Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Phil & Ted syskonvagn del 15

Miniigirl skrev 2009-07-29 09:40:37 följande:
    Tänkte hör med er här. fundear lite över att köpa en p&t men skulle vilja ha lite svar på några frågor...hoppas någon kan hjälpa:)När man har syskonsittsen där bak, och där kommer ju antagligen lillebror sitta om någon månad, kan an ha liggläge på den?jag menar...en 6 månadersbebis behöver väll nästan det,eller iafall nästan.eller har man bebisen fram?Kan man åka ulltrappor med den? tänkte, så inte syskonsitsen tar i?Och till sist...vad görman av skötväskan?den slår väll i huvudet på barnet om man hänger den på styret? eller:)
    Har en utan att ha börjat använda den.
    Bebis kan bara helligga när storasyskonet sitter ovanpå i syskonsitsen, om det är trångt i lift finns det hyfsat med plats utan. Dock finns det inget sittläge alls till 6-mån om man vill variera med det. När lill*n sitter i syskonsitsen bak finns det enfast viloläge för båda. Ingen kan ligga. Väskor får man ha på sig själv i korgen under eller hängades på sidan. En liiiten kan hänga på handtaget med syskonsitsen bak.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Miniigirl skrev 2009-07-29 11:31:29 följande:
    Virriga V skrev 2009-07-29 11:24:23 följande: Ja, det tänkte jag inte på! det funkar ju oxå...men, hur bökigt är det att flytta syskonsitsen? det är ganska smidigt eller?
    Bara att trycka in två små piggar på resp sida. Lätt att ta av och på.
  • Stormis
    zasata skrev 2009-07-30 16:41:25 följande:
    ja jag är med sugen på det, men det har jag sätt i och bugaboo är så bred nertill..
    Har provat både med Cam- och Bee-påse på syskonsätet när det sitter upptill. Båda sitter ok, men för mig som är van vid att de sitter som en smäck så känns det lite kass. Men jag tror inte att nån påse sitter som Buggans egna i Buggan så det är nog inget att försöka sträva efter. Sammanfattning: båda Buggans funkar helt ok. Dock är de lite långa i ryggen så det blir lätt att de halkar ner lite om man jämför med selhålen. Å andra sidan kommer ju selen att hjälpa till att hålla på rätt plats.
  • Stormis
    BubbelGuppie skrev 2009-07-31 08:27:33 följande:
    hmm ingen som hade svar på frågan om singel regnskyddet??
    Vad var frågan? Om det behövs? De flesta svarar nej, dvs det går bra med att ha det dubbla även om man bara kör ett barn i vagnen. Men det är mindre så tycker att man att det andra är bökigt så är det iaf lite mindre att ha med sig. Det brukar skrivas ganska mycket om regnskydden så om du läser tillbaka lite så får du säkert fler synpunkter.
  • Stormis
    Miniigirl skrev 2009-07-31 16:46:33 följande:
    Är 4500kr ett bra pris på en sport med syskonsits,mygg/uv skydd och regnskydd?
    För mig är det ok, men jag hade nog försökt få ner det lite. 4500 var min smärtgräns när jag letade beg, men då hade jag också velat ha med en mjuklift. Bet 4000 för min -08 med båda regnskydden.  Å andra sidan ringde jag på flera som hade "bud" på 5500 kr. Dumt när man kan få ny för bara en tusenlapp mer, men det är väl jag det .
  • Stormis
    lillronya skrev 2009-07-31 18:25:30 följande:
    Vet ni vad det kostar att skicka en vagn?
    Bussgods tar väl runt 400 kr va?
  • Stormis
    Miniigirl skrev 2009-08-01 08:45:30 följande:
    Tack för era svar...men, jag undrar mest utseendemässigt. är det någon som skiljer i designen helt enkelt?! eller, är det dragkjedjorna som gör viloläget bara?
    Kolla på deras hemsida så ser du skillnaderna. Tex har classic/e3 annorlunda sufflett fr Sport. http://www.philandteds.com/index_home_jazzed.htm
    iAnnaMaria skrev 2009-08-01 11:35:03 följande:
    Ja ska testa det då... Konstigt att man ska dra ut när det står press :P
    Nu har jag visserligen inte börjat anväda min, men man trycker väl på ena sidan, då blir det liksom ett lyft på andra sidan. Typ .
  • Stormis
    junk skrev 2009-08-02 19:15:19 följande:
    Lyckades läsa mig till att den nya varianten sport är 4cm längre MEN att hitta info om DASH är inte enkelt. Så vill någon vänlig själ hjälpa mig..-Är dashens handtag längre än sportens (v2)?-Är dashens syskonsits kortare än sportens och om, hur mkt.-Har dashen exakt samma låsmekanik som viben i handtaget? Och hur safe är den egentligen? Hört att vibens broms krånglat för vissa nämligen.-Min minsting är 10mån, kommer hon kunna ligga skönt i syskonsitsen? Hon är typ 74cm lång ..Handen på hjärtat, är Dash värd sitt högre pris (än sporten)? Det enda som lockar mig mest med den är det steglösa ryggstödet..
    Verkar inte vara nån i tråden som har en Dash, jag har också sökt info, men inte hittat. I TS finns dock en blogg med en jämförelse, men du kasnke redan har kollat där?
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...
    (Om länken inte funkar så kolla i TS).
  • Stormis
    Habaladabala skrev 2009-08-09 19:38:54 följande:
    Är det nån här som skulle kunna hjälpa mej och tala om vad det här är för sorts P&T? Jag skulle ju kunna ringa och fråga den som har annonsen men nu var jag ändå inne här och läste. www.blocket.se/uppsala/Phil___Teds_syskonvagn...
    Är det inte en grå Sport? Fast handtaget verkar ju fast och då ska det vara en E3/classic tror jag. Tycker dock att sufflan ser ut som Sport. Dock är jag inget proffs...
  • Stormis
    iAnnaMaria skrev 2009-08-12 15:15:42 följande:
    Har en fråga. Diskuterade med en kompis förut om vart man hittar billigast p&t. Så sa hon att hon äntar tills dom rear ut 09orna. Reas phil and teds i affärerna någon gång?? Tror aldrig jag har sett dom på rea?
    www.kopbarnvagn.se har nog billigast paketpris just nu tror jag.
    Finns inga egentliga årsmodeller så därför reas inga 09'or ut. Det enda jag har sett reas är paketpriser eller utgående färger (oavsett årsmodell). Det senaste en röd "grafitti".
  • Stormis

Ok, en beg- vs ny-fråga...
    Jag har en beg Sport -08, anv ca 1 år (jag har inte börjat använda den ännu) med diverse tillbehör. Fnular nu på om jag ska köpa en ny trots allt för att få garantier etc. Tror inte att jag går back på den jag har hemma, kan tom gå lite plus.
    Så vad hade ni gjort: Köpt en ny som totalt kommer att kosta mig 1000-1500 kr extra eller behålla den beg? (som förhoppningsvis inte kommer att kosta mig särskilt mycket att äga då jag har lyckats packa ihop en ganska bra deal på den).

Är det värt den summan för att få garanti och en sprajlans ny (med beg tillbehör i superbra skick)?

• Stormis
    Stormis skrev 2009-08-18 13:15:30 följande:
    Ok, en beg- vs ny-fråga...Jag har en beg Sport -08, anv ca 1 år (jag har inte börjat använda den ännu) med diverse tillbehör. Fnular nu på om jag ska köpa en ny trots allt för att få garantier etc. Tror inte att jag går back på den jag har hemma, kan tom gå lite plus. Så vad hade ni gjort: Köpt en ny som totalt kommer att kosta mig 1000-1500 kr extra eller behålla den beg? (som förhoppningsvis inte kommer att kosta mig särskilt mycket att äga då jag har lyckats packa ihop en ganska bra deal på den).Är det värt den summan för att få garanti och en sprajlans ny (med beg tillbehör i superbra skick)?
    OBS såklart ingen annons. Bara funderingar på hur mycket en garanti är värd. Har aldrig behövt använda den på nån av mina andra 3 vagnar.
    baby i september skrev 2009-08-18 13:24:13 följande:
    Jag hade def lagt 1000-1500 för att få en sprillans ny med garanti och kvitto.Fick en vagn förstörd då jag flög en gång men hade svårt att få nån ersättning av flygbolaget just för att den var köpt begagnad och jag inte hade nåt kvitto.
    Bra synpunkt. Det är ju inte sååå mycket det handlar om.
  • Stormis
    Lajkie skrev 2009-08-18 13:52:09 följande:
    SNÄLLA ! Det är akut, hur bär jag mig åt för att få av tyget? :)
    Tror bara att du kan ta av tyget på syskondelen. Det andra är fastnitat i chassit... Som sagt, men får tvätta för hand på plats. Men det går ganska snabbt och enkelt det med.
  • Stormis
    070815 skrev 2009-09-05 15:03:13 följande:
    Hallå alla, har precis köpt en begagnad phil och ted sport 2007 modell. Jag testade kör den (utan barn) och nu när jag kommit hem och testar den så känns den inte alls så smidig. Har en bugaboo som jag jag älskar men denna känns väldigt tung, vare sig det är bara min dotter som åker(24mån -12,5kg) eller om lillebror (en månad gammal- 5,8kg) åker med. Jag vart helt såld på vagnen innan jag köpte den men nu tvekar jag lite:(. Jag vill så gärna vara helförtjust:)
    Tror du inte att det är ovana? Buggan är ju väldigt speciell att köra, många gillar den ju inte för att de tycker att den är för "ranglig". Så därför upplever du kanske Sporten som "tung" (den är ju dessutom både längre och bredare, om än bara några cm)? Sen är det också skillnad att köra ett stort hjul vs 2 små hjul fram .
  • Stormis
    Socialen skrev 2009-09-06 10:15:26 följande:
    Min stora är så vild att jag är rädd att han bara springer iväg om jag ställer honom på en ståbräda. Därför vill jag ha en vagn där jag kan sätta fast honom med sele.På Blocket går P&T Sport för ca 5000:-, men i butik för ca 5500:-. Är det något jag missat som inte följer med från butik? (Minns vår Brio, där inte hjulen medföljde...)
    För 5500 kr i butik får du eg bara vagnen (men nu tror jag dessutom att de har gått upp till 5800 kr. Syskonsits kostar sen 995 kr extra, regnskydd 295 etc. De priserna gäller i de flesta butiker, därav beg-priser på ca 5000 kr. Långt ifrån alla känner till de paketpriser som vissa affärer har och tycker därför att 5000 kr är en bra deal.
  • Stormis
    annie dark skrev 2009-09-06 15:28:36 följande:
    Ja ngt vidare andrahandsvärde är de inte p sporten iaf. Fick 4200 för en med syskonsits och regnskuydd och använd i tre månader.
    Fast jag fick 5000 kr för en -08 med syskon och enkelt regnskydd (som jag köpte för 4000 med dubbelt regnskydd också). Så det är nog lite tillfälligheter som spelar in också.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15