• Anonym (misströstar)

UVI och svamp samtidigt (ej gravid)

Hej alla hjälpsamma här på FL!

Jag ha ett väldigt problem som aldrig vill ge med sig trots antibiotika under 4 månaders tid.

Jag har både fått urinvägsinfektion och svampinfektion på en och samma gång.
    Jag läste på nätet om att om man hade flera infektioner samtidigt och om det inte går över trots upprepade behandlingar samt att man inte får ur all urin när man går på toaletten så skall de göra en undersökning på vad som egentligen är fel.

Jag har nu börjat misströsta för länge sedan och är bara livrädd för vad som kommer att hända när denna kuren av antibiotika är slut.

Jag upplever inte att sjukvården tar mina problem på allvar trots att jag verkligen berättar gång på gång vad som har hänt och att allt detta började bli riktigt besvärligt när jag åt antibiotika för bihåleinflammation.

När jag går på toaletten nu så kommer det först ingenting sedan kommer det. När jag sedan borde vara "klar" så kommer det i småomgångar hela tiden samt att det aldrig slutar så jag tror/känner det som om jag kissar på mig.

Allt känns som om det var lite bortdomnat (vet ej om detta beror på svampen och urinvägsinfektionen tillsammans eller om det bara blivit så).

Jag är kissnödig igen redan innan jag rest mig från toaletten.

Snälla vad skall jag göra, jag börjar få ordentligt ont och är ständigt kissnödig.

Väldigt tacksam för svar!

Ps. Ingen behöver hålla med mig eller dyl, jag vill bara ha svar på vad jag skall göra. Ds.

Finns det någon som vet vad jag skall göra? Har någon varit i samma sits eller utbildad inom detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 17:46
    Kan svamp och urinvägsinfektion behandlas på något annat sätt än med antibiotika? Det känns inte som om något biter ordentligt på det.

Det gör ju varje sk värre hela tiden så nu när urinvägsinfektionen behandlas kan jag ju inte få bort svampen.

Tilläggas skall kanske också att jag misstänker att nazonex som jag fick vid bihåleinflammationen och sedan också vid allergi verkar ha påverkat detta.
    Innan jag behövde söka för allergin var jag _nästan_ bra.

• Svar på tråden UVI och svamp samtidigt (ej gravid)
  • Anonym (3)

Kolla om du har clamydia, jag hade uvi som aldrig blev bra, det var clamydia

• Anonym (misströstar)

Anonym (3) skrev 2009-07-28 16:01:43 följande:

Kolla om du har clamydia, jag hade uvi som aldrig blev bra, det var clamydia
    Clamydia är det inte, men beskrivningen på symtom var väldigt lika.
    Jag vet snart inte vad jag tar mig till.
  • Anonym (3)

Jag tycker jättesynd om dig. Du får ställa krav att läkarna tar tag i detta ,
    så här kan du ju inte ha det.

• Anonym (misströstar)

Anonym (3) skrev 2009-07-28 18:25:46 följande:

Jag tycker jättesynd om dig. Du får ställa krav att läkarna tar tag i detta ,så här kan du ju inte ha det.
    Tack! Jag behöver peppning från alla håll nu och av personer som varit i samma sits. Eller åtminstone nästan.
  • juluu

Antibiotika kan ge svamp. Så äter du antibiotika mot UVI, så är det nog därför du får svamp och så blir det en ond cirkel.

Jag själv har lidit av UVI (och kronisk svamp). Haft det ungefär 70 ggr under 10 års tid. Käkat alla möjliga tabletter, och årslånga kurer, och gjort alla möjliga undersökningar utan resultat.

Men så tillslut kom jag till en doktor som skrev ut Hiprex till mig (i förebyggande syfte). Det funkade! Det bästa är att Hiprex inte är någon antibiotika eller liknande, utan är bara surgörande så bakterierna inte får fäste. Nu behöver jag inte ens äta dom längre. Hiprex är alltså mot UVI.

Hur behandlar du svampen? Bara med kräm? I såna fall, be att få Fluconazal (eller nåt liknande heter dom).

Och be att få Hiprex.

Lycka till, vet hur jobbigt det är!
    Kram

• Anonym (misströstar)
    juluu skrev 2009-07-28 22:17:21 följande:
    Antibiotika kan ge svamp. Så äter du antibiotika mot UVI, så är det nog därför du får svamp och så blir det en ond cirkel.Jag själv har lidit av UVI (och kronisk svamp). Haft det ungefär 70 ggr under 10 års tid. Käkat alla möjliga tabletter, och årslånga kurer, och gjort alla möjliga undersökningar utan resultat.Men så tillslut kom jag till en doktor som skrev ut Hiprex till mig (i förebyggande syfte). Det funkade! Det bästa är att Hiprex inte är någon antibiotika eller liknande, utan är bara surgörande så bakterierna inte får fäste. Nu behöver jag inte ens äta dom längre. Hiprex är alltså mot UVI.Hur behandlar du svampen? Bara med kräm? I såna fall, be att få Fluconazal (eller nåt liknande heter dom). Och be att få Hiprex.Lycka till, vet hur jobbigt det är!Kram
    Det första fick jag kräm mot svampen men den tålde jag inte så då blev det antibiotika, trots att precis som du säger att de motverkar varandra.
    just nu har jag därför valt att endst bli behandlad enbart mot svampen, men snart står jag inte ut med det heller utan måste bli behndlad mot båda delarna.
    Men blir jag inte behandlad mot UVI kommer jag inte att överleva känns det som, jag är helt gråtfärdig och måste verkligen vara på toaletten hela tiden och jag känner mig aldrig klar utan kan vara där hur länge som helst utan att det känns bra.

Jag skall höra om dessa läkemedel som du tipsar om. Jag måste verkligen bli av med det nu. Jag fick det pga en bihåleinflammation.
  • juluu

Anonym (misströstar) skrev 2009-07-29 20:12:16 följande:

Det första fick jag kräm mot svampen men den tålde jag inte så då blev det antibiotika, trots att precis som du säger att de motverkar varandra.just nu har jag därför valt att endst bli behandlad enbart mot svampen, men snart står jag inte ut med det heller utan måste bli behndlad mot båda delarna.Men blir jag inte behandlad mot UVI kommer jag inte att överleva känns det som, jag är helt gråtfärdig och måste verkligen vara på toaletten hela tiden och jag känner mig aldrig klar utan kan vara där hur länge som helst utan att det känns bra.Jag skall höra om dessa läkemedel som du tipsar om. Jag måste verkligen bli av med det nu. Jag fick det pga en bihåleinflammation.
    Och byt antibiotikan mot UVI:n. Om det kommer tillbaka gång på gång så kan du ha blivit resistent mot just den sorten. Det finns flera andra sorter att byta mot.

Se till att bli av med UVI:n först och främt, sen använd Hiprex i förebyggande syfte, och sen tar du itu med svampen.
    Svamp må vara obehagligt, men det är inte farligt att ha det. UVI däremot kan gå upp i njurarna, och ge njurbäckeninflammation. Det är INTE skönt (eller särskilt nyttigt).
  • Anonym (misströstar)
    juluu skrev 2009-07-29 20:19:46 följande:
    Anonym (misströstar) skrev 2009-07-29 20:12:16 följande:
    Och byt antibiotikan mot UVI:n. Om det kommer tillbaka gång på gång så kan du ha blivit resistent mot just den sorten. Det finns flera andra sorter att byta mot.Se till att bli av med UVI:n först och främt, sen använd Hiprex i förebyggande syfte, och sen tar du itu med svampen. Svamp må vara obehagligt, men det är inte farligt att ha det. UVI däremot kan gå upp i njurarna, och ge njurbäckeninflammation. Det är INTE skönt (eller särskilt nyttigt).
    Jag verkar tyvärr inte bli hjälpt av någon antibiotika så att allt försvinner. Vad gör man då?

Jag gör precis så som du skriver at jag vill bli av med UVI först, dt är även den som är jobbigast rent fysiskt och spykiskt om man bortser från all skit den kan ställa till med. Visst stör svampen men inte alls på långa vägar som UVI:n.

Om man nu inte verkar tåla anibiotika, har någon förslag då?
Svar på tråden UVI och svamp samtidigt (ej gravid)