• Ellani

Nagelförstärkning??

Nej det behöver inte vara samma längd på alla! Men det blir ju såklart snyggast
    Kommer en kund till mig med olika långa, så antingen jämnar vi till dem någonlunda, eller förlänger enstaka nagel!
    Går de alltid av som du beskriver är nagelförstärkning precis det du behöver!
    Gele är det mest flexibla matrialet, jag har haft på det i 5 år, gör om dem ca var 5e vecka, och 2 -3 ggr har en nagel gett sig, men är då enkel att laga igen!

Lycka till!

• Ellani

Jag fyller inte på, för det blir inte snyggt eller hållbart. Jag löser upp & gör nya varje gång. Jag rekomenderar att man lackar dem ca 2 ggr i veckan & en gång tar bort lacket. Filar vid behov. Inte i starka lösningsmedel såklart, men det har man ju knappast ändå
    Krångligare är det inte!
    Lacka & ta bort!

Svarar på den andra frågan med, nageln växer ut med nagelförstärkningen, så din egen nagel växer ikapp så att säga Sen har du ju fina lagom långa naglar som du bara behöver förstärka!

• Ellani

Jag löser upp & gör nya ca var 4e till var 5e vecka! Det sliter inte det minsta då du lägger det på din egna nagel. Ska du ha Acryl filar du ner, men inte med gele. Jag filar aldrig ner kunders naglar så de är lika fina när man tar bort det som när man började.
    Lägger franskt, då med vit gele. Lackar för de ska bli blankt, utan lack så är det lättare att materialet krackelerar och blir matt, man ska därför alltid ha lack på! Genomskinligt eller transparent så det franska syns!

Svar på tråden Nagelförstärkning??