• Anonym

Han röker hasch varje dag :S

Du har rätt i att det är olagligt, tyvärr så bor vi i ett land där folk inte har tillgång till mediciner som fungerar och det är många åkommor som ?medicineras? med piller som i regel har mycket större biverkningar än naturliga preparat.

Om du märker att drogen inte påverkar din man på ett negativt sätt utan kommer endast med positiva egenskaper så bekymra dig inte om lagen, man måste i regel göra mycket mer än medicinera för att hamna i kläm med ?rättvisan?

Du kan ju fråga dig vilket som är viktigare, din man och din familjs välbefinnande eller "lagen".

• Anonym

precis...han kan vara en grym pappa även om han har adhd???!!!!!

• Anonym

Anonym (hm) skrev 2009-07-31 23:52:56 följande:

Naturligtvis bygger mitt resonemang på mina kunskaper om hur hasch påverkar hjärnan. Men, FL är knappast rätt ställe att diskutera detta på, eftersom så många ganja-förespråkare häckar här. Man hjälper snarare dem att sprida propagandan. Naturligtvis finns det många som menar att jag är hjärntvättad av CAN-folket mfl, men jag hävdar att ni är hjärntvättade av drogliberalister och att ni fortsätter att propagera så att fler får samma "goda" argument att ursäkta sitt självskadebeteende med.Jag förstår att det inte är livsfarligt att röka marijuana någon gång ibland, för den som håller det på den nivån. Men här pratar vi dagligen. Och nej, jag tycker inte att det är lämpligt att dricka två glas vin per kväll. Jag har sett hur farligt det kan vara. Levern tål inte hur mycket som helst, speciellt inte kvinnors lever.
    Jag har full förståelse för dig som undviker att visa dina ?kunskaper? framför folk som kan kommentera dom med lite mer korrekta fakta.
    Ditt problem är att ställen som tillåter propaganda spridning blir färre och färre,(det vill säga att på dom flesta ställen så finns det nu folk som vet bättre) vi lever i informationseran och det är svarare och svarare att undvika det.

Var ser du självskadebeteende i att och må bra och fungera bättre än innan?

Du kan ju kolla hur bra dina ?kunskaper? beskriver den här killen som röker 15 joints om dagen och sen hanterar millioner dollar i sitt yrke och har gjort så länge.

Och slutligen så är det givetvis inte bra att hälla en fettlöslig nervgift i sig dagligen(alkohol), det tär ju självklart på fysiken, men vad har det med cannabis att göra?
  • Anonym

Anonym (med) skrev 2009-08-01 11:36:26 följande:

Det finns mediciner som gör det som haschet nu gör för din kille. Är det inte värt att han blir drogfri för att kunna göra utredningen? Kan du inte ta alla bestyr i hemmet den tiden så be honom bo någon annanstans då..Barnen behöver inte en missbrukande pappa. Ingen arbetsgivare behöver en pundaranställd som kanske gör ödesdigra misstag pga sitt missbruk.Jag FÖRSTÅR vilken lättnad det är då han nu beter sig normalt, men jag tycker ändå att den bästa vägen är genom sjukvården. Min vän som har adhd är helt underbar nu, så underbar som hon förut bara var då hon var påverkad av amfetamin fast utan de negativa bieffekterna som hon fick då.Nu tar hon hand om sina barn, hon arbetar och lever ett "normalt" liv. Förut var hon nästan beredd att prostituera sig för att få pengar tilla mfetamin...
    Låt mig se om jag tolkar ditt inlägg rätt.
    Ts ska alltså lämna sin sambo NU när han har äntligen hittat det som fick han fungera till allas belåtenhet?
    ts ska tvinga han att söka ?hjälp? via sjukvården och få amfetaminbaserade ?mediciner? (jag behöver väl inte jämföra biverkningar av dessa ?mediciner? med cannabis hoppas jag)

Och det ska han göra för att inte vara en missbrukare (förklara skillnaden mellan att medicinera amfetamin och cannabis och hur kan det mer skadliga vara ?bättre?)
    Du vill inte att arbetsgivare ska ha pundar anställda men insisterar på att ts kille ska gå på amfetamin, det låter lite så där motsägelsefull.

Men du har rätt. barnen behöver en FUNGERADE pappa. Jag vet inte hur du gör hemma men jag lagar aldrig nått som inte är sönder.
  • Anonym

Anonym (med) skrev 2009-08-01 13:26:48 följande:

Får man hjälp via sjukvården är man iaf under kontrollerad behandling och har rätt till högkostnadsskydd. Alltså, min vän slapp gå på gatan för att kunna leva normalt. Och hon går på regelbundna kontroller och har en noga avvägd dosering till skillnad från att ha doserat lite som det blev. Dessutom slipper hon riskera att åka fast för narkotikainnehav och därmed riskera att förlora sina barn. Jag kommer ALDRIG att tycka det är bättre att droga olagligt jämfört med att "droga" med sjukvårdens hjälp.Och hur kul blir det när barnen växer upp och deras kompisar inser att pappan är missbrukare? Det luktar liksom av hasch..
    Vist får man en ?kontrollerad behandling? men ?medicinen? man får utskrivet i sverige för sånt är långt ifrån mild.
    Vissa tänker först vad som är bäst för en och först senare så funderar man vad andra anser vara ?bäst?
    Du kanske borde läsa vad digestive skrev eller kolla på länken jag postade.

Alltså, ts man går inte på gatan för att få tag på en av dom billigare droger vi har, han fungerar ?bara? bättre på den.
    Man blir heller inte av med sina barn endast för att man medicinerar med "inte tillåtna" mediciner, det krävs så mycket mer för att socialen ska göra nått drastiskt som att rycka barn från sin rätta omgivning.
    Varför insisterar folk på att måla upp rena mardrömsscenarion?

Det är för den delen bara bra om barn växer upp med folk som har skakat av sig propaganda och inte förstör kommande generationer med ?moralvärderingar? som bara sabbar för alla.
    Det kommer också ta minst 10-15 år innan ts barn kommer vara i den åldern, lite haschrökning kommer inte vara speciellt stort problem om 10-15 år, även om lagarna inte hinner komma ikapp.
  • Anonym

Anonym (med) skrev 2009-08-01 19:23:53 följande:

Inlägg 32, jag skrev inte att TS man gick på gatan utan att min vän var på vippen att göra det.
    Jag vet vad du skrev jag undrar bara vad din vän har att göra med ts man?

? Vidare skrev jag att min VÄN numera inte riskerar sina barn pga knarkinnehav?
    Man riskerar fortfarande inga barn på grund av ?knark?innehav.

?hasch är inte en lika tung drog som amfetamin men likväl en drog och jag anser inte att man ska experimentera själv.?
    Klart mycket bättre att låta andra experimentera på dig.

?Min mans chef anställde en kille som visade sig röka hasch. Det framkom när han kört ihjäl en kvinna och hennes barn?
    Min chef anställde en rattfyllo som visade sig äta struts, hur är det relevant?

? hasch är inte en lika tung drog som amfetamin men likväl en drog och jag anser inte att man ska experimentera själv.?
    ? Men jag anser också att de bör fundera på att byta ut haschet mot mediciner.?
    Om man FÅR välja mellan två fungerande mediciner så väljer man väl den som passar en bäst och skadar minst?
    Jag vet heller inte vad du tror om sjukvården, du kanske är på spåret att läkare har kristallkulor så dom kan se vilken medicin passar dig bäst och vilken dos är lämpligast just för dig.
    Om du skulle få välja mellan att ?experimentera? på dig själv med en substans du VET funkar och att låta andra experimentera på dig med olika substanser som ?kanske? funkar (biverkningar ska vi inte ens gå in på). vad skulle du välja?
  • Anonym

Anonym (med) skrev 2009-08-01 20:55:41 följande:

Om du inte begriper varför jag inte vill ha missbrukare som arbetar utan att folk omkring dem vet det så är du dummare än jag trodde! Trodde faktiskt du var en intelligent människa.
    Jag är mest nyfiken, tycker du att folk som medicinerar opiater eller amfetaminbaserade mediciner också bör ha en varningskylt i pannan?
    Hur du än ser på saken så ?knarkar? dom narkotikaklassade substanser fast med ?tillåtelse?.

?Jag skrev om min vän som EXEMPEL, skrev aldrig att TS man hade med henne att göra, men vem vet om han kommer att stanna vid hasch? Och ska han själv gå på gatan då han inte har råd, eller ska han göra inbrott? Eller ska han tvinga TS att gå på gatan åt sig??
    Ts skriver att hennes man fungerar, mår bra och sköter allt han ska sköta till allas belåtelse,
    Skulle risken vara stor att han övergår till droger som kostar 3-10 gånger mer för att ersätta det som redan ger han det han behöver ?
    Resten av ditt kraxande är inte ens lönt att kommentera.

? Lämnar dock tråden eftersom det verkar som om folk hellre har knarkare som experimenterar än att de ska få ordentlig hjälp?

Jag lämnar detta efter mig och upprepar en fråga.
    ? Klassisk FL (en dramatiserad beskrivning baserad på verkliga händelser)

- Hoppar in i tråden efter ett antal sidor skrivits, bemödar sig inte att läsa annat än trådstarten och knappt ens det.
    - Brodera gärna ut lite och ta upp saker som inte omfattas ämnet men som du tycker bevisar din tes.
    - Missförstå medvetet vad andra skriver för att kunna uppröras ännu mer.
    - Backa upp ditt resonemang med att saker är självklara eller "det vet väl alla". Referera även gärna till forskning eller föreläsningar som du varit på, allt naturligtvis utan att nämna varken namn på böcker, rapporter, forskare eller var och hur forskningen utförts. Släng även in att du har mycket egen erfarenhet.
    - Ignorera alla frågor du inte kan besvara.
    - Resonera gärna helt utifrån dig själv eftersom om du inte vill göra något eller tycker att något är bra, då måste alla andra också tycka det, bara det att de är så dumma att de inte förstått det än.
    - När du blir ifrågasatt och inte har några bra argument, dra till med lite personangrepp typ "du tycker bara så där för att du själv vill dricka/röka på" eller "du har antagligen inga vänner och vet därför inte hur verkligheten ser ut"
    - Bli arg och lämna tråden.?
    Du kanske inte uppfyller alla punkter men många av dom
    Om du har en substans framför dig som du VET funkar, skulle du överge den för att låta läkare experimentera på dig med ?mediciner? som förmodligen inte funkar lika bra och så mycket dystrare biverkningar?
  • Anonym

tror din kille är deppig och mår dåligt förstår att han röker på, jag har en ex heroin missbrukare som nu går på sub programmet funkar jätte bra, läser på universitetet till civilingenjör!!!!! mitt råd till dej är att försöka få reda på om han vill må bättre utan att röka på varje dag för är förbjudet här i sverige och försök hjälpa han med det , och när han har fått annan hjäp det kan ju ta ett tag med myndigheter så men det finns nåt som heter Spice som är som hasch och det är lagligt smakar kryddigt men det svänger lika, vet massor av folk som har slutat med hasch och börjat med Spice jag brukar röka nån gång i bland,istället för att dricka

eller varför inte flytta till amsterdam där finns det massor med gräs! och det är lagligt !

• Anonym

han kanske har någon form av outrädd ADHD.

Svar på tråden Han röker hasch varje dag :S