kan följa med då i stället!

Ha en jätte mysig dag imorgon allesammans!

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!