• Eisa

Älskar du dina barn villkorslöst?

Jag såg i en annan tråd någon som skrev att hennes barn måste göra sig förtjänt av hennes kärlek. Att "göra sig förtjänt" betydde att bete sig på ett bra sätt gentemot föräldrarna.

Vad tycker ni? Krävs det något av era barn för att de ska få er 100%-iga kärlek eller får de det vilket som?

OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Älskar du dina barn villkorslöst?
  • Silverkatten06

Saknar ett mellanting i alternativen. Jag älskar mina barn över allt annat, men inte helt 100% villkorslöst. Det finns några få saker som jag tror att jag skulle ha väldigt svårt att komma över, tex om nån av dem skulle växa upp och förgripa sig på barn...

• Eisa
    Silverkatten06 skrev 2009-07-28 13:25:00 följande:
    Saknar ett mellanting i alternativen. Jag älskar mina barn över allt annat, men inte helt 100% villkorslöst. Det finns några få saker som jag tror att jag skulle ha väldigt svårt att komma över, tex om nån av dem skulle växa upp och förgripa sig på barn...
    oj en sån extrem grej tänkte jag inte ens på
    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • puss

vilken rubbad inställning!!
    gällde det även omvänt tro? att hon måste förtjäna deras?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Eshka

Ja jag älskar mitt barn villkorslöst. Jag kan inte göra så mycket annat än mitt bästa vad gäller uppfostran och försöka få mitt barn till att ha sunda värderingar i livet. Om mitt barn sedan väljer en, för mig, sämre väg i livet betyder inte att jag kommer älska honom mindre för det. Däremot kan det kanske vara svårt att förstå vissa saker, som inlägg #1. Skulle han förgripa sig på barn t.ex så skulle jag ha mycket svårt att förlåta honom för det, men älska honom djupt i mitt hjärta skulle jag gjort fortfarande.

• puss
    Silverkatten06 skrev 2009-07-28 13:25:00 följande:
    men skulle du sluta älska dem då? skillnad på älska och acceptera allt de gör.
  • puss

jag gör vad som helst för mina barn iaf!! älskar dem in i döden och beyond oavsett precis allt annat.

• sneo

Tänker som Eshka- att älskar dem gör jag oavsett allt. Förstår,accepterar, gillar allt de gör, nej. Tror att barn måste älskas villkorslöst för att kunna bli trygga, empatiska individer som beter sig "bra". Det betyder ju inte att man inte blir arg eelller säger till eller pratar om oacceptabelt beteende, bara att man fortsätter ge dem kärlek. Har själv blivit "utfryst" som liten,dvs bara blivit accepterad när jag gjort exakt som önskat och vid uppror el annat helt avvisad och utfryst. Tagit hela vuxenlivet att återuppbygga skadad självkänsla och hitta mina egna önskningar. Psykisk barnmisshandel enligt mig.

• lövet2

Ja, jag älskar dem villkorslöst. Däremot tycker jag inte alltid om dem ...

Unfortunately it is!
  • Tyche82

Jag älskar mina barn villkorslöst. Det spelar ingen roll vad dom kommer göra, jag kommer alltid att älska dom. Däremot kommer jag inte alltid respektera deras val eller acceptera allt dom gör så klart.

• IsaW

Kärleken försvinner aldrig, men visst kan det vara olika lätt att tycka om dem i olika faser. Jag tycker hela tiden man inser att det finns så mycket av sina barn att lära känna - vilka de egentligen är! Det är både fascinerande och hissnande.

Svar på tråden Älskar du dina barn villkorslöst?