Inlägg från: Rödklint |Visa alla inlägg
  • Rödklint

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Hej!
    Får man hoppa in här i tråden? Bor visserligen inte i Haninge än, men flyttar till Vendelsö i januari. Fram tills dess bor vi i Högdalen. Har en dotter som blir 2 år i december och bf med liten i magen 24/2-10.

• Rödklint
    4blommor skrev 2009-10-05 11:39:36 följande:
    Absolut att du får.. 

Grattis till kommande bebis.. Jag ska ha i februari jag med =) 
    Tack Vore kul att ha några i närheten som man kan träffa och gå på promenad med eller ta några fikor ihop.
  • Rödklint

Tack för alla välkomnanden till tråden . Vi har köpt hus i Lötkärr. Har ärligt talat inte så stor koll på områdena än, men det vi har rört oss i området så känns allt mycket bra.

Hänger gärna med på träffar framöver, men nu blir det svårt då jag jobbar och så. Hoppas på våren

• Rödklint
    4blommor skrev 2009-10-12 20:30:08 följande:
    hej tjejer!VIll bara få ur mig lite..Men detta måste vara den jobbigaste graviditeten jag varit med om!! Står inte ut!!! Är bara i vecka 22+3 o idag när mamma sa att det bara blir värre...jösses.!! alla mina 3 första var inte så här....Måste vara för att det e en pojke!! Jag har ingen energi, jag gör det jag måste... Soffan som förr var mjuk o skön..näää..golvet o mattan funkar..av nån anledning... helt galet!!! Men det får vara värt det.. Vill ha pojken kvar så länge som möjligt.... puh....
    Fy, det där lät inte kul. Hoppas verkligen att det blir bättre snart.

Är det någon av er som har koll på hur det fungerar med kön till barnomsorgen i Haninge? Vi ställde vår dotter i kö i spetember för att börja i januari = 4 mån. När jag pratade med inplaceringsassistenten för området så sa hon att vi kunde glömma att få plats i det område vi sökt. Hon visste inte hur det såg ut i närliggande områden, för då hade hon inte börjat med de som stod i kö till november. När brukar de skicka ut besked om förskoleplats? Är ju visserligen ett tag kvar, men man vill ju börja planera lite Och hur fungerar det om man får plats som man inte vill ha, tex om de ligger för långt bort? Står man kvar i kön då och blir erbjuden plats närmare när det finns möjlighet eller står man enbart i kö till de förskolor man sökt till?
  • Rödklint
    SusTo skrev 2009-10-13 17:47:46 följande:
    Vi ställde oss också i kö för plats i januari och vi har blivit erbjudna plats redan. Sökte bara det dagis vi verkligen ville ha då det inte kändes som det var nån panik om vi inte skulle få plats där när vi ville. Nu är vi sjuka båda två.. Bara sambon som klarat sig..
    Vad skönt att redan ha fått plats, grattis. Var bor ni, det kanske är olika beroende på vilka områden man bor i?

Nallebjörnis: Hur gick det hos BM, blir det någon som ska vara kvar nu? Jobbigt att byta så mycket när man inte gör det för att man själv vill. Jag fick samma nu som jag hade förra gången så hon känner ju till allt redan. Tror jag stannar kvar där även efter flytt om det går. Det är ju bara någon månad, max 2 som det handlar om.
  • Rödklint

Hm, skrev ett inlägg igår som tydligen inte kom in.

Nallebjörnis: Går i Högdalen där vi fortfarande bor. Flyttar till vendelsö någon gång under januari och då är det ju bara en månad kvar till bf. Känns krångligt att byta då. Nu har jag iofs inte varit på mvc sedan i juli på inskrivningen så det har ju inte varit så täta besök än så länge Nästa besök är 2/11 och därefter blir det oftare.

Sus To: Ja, men då är det en helt annat inplaceringshandläggare, de kanske jobbar lite olika. Kanske är olika stort tryck på olika områden och därför tar det olika lång tid? Skönt att ni redan fått besked och där ni ville ha. Har egentligen inte väntat mig besked förrän i december som tidigast. Men det är ju skönt att få veta så man kan planera hur vi ska göra. Får vi plats någonstans alldeles för långt bort så får nog stora tjejen vara hemma med mig och bebis till efter sommaren. Men helst vill vi att hon går på förskola eller familjedaghem så hon får träffa barn i sin egen ålder också. Det kommer bli så stor omställning för henne med flytt och bebis och allt vad det innebär ändå.

• Rödklint
    SusTo skrev 2009-10-15 11:34:07 följande:
    Cissi nu är det dax skrev 2009-10-14 21:36:09 följande: Ja, det skulle ju vara jättebra. Vi får hoppas ni får plats där. Stackars Dexter hostar på nätterna, låter som lungorna är på väg upp ibland.. Stackars liten! Envis förkylning... Hållit i sig en vecka ganska rejält snart. Hur har ni gravida tänkt göra med influensavaccineringen förresten? Jag var emot den först men nu vet jag inte riktigt..
    Jag var och vaccinerade mig idag. Har varit tveksam, men tycker dels att man har ett ansvar mot alla som inte kan vaccinera sig och dessutom vet man inte hur det slår mot en själv om man blir sjuk. Vaccinet ska ju inte gå över till fostret.
  • Rödklint
    Nallebjörnis skrev 2009-10-19 13:29:05 följande:
    idag har ja varit och tagit sprutan! *stolt*
    Jag tog den i torsdags och fick jätteont i armen framåt kvällen. Det kändes som om jag tränat extremt hårt, men bara vänster överarm. Eller som om jag fått en hård smäll på armen. Tog ett tag innan jag fattade vad det berodde på Höll i sig fram till igår även om det blev bättre och bättre för varje dag. Annars inga biverkningar.

Tant J S: Lycka till med igångsättning och bebis

Har läst om barnvagnsslingan i Tyresta, är den så lång som 3 timmar? Jag trodde detvar en trevlig liten stig på max en timma, ha ha. Får testas i vår!
  • Rödklint

Tant JS skrev 2009-10-24 10:56:53 följande:

Nu är vi hemma igen men nu med en liten Melvin i famnen :) Efter värkar i 23 timmar så slutade det hela i akut snitt eftersom litens hjärtljud gick ner vid varje värk och jag fick hög feber :( Men nu är han här i alla fall och frisk verkar han vara också :) BM trodde han skulle väga drygt 4 kg men ut kom en liten sparvel på 3225 gram och 51 lång.
    Grattis!
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!