• SusTo

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Hej hej! Hittade den här tråden nu. Har en son som fyller ett i slutet. Bor också på Folkparken.

• SusTo

Cissi nu är det dax skrev 2009-08-24 21:11:35 följande:

Jaså! Vilket nummer bor ni på? Vi bor på nr 8. Flyttar nästa sommar till huset som dom bygger just nu.Jag ska också ha en liten nästa år, feb/mars. Då blir dom ju rätt jämngamla Du har kanske sett oss när vi är ute på våra fm-promenader runt alla hus? Två ljushåriga grabbar på 15 månader. Kul med jämnåriga så nära Det är inte så jätte-många små-barn i vårat område faktiskt.
    Vi bor på nr 2 men ska också flytta till det nya dom bygger! Har nog inte sett er på ett tag men tror jag såg er när ni precis fått grabbarna och man själv hade magen kvar. Inte så mycket tid att stå ute o spana på balkongen längre..

Var på RUL idag. Allt såg jättebra ut. Bf blev 18 jan och det såg ut som en till grabb.

Vi får hoppas på att det byggs en lekpark snart så man inte behöver gå så långt..

Jag hänger gärna på om det styrs upp nån träff nån dag.
  • SusTo

Cissi nu är det dax skrev 2009-08-25 20:37:54 följande:

SusTo - aha, nr 2. Nej, där går vi inte. Vi går runt våra hus, lite mindra trafik tror jag... Lekparken ska ju komma upp i samband med huset, så nästa sommar/höst ska den vara klar. Då kan vi ju hänga där med våra små Ska du jobba nåt mellan barnen?Jag kommer inte att göra det. Jag hade ett vik som gick ut innan barnen kom, så jag passar på att njuta av mamma-ledigheten i två år till; 1 år med grabbarna och sen ytterligare 1 med den lille.Den 18 jan är för övrigt ett alldeles utmärkt dautm att födas på
    Verkar som det är några som fyller den 18 jan i tråden. Misstänker dock att det kommer dröja nån vecka längre..

Jag kommer inte att jobba nåt mellan mammaledigheterna. Har än så länge inte tröttnat på att vara hemma i allafall.

Hänger på på fredag om vädret är bra. Har ingen bil så det blir svårt att hänga med till Tyresö, om det inte går bussar förståss.

Träff fredag 28/8 kl 14

Cissi - Sebastian och Albin maj -08, bf 28 feb
    Johanna & Isa
    Anna- Grodan - 104 dagar
    Moa - Malte, 4 veckor
    SusTo- Dexter 10 mån, bf 18 jan
  • SusTo

Hej!
    Blir nog ingen träff idag för våran del. Dexter har blivit sjuk..
    Vi får komma nästa gång.

• SusTo

Vi hänger gärna på om Dexter är lite bättre. Han är förkyld, inte direkt dålig men snorig o lite hosta. Blir förhoppningsvis bättre snart.

• SusTo

Jag får nog avvakta o se hur vi mår.. Både jag o Dexter är förkylda o ska vi vara inomhus är det nog inte så bra om vi är med..

• SusTo

Vi får nog hoppa imorrn tyvärr. Vi är fortfarande förkylda om än på bättringsvägen. Men vill undvika att smitta er andra.
    Får hoppas det blir tredje gången gillt för oss..

• SusTo

Cissi nu är det dax skrev 2009-09-03 20:03:07 följande:

SusTo - va synd! Det verkar inte bli nån jätte-uppslutning... Om det inte blir fler så kanske vi kan ses en stund nere vid Gamla folkets hus imorgon fm. Grabbarna och jag brukar gå ner dit, så går dan lite fortare... Å är vi utomhus så är det ju lugnt
    Gamla folkets hus, är det det som ligger vid ditt hus? Eller finns det fler folkets hus..? Vi brukar alltid går ut nån sväng per dag så efter lunch kanske? Vid 12?
  • SusTo

Ok, ja det var det där gula jag tänkte på. Men ska vi säga kl 12 där då? Verkar ju blåsa halvt storm ute idag men är väl lite lä där nere.

• SusTo

Missade visst ettan i första inlägget. Menade 12.. Dexter sover nu o sen igen på eftermiddagen vid 2...
    Typiskt att dom ska sova om varann.. När sambon kommer hem ska vi åka o handla lite också men vi kanske kan ta oss ut senare i eftermiddag en stund isåfall.

• SusTo

Hej hej alla!
    Vi tänkte gå på öppna förskolan St Eskilskyrkan på onsdag kl 13. För barn 0-3 år.
    Häng gärna på om ni vill!

• SusTo

Vi brukar gå på öppna förskolan. Brukar oftast gå då det är 0-3 år eftersom det brukar vara lite mindre folk då. Kan vara rätt mycket på o-12 mån ibland.
    Vi tänkte gå dit på måndag kl 13. Sen blir det kanske på onsdag också.

Angående svininfluensan så har jag bestämt mig för att inte vaccinera mig. Vill inte riskera nåt med bebisen. Man får helt enkelt vara väldigt observant om man skulle börja bli sjuk så man kan får behandling snabbt.

denimbee skrev 2009-09-17 19:25:43 följande:
    en liten fråga till alla er gravida....går ni till MVC här i handen? Och hur är det med BVC?? Vad har ni för erfarenheter, är de bra?
    Jag går på MVC här och är kanon nöjd. Likaså med BVC.
  • SusTo
    4blommor skrev 2009-09-21 21:37:59 följande:
    Mmm, vet inte hur jag ska göra heller.. men det lutar nog åt vaccinet... Är så osäker.. Vi kommer ju vara o är så försiktiga här hemma då våran äldsta tjej är hjärtsjuk så ingen av oss ska helst vistas ibland folk.. Men sedan känner jag mig inte lika rädd för influensan heller då man sagt att den "vanliga" är farligare.. O den har ju ändå majoriteten av befolkningen haft redan ett x antal ggr till o med ;PVi försöker ta oss till öppna förskolan, idag var dock maken borta o jag tycker det är lite jobbigt att vara gravid o böka iväg med 2 små tjejjor ensam.. Men vi ska försöka dyka upp på onsdag vi med, om det e någe då..tror det var mån-tis o tors... ska kika i pappret..:PKram
    Det är inget onsdag torsdag den här veckan. Dom har nån form av studiedag el nåt. Men nästa vecka är det som vanligt.
  • SusTo

Cissi nu är det dax skrev 2009-10-06 21:48:10 följande:

Nån som inte är sjuk och inte upptagen
    Vi är inte sjuka eller upptagna.
    Men det visste du ju redan. Vi ses där sen!
  • SusTo
    Rödklint skrev 2009-10-13 06:41:17 följande:
    Fy, det där lät inte kul. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Är det någon av er som har koll på hur det fungerar med kön till barnomsorgen i Haninge? Vi ställde vår dotter i kö i spetember för att börja i januari = 4 mån. När jag pratade med inplaceringsassistenten för området så sa hon att vi kunde glömma att få plats i det område vi sökt. Hon visste inte hur det såg ut i närliggande områden, för då hade hon inte börjat med de som stod i kö till november. När brukar de skicka ut besked om förskoleplats? Är ju visserligen ett tag kvar, men man vill ju börja planera lite Och hur fungerar det om man får plats som man inte vill ha, tex om de ligger för långt bort? Står man kvar i kön då och blir erbjuden plats närmare när det finns möjlighet eller står man enbart i kö till de förskolor man sökt till?
    Vi ställde oss också i kö för plats i januari och vi har blivit erbjudna plats redan. Sökte bara det dagis vi verkligen ville ha då det inte kändes som det var nån panik om vi inte skulle få plats där när vi ville.
    Nu är vi sjuka båda två.. Bara sambon som klarat sig..
  • SusTo

Cissi nu är det dax skrev 2009-10-13 22:09:21 följande:

SusTo - vilket dagis blev det?
    Rödklint skrev 2009-10-14 08:55:34 följande:
    Vad skönt att redan ha fått plats, grattis. Var bor ni, det kanske är olika beroende på vilka områden man bor i? Nallebjörnis: Hur gick det hos BM, blir det någon som ska vara kvar nu? Jobbigt att byta så mycket när man inte gör det för att man själv vill. Jag fick samma nu som jag hade förra gången så hon känner ju till allt redan. Tror jag stannar kvar där även efter flytt om det går. Det är ju bara någon månad, max 2 som det handlar om.
    Vi tog Syrenen då det ligger närmast men det verkade faktiskt vara det bästa dagiset också. Skulle vara kul om dina grabbar började där sen också Cissi.

Bor på Folkparken nere vid Statoil. Men en i min mammagrupp som bor borta vid Maxi fick också plats på Syrenen från januari så det verkar inte spela så stor roll var man bor.. Har ingen aning om hur dom egentligen fördelar platserna.
  • SusTo

Cissi nu är det dax skrev 2009-10-14 21:36:09 följande:

SusTo - ja, Syrenen ligger nog rätt högt på vår lista. Så det vore kul om dom kom in nästa höst. Kanske man kan hjälpa varandra då och då
    Ja, det skulle ju vara jättebra. Vi får hoppas ni får plats där.
    Stackars Dexter hostar på nätterna, låter som lungorna är på väg upp ibland.. Stackars liten! Envis förkylning... Hållit i sig en vecka ganska rejält snart.

Hur har ni gravida tänkt göra med influensavaccineringen förresten?
    Jag var emot den först men nu vet jag inte riktigt..
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!