Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Phil & Ted syskonvagn del 15

Tänkte hör med er här. fundear lite över att köpa en p&t men skulle vilja ha lite svar på några frågor...hoppas någon kan hjälpa:)

När man har syskonsittsen där bak, och där kommer ju antagligen lillebror sitta om någon månad, kan an ha liggläge på den?jag menar...en 6 månadersbebis behöver väll nästan det,eller iafall nästan.eller har man bebisen fram?

Kan man åka ulltrappor med den? tänkte, så inte syskonsitsen tar i?

Och till sist...vad görman av skötväskan?den slår väll i huvudet på barnet om man hänger den på styret? eller:)

• Miniigirl
    elink skrev 2009-07-29 11:03:59 följande:
    jag skulle aldrig whatsoever åka rulltrappa med någon vagn som har ett ledat styre. detta för att de faktiskt inte alltid håller för sånna påfrestningar (jämför med att dra upp å ner i en trapp som nästan alla barnvagnstillverkare avråder från)
    okej, men går det..om man vill?
  • Miniigirl
    Stormis skrev 2009-07-29 10:16:45 följande:
    Har en utan att ha börjat använda den.Bebis kan bara helligga när storasyskonet sitter ovanpå i syskonsitsen, om det är trångt i lift finns det hyfsat med plats utan. Dock finns det inget sittläge alls till 6-mån om man vill variera med det. När lill*n sitter i syskonsitsen bak finns det enfast viloläge för båda. Ingen kan ligga. Väskor får man ha på sig själv i korgen under eller hängades på sidan. En liiiten kan hänga på handtaget med syskonsitsen bak.
    Okej, tack för infon:)
    viloläge borde väll duga för en lite större bebis tycker jag:)
  • Miniigirl

Virriga V skrev 2009-07-29 11:24:23 följande:

Men när bebis behöver sova, kan man inte bara fälla ner så den kan sova och ändra syskonsitsen så den är framme?
    Ja, det tänkte jag inte på! det funkar ju oxå...men, hur bökigt är det att flytta syskonsitsen? det är ganska smidigt eller?
  • Miniigirl

Måste höra lite med er!
    HAr tänkt köpa en p&t sport, men
    har nu fått ett erbjudande att köpa en e3 från 07 för 4500kr, med många tillbehör...
    Men, vad är igentligen skillnaderna på sport och e3? finns det inge viloläge på syskonsitsen på e3?
    Är 4500 ett bra pris? vagnen är lite solblekt på speciellt sufletten, annars i fint skick...

tacksam för svar!:)

• Miniigirl
    zasata skrev 2009-07-30 20:32:18 följande:
    hur gammal är den? finns inget viloläge, sen har jag fattat att chassit inte är lika bra (rätta mig vid fel) ej ställbart handtag heller.jag tycker det var dyrt. beror på hur snabbt du måste ha en.
    Tack för snabbt svar...
    Den är från 07,alltså 2 år gammal...
    hm, då väntar jag nog hellre på en bra sport, om det kommer innom kort:)
    Viloläge är nog bra att ha då vagnenb kommre användas endel
  • Miniigirl
    zasata skrev 2009-07-30 20:37:18 följande:
    jag köpte en sport beg 2år för 3300kr med syskondel, liggdel, regnskydd, yv skydd, sidoväskor och resväska.
    Oj,. det var ju bra! är den i fint skick? var det på blocket du hittade den?
    Jag får hålla utkik, och hoppas på att det komemr upp något bra:)
  • Miniigirl

Någon som vet vad en bilstolsadapter kostar? och vet någon vart man kan läsa lite mer om det? vilka stolar som passar osv?

sen undrar jag vd dt skulle kosta att köpa ny klädsel till en vagn?för, det måste gå va?
    någon som vet?:)

• Miniigirl

Ville Mor skrev 2009-07-31 09:34:43 följande:

Kommer inte ihåg några exakta priser men jag vet att nya klädslar pratades det om i den förra tråden om du orkar leta igenom den
    okej,då ska jag sätta mig och kika i den sen:)
  • Miniigirl

Nu har jag suttit här och försökt leta igenom den gammla tråden, men orkar inte längre, var ju några sidor att gå igenom:)

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15