UVI och svamp samtidigt (ej gravid)
Hej alla hjälpsamma här på FL!
Jag ha ett väldigt problem som aldrig vill ge med sig trots antibiotika under 4 månaders tid.
Jag har både fått urinvägsinfektion och svampinfektion på en och samma gång.
Jag läste på nätet om att om man hade flera infektioner samtidigt och om det inte går över trots upprepade behandlingar samt att man inte får ur all urin när man går på toaletten så skall de göra en undersökning på vad som egentligen är fel.
Jag har nu börjat misströsta för länge sedan och är bara livrädd för vad som kommer att hända när denna kuren av antibiotika är slut.
Jag upplever inte att sjukvården tar mina problem på allvar trots att jag verkligen berättar gång på gång vad som har hänt och att allt detta började bli riktigt besvärligt när jag åt antibiotika för bihåleinflammation.
När jag går på toaletten nu så kommer det först ingenting sedan kommer det. När jag sedan borde vara "klar" så kommer det i småomgångar hela tiden samt att det aldrig slutar så jag tror/känner det som om jag kissar på mig.
Allt känns som om det var lite bortdomnat (vet ej om detta beror på svampen och urinvägsinfektionen tillsammans eller om det bara blivit så).
Jag är kissnödig igen redan innan jag rest mig från toaletten.
Snälla vad skall jag göra, jag börjar få ordentligt ont och är ständigt kissnödig.
Väldigt tacksam för svar!
Ps. Ingen behöver hålla med mig eller dyl, jag vill bara ha svar på vad jag skall göra. Ds.
Finns det någon som vet vad jag skall göra? Har någon varit i samma sits eller utbildad inom detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 17:46
Kan svamp och urinvägsinfektion behandlas på något annat sätt än med antibiotika? Det känns inte som om något biter ordentligt på det.
Det gör ju varje sk värre hela tiden så nu när urinvägsinfektionen behandlas kan jag ju inte få bort svampen.
Tilläggas skall kanske också att jag misstänker att nazonex som jag fick vid bihåleinflammationen och sedan också vid allergi verkar ha påverkat detta.
Innan jag behövde söka för allergin var jag _nästan_ bra.