• 08Mars

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Tyvärr kan jag inte hänga på på fredag! Ber om ursäkt då det trots alt var jag som föreslog detta. Måste åka till mina föräldrar i Jönköping. Gubben min får stanna hemma men då jag tar med dottern så kan jag inte kicka honom till leklandet i mitt ställe

• 08Mars

Vi döpte vår dotter och gifte oss samtidigt i Österhaninge kyrka! Jätte fin kyrka och prästen vi hade var jätte bra!

Vi kommer hem från vår resa på måndag och efter det träffas vi gärna. Har som sagt babysim på fredag 16 o ett besök på BVC på tisdag ngn gång. Men vi e på om det blir ngn träff.

• 08Mars

Dottern var 5 månader och ingen anhörig el bekant visste ngt. När dopet var över sa prästen att nu ska vi lyssna på en psalm och då började de spela bröllopsmarschen istället. Alla började bläddra i psalmböckerna för de trodde det var fel psalm eller ngt de missat. Prästen bad gudföräldrarna sätta sig men gudfadern va helt inne på att sjunga så han rörde sig inte. Gudmor fick dra med honom för hon var den första som fattade. Snacka om att alla blev rörda, hihi. Många satt och skrattade o grät om vartannat. Dottern låg och sov på min arm under hela vigselakten och det tyckte vi var jätte mysigt. Detta var för ca 1 år sedan.

• 08Mars

Gyllan: Vi hade Per Hilmer Larsson och vi tyckte båda att han var jätte bra. Han var präst på svärmors begravning för ett antal år sedan och vi tyckte att det skulle kännas bra att han tog hand om bröllopoch dop också. Vi kommer att fråga honom igen då det blir dags för nästa barndop!

Nallebjörnis: Låter underbart! Jag kan varmt rekomendera det. Så fint och kul!

Hanniz84: Kul att de blev glada. MAn vet ju aldig.... Minns då vi frågade Emmas farbror med flickvän och han blev så glad att tårar rann längs kinderna. Han har alltid kännt mycket för Emma. Speciellt, tror jag, sedan förlossningen och allt som hände Emma då. Minns att även han tyckte att den tiden var hemsk.

• 08Mars

Hanniz84: Oj det e en lång historia. Drar den kort. Hjärtljuden gick ner så det blev akut snitt. Rätt akut så hon hamnade på neo direkt (hade dock gått 1v över), fick inte se henne. Sedan vart hon stabil men efter 1 dygn stängde hon av lungsystemet och gick in i fosterläge igen. Fick dränage till lungan o de fick igång henne. Hon Fick åka i ilfart till Solna där de hade rätt utbildat folk. JAg kom efter men inte i ambulans. Hade även en infektion. De Visste inte om hon skulle klara det men hon blev helt återställd på 1v o fick åka hem. Underbat. Visade sig att det blivit ett "hål" i lungan ev från att hon svalde fostervatten med avföring som gick ut i lungan o punkterade den.... Ingen vet säkert. Men nu e hon pigg som en nötkärna och helt underbar!

• 08Mars

Hej
    Nu har både jag och dottern varit magsjuka. Trist värre fast skönt nu när vi är bra igen. MAnnen min har klarat sig och det är ju väldans skönt! Han brukar få allt sådant annars och HAN BLIR JU SÅÅÅÅ SJUK!

Jag jobbar lite i v men om ni bestämmer tid och plats så försöker jag att hänga på.

Välkommer Irma77!

• 08Mars

Om jag ska vara ärlig så tänker jag inte så mycket på flunsan. Så osäker på detta med vaccin. Influensan ska ju inte vara så hemsk om man inte tillhör riskgrupperna. Visst...jag e ju gravid så detta gör jag väl i och för sig.... JAg har aldrig fått ngn influensa och det känns som att vaccinet är dåligt prövat på barn. Dottern e ju 1.5år. Vaccinet ska ju komma först i mitten av oktober och influensan har ju redan börjat.... Äh, jag är så osäker. Någon mer som funderar i de banorna???

Vi går på öppna i Vendelsö ett par gånger i v. Någon mer som går där? Vi hänger dock gärna med till s:t Eskils.

• 08Mars

Grattis Gyllan! JAg hoppas allt gick bra och att ni mår toppen! Oj va fort det gick!

• 08Mars

4blommor: Tänker på dig och hoppas att allt är bra med sonen!

• 08Mars

Nallebjörnis: Oj va jobbigt du har haft det men va skönt att allt var ok med den lill* i magen! En kollega till mig åkte också in häromdagen. Hon hade HEMSKA smärtor i mage o rygg. Efter ett antal tester och UL så kollade de njurarna och det visade sig att den lill* i magen låg och tryckte på njurarna och att hon således fick dessa hemska smärtor. Ingen vet hur länge det kommer att hålla i sig. Då jag läste ditt inlägg så kändes det först som ni hade samma sak men det var det ju inte riktigt. Kommer njurarna bli som vanligt av medicinen el är det ngt som "lägger" sig efter förlossningen? Hoppas allt är bra nu!

• 08Mars

KAn tyvärr inte. har inskolning med dottern nu så det kommer nog ta ett litet tag innan vi kan hänga på. sedan kommer jag att hålla henne hemma vissa dagar o hitta på lite själva så då skulle det vara kul o träffas!

• 08Mars

Min bm sa att hon egentligen måste rekomendera vaccination men att hon själv inte skulle ha vaccinerat sig. Jag väger nog emot sprutan då det inte finns någon "långtidsstudie" på påverkan av fostret. Visst jag kan få lunginflammation men det bör inte bli värre än så....

• 08Mars

Grattis till bebis. Över till nya tråden nu då...

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!