Korea
Vi går i väntans tider för att få skicka våra papper till Korea. Har sänt allt till AC men har inte fått OK ännu. Är det någon som kan säga hur lång väntetiden har varit sista tiden till BB?
Vi går i väntans tider för att få skicka våra papper till Korea. Har sänt allt till AC men har inte fått OK ännu. Är det någon som kan säga hur lång väntetiden har varit sista tiden till BB?
Hejsan!
Är du med på Korealistan får man rätt bra koll på när RB och BB rullar in för andra. Där verkar det som om det har tagit mellan 7 till 11 veckor just nu om jag kollade rätt... Själva fick vi bara vänta 3 ½ v. till vårt BB och 4 v. till BB men det var i mars i år. Just nu verkar det som om både RB och BB tar lite längre tid. Men om man kollar på hur länge man väntar innan man får skicka sina papper till Korea ca 2 år så är dessa veckor ju ingenting även om vi själv tyckte att de var superdryga just då. Då var detta ändå vårt andra barn och man tycker att det skulle vara lättare att vänta då, men ack nej!!!!
Hoppas att det går fort för ert BB och BB, ni har en helt otrolig resa framför er! Har som sagt 2 barn från Korea men skulle så gärna adoptera ett till, men till just detta land är det ju så förtvivlat dyrt så vi får väl se.....suck =)
Kram, kram
Är helt ute och cyklar menar inte BB och BB utan så klart BB och RB......
Ok! Vi har bytt land från Kina till Sydkorea så vi har inte lika bra koll på Korealistan som vi hade på Kinalistan. Vet inte vad du menar med Korealistan då vi inte kan logga in på "mitt land" jag tror de har missat oss där. Det är ju som du säger, efter våra tre års väntan är ju 7-11 veckor ingenting!! Tack för ditt svar.
Här hittar du korealistan ett jättebra ställe att få tips inför resan och mötet med barnet. Vet inte vad jag skulle gjort utan detta ställe när vi väntade barn! Lycka till!
groups.yahoo.com/group/Korealistan/
Du e ju en ängel, tack! Hur gamla var era barn när ni fick dem? Pojkar/flickor? Hur har anknytningen gått?? Massor av frågor!!
Hej igen...
Jag har skrivit ett privat meddelande till dig....
Hej på dig
Jag har svarat dig.
Tack för ditt engagemang
Hey! Tack ockå för tipsen på Korealistan, har ännu inte lärt känna detta forum men verkar jättebra!
Hej
Vi väntar precis just nu BB från Korea och är inne på vecka 11...
Hej. Då måste ni vara väldigt nära nu!! Hoppas det blir i denna veckan! Du kan väl höra av dig så vi får veta. Söker ni ett eller två barn? / Anette