• TheDream

Allergi mot kondom

Hur vet man att man är känslig mot gummi ?

Är det någon här inne som är det ?

När jag och min pojkvän hade sex med kondom för några dagar sen så började det svida och bränna som eld där nere... Jag svullnade upp och var väldigt röd och irriterad
    Jag kunde inte sitta efteråt!

Men när vi kört utan kondom så har det gått jättebra och jag känner inget alls efteråt. Kan det hända att jag är känslig mot gummi?

• Svar på tråden Allergi mot kondom
  • Anonym (.)

Jag får svamp av allt vad gummi och glidmedel heter. Testa att använda glidslem nästa gång så blir kanske inte friktionen så stor?
    Glidslem är det enda jag tål för övrigt.

Fick tispet av en gynekolog att smrja med barnolja så kunde man bli mindre känslig.

• Anonym (.)

Kan tillägga att jag testat mig för olika allergier men det visade inte på någon sorts gummiallergi. Men slidan är ju känslig.

• TheDream

Jag har svamp just nu men det är ju ca en vecka sen vi körde med kondom :-S
    Jag var på sjukhuset igår för att få fastställt att det verkligen var svamp och läkaren sa att jag har känsliga slemhinnor....
    Men när vi kör utan så känns det inget obehag som med kondom.....

Vi kan alltså prova kondom + glidslem eller ska man prova dessa latexfria kondomerna ?

Usch hatar när det blir så här och jag har ingen i min närhet som haft det heller..

• Anonym (.)

Jag har kikat på latexfria kondomer men då var de sååå dyra. Glidslem är toppen!
    Tror inte det ska torka ut kondomen.

Ja, svamp är ett helvete.. Har slutat raka mig där nere och nu mår musen mycket bättre. Men annars har jag lidit av svamp till och från i 15 år.

För stort sockerintag leder till svamp för mig.

Har ni annat skydd eller är kondom det enda ni använder?

• Pysselgalningen

Ja kådisar är inge lätta att ha o göra med

Jag får svamp och skavsår av dom, o hormoner+spiral kommer inte inärheten av mig. Så jag har tur att sambon ska knippsa sig, men tills dess kör vi på rent lotto att det inte blir nått

Men hur är det med slemmet, är det helt fritt från ämnen som kan förstöra kådisen?

• TheDream

Anonym (.) skrev 2009-07-28 17:50:21 följande:

Jag har kikat på latexfria kondomer men då var de sååå dyra. Glidslem är toppen!Tror inte det ska torka ut kondomen.Ja, svamp är ett helvete.. Har slutat raka mig där nere och nu mår musen mycket bättre. Men annars har jag lidit av svamp till och från i 15 år.För stort sockerintag leder till svamp för mig.Har ni annat skydd eller är kondom det enda ni använder?
    dom är ju väldigt dyra för bara fem eller sex stycken....

Vi har inget annat skydd, jag hade p-piller men jag har sagt nej till allt vad hormoner heter!
    Så kondom är ju enda sättet för oss....
  • TheDream

Anonym (.) skrev 2009-07-28 17:50:21 följande:

Jag har kikat på latexfria kondomer men då var de sååå dyra. Glidslem är toppen!Tror inte det ska torka ut kondomen.Ja, svamp är ett helvete.. Har slutat raka mig där nere och nu mår musen mycket bättre. Men annars har jag lidit av svamp till och från i 15 år.För stort sockerintag leder till svamp för mig.Har ni annat skydd eller är kondom det enda ni använder?
    dom är ju väldigt dyra för bara fem eller sex stycken....

Vi har inget annat skydd, jag hade p-piller men jag har sagt nej till allt vad hormoner heter!
    Så kondom är ju enda sättet för oss....
  • Anonym (.)

Jag tål inte hormon-pskydd och med pessar vart svampen såååå illa så det enda som funkade var kopparspiral.

Vet inte helt säkert men glidslem borde ju inte torka ut, men fråga på apoteket. En flaksa är inte dyr och den är dryg. Tror den ligger på runt 35 kr.

Acos innehåller: Aqua, Glycerin, Hydroxyethyl, Ethylcelluose,Benzalkonium Chloride. 

• Anonym (kopparspiral)

hej TS, har haft samma problem som du, vi använde kondomer i 5!!! år innan jag blev allergisk mot dem. Innan dess har jag ätit p-piller i sammanlagt 6 år och var trött på hormonerna. Nu har vi kopparspiral, mår hur bra som helst och mitt underliv är aldrig irriterat vid sex numera.....

• TheDream

Anonym (kopparspiral) skrev 2009-07-29 11:33:25 följande:

hej TS, har haft samma problem som du, vi använde kondomer i 5!!! år innan jag blev allergisk mot dem. Innan dess har jag ätit p-piller i sammanlagt 6 år och var trött på hormonerna. Nu har vi kopparspiral, mår hur bra som helst och mitt underliv är aldrig irriterat vid sex numera.....
    Jag vill gärna skydda mig men tyvärr så vill jag inte "proppa" i mig en massa hormoner, vill inte ha främmande föremål i kroppen
    Oj nu lät det som jag blev arg men det är jag absolut inte

Jag ska prata med dom på UM och se vad dom säger... Kanske skulle behöva göra ett allergitest ?
Svar på tråden Allergi mot kondom