• lillie

Nagelförstärkning??

Hej!

Jag är intresserad av att göra en s.k nagelförstärkning på salong. Som jag har förstått det så innebär det då en förstärkning av den egna naglen, utan s.k. tippar.

Det jag funderar på är i vilket skick de egna naglarna behöver vara i för att få ett fint resultat. Mina egna naglar växer ut men alltid går några av, de bryts långt ner eller är helt enkelt för tunna och sköra för att hålla. Måste det vara samma längd på alla naglar för att göra förstärkningen eller hur funkar det? Tror ni att nagelförstärkning skulle bli bra med tanke på mitt utgångsläge gällande naglar?

Har sett att det finns några nagelterapeuter som brukar skriva här, plus andra som har erfarenhet av att ha naglar i konstmaterial så hoppas på att kunna få lite info av någon :0).

• Svar på tråden Nagelförstärkning??
  • ellam71

Jag har alltid varit nagelbitare! Gjorde en förlängning första gången, sen kör jag med förstärkning var 5 vecka.. jag kommer aldrig sluta. Har såå vackra naglar och de tål allt.. går inte att ha sönder helt enkelt!

Det som inte dödar härdar...
  • Ellani

Nej det behöver inte vara samma längd på alla! Men det blir ju såklart snyggast
    Kommer en kund till mig med olika långa, så antingen jämnar vi till dem någonlunda, eller förlänger enstaka nagel!
    Går de alltid av som du beskriver är nagelförstärkning precis det du behöver!
    Gele är det mest flexibla matrialet, jag har haft på det i 5 år, gör om dem ca var 5e vecka, och 2 -3 ggr har en nagel gett sig, men är då enkel att laga igen!

Lycka till!

• lillie

Tack för svar :0).

Ellam71, har du fortfarande tippar eller kör du bara med nagelförstärkning nu? Växer dina naturliga naglar ut då "med" nagelförstärkningen så att säga?

Ellani, hur blir nageln när man behöver "fylla på den"? Blir den hemskt ful i utväxten och är det lätt att det blir smuts eller bakterier i utväxten eller att den släpper? Hur bör man "sköta om " sina nagelförstärkta naglar i vardagen?

• Ellani

Jag fyller inte på, för det blir inte snyggt eller hållbart. Jag löser upp & gör nya varje gång. Jag rekomenderar att man lackar dem ca 2 ggr i veckan & en gång tar bort lacket. Filar vid behov. Inte i starka lösningsmedel såklart, men det har man ju knappast ändå
    Krångligare är det inte!
    Lacka & ta bort!

Svarar på den andra frågan med, nageln växer ut med nagelförstärkningen, så din egen nagel växer ikapp så att säga Sen har du ju fina lagom långa naglar som du bara behöver förstärka!

• ellam71
    lillie skrev 2009-07-28 14:35:08 följande:
    Tack för svar :0).Ellam71, har du fortfarande tippar eller kör du bara med nagelförstärkning nu? Växer dina naturliga naglar ut då "med" nagelförstärkningen så att säga? Ellani, hur blir nageln när man behöver "fylla på den"? Blir den hemskt ful i utväxten och är det lätt att det blir smuts eller bakterier i utväxten eller att den släpper? Hur bör man "sköta om " sina nagelförstärkta naglar i vardagen?
    Nej jag hade bara förlängning första ggn, sen har ju min riktiga nagel växt ut och det är alltså bara den som förstärks!

Jag har fransk manikyr för då syns utväxten minst.. däremot har jag den sorten som man kan använda vanligt naglack och vanlig remover, vilket gör att jag kan använda alla naglack som jag redan har. Suveränt!! Det enda jag inte kan använda är nagellack som stärker nageln.. och det behlvs ju inte ändå.. hehe

Körde en ggn i början med annan gele där man skulle ha speciell lack o remover.. trist som fan.. dessutom kan jag nu använda handsprit fritt utan att förstöra naglarna! Det är viktigt för mig eftersom jag i mitt jobb använder handsprit många ggr per dag i mitt arbete!!
  • lillie

Ellam71, gör du nya nagelförstärkningar varje gång du är på salong då? Dvs ingen påfyllning utan ständigt nya varje gång? Sliter det inte på naglarna? Hur ofta behöver du gå och fixa naglarna? Jag vill också ha som du beskriver, med typ fransk manikyr och så att det ser snyggt och naturligt ut. Måste du ha nagellack på eller hur ser nagelförstärkningen ut utan lack?

Ellani, hur ofta rekommenderar du att man löser upp och gör nya nagelförstärkningar? Och sliter det inte på den egna nageln? Förstod det som att man måste fila ner den egna nageln inför nagelförstärkning?

• Ellani

Jag löser upp & gör nya ca var 4e till var 5e vecka! Det sliter inte det minsta då du lägger det på din egna nagel. Ska du ha Acryl filar du ner, men inte med gele. Jag filar aldrig ner kunders naglar så de är lika fina när man tar bort det som när man började.
    Lägger franskt, då med vit gele. Lackar för de ska bli blankt, utan lack så är det lättare att materialet krackelerar och blir matt, man ska därför alltid ha lack på! Genomskinligt eller transparent så det franska syns!

• ellam71
    lillie skrev 2009-07-28 16:52:07 följande:
    Ellam71, gör du nya nagelförstärkningar varje gång du är på salong då? Dvs ingen påfyllning utan ständigt nya varje gång? Sliter det inte på naglarna? Hur ofta behöver du gå och fixa naglarna? Jag vill också ha som du beskriver, med typ fransk manikyr och så att det ser snyggt och naturligt ut. Måste du ha nagellack på eller hur ser nagelförstärkningen ut utan lack? Ellani, hur ofta rekommenderar du att man löser upp och gör nya nagelförstärkningar? Och sliter det inte på den egna nageln? Förstod det som att man måste fila ner den egna nageln inför nagelförstärkning?
    Ja jag gör ny förstärkning var 5:e vecka. I början när jag hade annan gele satte de på folie med remover o sen försökte pilla bort allt. Nu slipar hon bort det gamla, det verkar mycket bättre tycker jag. Jag tycker inte det sliter på naglarna dessutom hinner de ju växa en del på 5v så det kommer ju alltid ny nagel liksom.. =)

Fransk ser mycket naturligt ut! Det enda man ska göra är att ha på genomskinligt lack ett par ggr i veckan.. enkelt! Tror någon redan skrivet det i tråden...
Svar på tråden Nagelförstärkning??