• Delfinen

Varför vill inte svenska pappor vara hemma med sina barn?

Har inte läst ett enda inlägg ska meddelas så om jag missat saker som redan sagts, ber jag om ursäkt..

Min sambo bara LÄNGTAR tills han kan vara hemma!!
    I början tar han ut 10 pappadagar, sen har vi varit tvungna att begära fullt för mig pga massa strul med FK.. Men han kommer minska arbetstiden, och en period är tanken att han ska ta ut full FP och jag vara tjänstledig= lediga tillsammans. Ca. 4 månder minst är tanken..

Han hade helst velat vara hemma flera ÅR, och gärna tillsammans med mig.. men där styr min ekonomi lite, jag har inte råd å gå tjänstledig utan inkomst. Jag vägrar leva på min sambo (det är mitt val, han kommer "bjuda" mig på de 4 månaderna han tar ut fullt.. för då spenderar vi troligen tiden utomlands med bebisen!).. Men vi ska verkligen dryga ut FP tillsammans å trixa å fixa.. Ser vi massa fram emot.

Diorlover skrev 2009-07-28 17:14:32 följande:
    Startar denna som en kontrovers till den andra tråden som finns ute här om svenska mammor.Varför är det så givet att kvinnor skall stanna hemma medans pappan kan sticka sjungandes till jobbet direkt efter tio dagar?
Svar på tråden Varför vill inte svenska pappor vara hemma med sina barn?