• LSalander

Pyjamas med dragkedja för bebis

Är det någon som vet vart jag kan få tag på en bebispyjamas med dragkedja?

Har letat och letat...

• Svar på tråden Pyjamas med dragkedja för bebis
  • MaddeB

HM har faktiskt men annars är det tunnsått. Jag letar oxå sådana. KappAhl hade förut men vete sjutton om dom fortfarande har dom.

• Carr0n

Barnenshus har, var där häromdagen och köpte 2. Dom har det danska märket "pippi".

• viseversa

Jag fattar inte heller varför det envisas med dessa knappar överallt. Dragkedja är ju såå mycket lättare och smidigare. Kolla på lindex. Tror att deras Mumin pyamaser har dragkedja. men är itne helt säker tyvärr.

• LSalander

Tack för tipsen! Får prova barnens hus.

De flesta affärer har slutrea och det verkar vara ganska utplockat, tyvärr. Hoppas att det kommer in lite fler pyjamasar med dragkedja!
    Fanns inte på lidex el. kappahl här, men jag får titta på HM också!

• MajaMaria79

KappAhl har i sina två-pack med pyjamasar. Men det är inte alla. Kanske 10% har dragkedja, resten knappar.

Jag avskyr också knappar. Jobbigt mitt i natten.
    Polarn och Pyret har också med dragkedja.

• Februarii

Dragkedja kanske inte är så skönt mot bebishud och de kanske tänker att pyjamas är ett plagg man inte brukar ha någonting under. Så tänker jag i alla fall Jag gillar i alla fall inte dragkedja mot bar hud.

• BeccyBoop

ellos.se har oxå pyjamas med dragkedja. 3-pack för 198 kr! Hade dom till dottern när hon var nyfödd. Guld värda!

trött, kär och stolt över min familj
  • estrella81

har bara haft med dragkedja, de jag har köpt. fixoni på babyprofssen och tutta, samt kappahl är disignade med en tygsnutt innan för dragkedjan så det inte blir hud mot dragkedja. har aldrig använt med knappar och kommer häller aldrig att göra det.

även polarn har med dragkedja på vissa. ¨
    lycka till!!

• Mayasmamma

köpte 2 st på Lindex och på cubus......

• snusmumriken2
    Februarii skrev 2009-07-28 21:08:28 följande:
    Dragkedja kanske inte är så skönt mot bebishud och de kanske tänker att pyjamas är ett plagg man inte brukar ha någonting under. Så tänker jag i alla fall Jag gillar i alla fall inte dragkedja mot bar hud.
    Så tänker jag med!
    Gillar inte alls dragkedja, det verkar väldigt stelt o obehagligt mot bebishuden...
    Jag kör på knappar, även om man kan svära sig blå när man inte lyckas få ihop pyjamasen rätt
  • sommar2001

Har köpt med dragkedja på Barnenshus och Lindex. Tycker jag har hur många som helst med dragkedja men själv föredrar jag knappar.

• LSalander

Äntligen har jag hittat pyjamasar, på HM.
    Men det fanns inte mycket att välja mellan!

Dragkedjan var fint insydd med sykddande tyg för så att det inte kommer emot bebisens hud.
    Skönt att slippa knäppa knappar!

Svar på tråden Pyjamas med dragkedja för bebis