Anonym (med) skrev 2009-08-01 20:55:41 följande:
Om du inte begriper varför jag inte vill ha missbrukare som arbetar utan att folk omkring dem vet det så är du dummare än jag trodde! Trodde faktiskt du var en intelligent människa.
Jag är mest nyfiken, tycker du att folk som medicinerar opiater eller amfetaminbaserade mediciner också bör ha en varningskylt i pannan?
Hur du än ser på saken så ?knarkar? dom narkotikaklassade substanser fast med ?tillåtelse?.
?Jag skrev om min vän som EXEMPEL, skrev aldrig att TS man hade med henne att göra, men vem vet om han kommer att stanna vid hasch? Och ska han själv gå på gatan då han inte har råd, eller ska han göra inbrott? Eller ska han tvinga TS att gå på gatan åt sig??
Ts skriver att hennes man fungerar, mår bra och sköter allt han ska sköta till allas belåtelse,
Skulle risken vara stor att han övergår till droger som kostar 3-10 gånger mer för att ersätta det som redan ger han det han behöver ?
Resten av ditt kraxande är inte ens lönt att kommentera.
? Lämnar dock tråden eftersom det verkar som om folk hellre har knarkare som experimenterar än att de ska få ordentlig hjälp?
Jag lämnar detta efter mig och upprepar en fråga.
? Klassisk FL (en dramatiserad beskrivning baserad på verkliga händelser)
- Hoppar in i tråden efter ett antal sidor skrivits, bemödar sig inte att läsa annat än trådstarten och knappt ens det.
- Brodera gärna ut lite och ta upp saker som inte omfattas ämnet men som du tycker bevisar din tes.
- Missförstå medvetet vad andra skriver för att kunna uppröras ännu mer.
- Backa upp ditt resonemang med att saker är självklara eller "det vet väl alla". Referera även gärna till forskning eller föreläsningar som du varit på, allt naturligtvis utan att nämna varken namn på böcker, rapporter, forskare eller var och hur forskningen utförts. Släng även in att du har mycket egen erfarenhet.
- Ignorera alla frågor du inte kan besvara.
- Resonera gärna helt utifrån dig själv eftersom om du inte vill göra något eller tycker att något är bra, då måste alla andra också tycka det, bara det att de är så dumma att de inte förstått det än.
- När du blir ifrågasatt och inte har några bra argument, dra till med lite personangrepp typ "du tycker bara så där för att du själv vill dricka/röka på" eller "du har antagligen inga vänner och vet därför inte hur verkligheten ser ut"
- Bli arg och lämna tråden.?
Du kanske inte uppfyller alla punkter men många av dom
Om du har en substans framför dig som du VET funkar, skulle du överge den för att låta läkare experimentera på dig med ?mediciner? som förmodligen inte funkar lika bra och så mycket dystrare biverkningar?