• Lininski

Fulast i världen!

Det tycker jag att jag är!

Jag har ingen kropp med former på rätta ställena så inga kläder sitter snyggt. Tycker att många mulliga människor är jättevackra och har verkligen vackra perfekt placerade former....men inte jag, jag är för opropertionerlig.

Mitt hår svarar inte på några dunderkurer utan är fortfarande torrt, spretigt och tunnt, jag har inte bad-hair-days utan bad-hair-years.

Min hy börjar kännas gammal och grå. Jag har stora porer och får ständigt pletor, dessutom har jag en stor pigmentsfläck i pannan som gör att jag ser ut som om jag inte tvättat mig på ett halvår.

Har tunna breda naglar som går av bara man tittar på dem och fula trasiga nagelband. Dessutom har jag handeksem vilket gör att jag i perioder har såriga händer.

Filar, badar och smörjer in mina fötter flera gånger i veckan men har ändå torra, vassa, hårda fötter.

Jag har mycket leverfläckar över hela kroppen och dessutom flera ärr eftersom jag tagit bort x antal ur hälsoaspekt.

Det finns mera men kontentan är att jag känner mig fruktansvärt o attraktiv och ful. Ville bara skriva av mig!

• Svar på tråden Fulast i världen!
  • JAG är BÄST

Verkar som om du lider av förlite vitaminer. Tar du inge extra tillskott?
    Börja där, kolla även olika oljor som är till för naglar som ger näring och var ihärdig med att smörja in dom varje dag.

Håret kanske en regäl klippning hos en ny frisör(var inte rädd att byta om du är en sån som går hos en å samma,,många har en förmåga att stanna hos en å samma år ut & år in,,hamnar i samma frisyrer å färger mm).

Tror verkligen din kropp skulle behöva sig en dunderkur av vitaminer.

Omega-3
    C-vitamin
    B-vitamin
    Zink

Lite länkar du har att gå på
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3542.ab

www.ortblomman.com/arkiv/vitamin.html

För ditt ansikte,,dessa "plitor" som du beskriver,,försök att inte blanda en massa olika produkter i ansikte,,en serie är uppbyggt på att stadga upp varann, så håll dig till en å samma serie,,å var ihärdig. Jag rekommenderar Mary Kay.

www.marykay.se/

Leta fram en konsult där du bor & kontakta denna för en rådgörning.

• JAG är BÄST

Ang fötterna. Gå till en fortvårdare, jag har själv "problemfötter" så jag vet hur det är.

Men det är värt att uppsöka en fortvårdare för att göra en "grovslipning" av dina förhårdnader 1-2ggr per år, för att sedan hålla efter själv,,men att fila fötterna varje vecka är på tok förmycket. Räcker med var 3e v till 1 gång i mån.
    För ju mer du filar ju mer blir fötterna vana vid filandet.

Jag håller mig numer till att fila 1gång i månaden max,,men smörjer in dom 1 gång i veckan,, å det räcker.

• Eisa

Eftersom ditt hår och dina naglar (och din hud för den delen) ej verkar må prima så håller jag med ovanstående: maybe du har nån slags vitaminbrist.

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • Eisa
    JAG är BÄST skrev 2009-07-28 12:27:01 följande:
    Ang fötterna. Gå till en fortvårdare, jag har själv "problemfötter" så jag vet hur det är.Men det är värt att uppsöka en fortvårdare för att göra en "grovslipning" av dina förhårdnader 1-2ggr per år, för att sedan hålla efter själv,,men att fila fötterna varje vecka är på tok förmycket. Räcker med var 3e v till 1 gång i mån.För ju mer du filar ju mer blir fötterna vana vid filandet.Jag håller mig numer till att fila 1gång i månaden max,,men smörjer in dom 1 gång i veckan,, å det räcker.
    Haha så fiiiint att fila.
    Själv tar jag fram saxen.
    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • JAG är BÄST
    Eisa skrev 2009-07-28 12:33:19 följande:
    Haha så fiiiint att fila.Själv tar jag fram saxen.
    Aja baja för saxen

"tar Eisa i örat å ställer henne i skamvrån"
Svar på tråden Fulast i världen!