Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Phil & Ted syskonvagn del 15

Vi var och kollade på en PT Sport i veckan, men tyckt att syskonsitsen var så mjuk? När vi satte dottern i syskonsitsen uppe så kändes det som att hon skulle ramla ut. Ska det vara så?? Går det inte att ha en stödbåge (eller vad det kallas ) på syskonsitsen??

Annars bara älskar jag vagnen och vi var såå inne på att köpa en...! Tyvärr var det så mkt folk i butiken att vi inte hann vänta på personal om hjälp och här omkring har vi ingen som säljer....

• Fiansess

Tack Bess och Missy Cat!

Det var just sitsen jag syftade på, lite som en rutschkana-modellen..
    Men det där med skärp var ju smart!

Ja det finns hur många fördelar som helst med vagnen. Det var därför vi båda blev så besvikna, men som ni säger. Fördelarna väger ju upp. Och sättet ni pimpar era vagnar på får ju en att vilja ha en bara för det !

• Fiansess

Vad har ni för suflett (om ni har ngn) till syskonsitsen bak? Känns som den behöver ha en oxå, inte bara för sol, utan även blåst?!

Bebisen kommer mitt i vintern och kommer ligga gosigt i sin cocoon, men har ni åkpåse till det större barnet?? Känns som det är bökigt med skor och annat. En filt och vindskydd borde funka bättre eller?

• Fiansess
    Matanza skrev 2009-08-15 18:39:06 följande:
    Funderar oxå på det där med suflett. Lilleman kommer sitta i syskonsitsen i höst och vinter och här i skåne blåser det ordentligt så det är nog bra med lite skydd för honom men hur?!?!
    Jag har läst här ngnstans om att man kunde ha ngn bilstolssuflett, men vem hade det?? Kan inte hitatd et nu, men mins att jag såg en bild och det såg jättesmart ut!
  • Fiansess
    uppdragmamma skrev 2009-08-15 19:45:31 följande:
    Vi använder inte en suflett men ett solskydd som man kan ha både till sulkys och bilstolen. Funkar jätte bra mot solen men kanske inte så bra mot vinden.
    Vi köpte ett soslkydd till bilstolen som var helt kasst. Har inte köpt vagnen än, så jag kan ju inte testa . Har du ngn bild?
  • Fiansess

Nu är jag här igen, har fortfarande inte köpt ngn PT men vi SKA. När vi får tummen ur . Är ju ett tag till bebis kommer så vi har gott om tid.

Ni som har den till 2 barn. Har ni ngn "vanlig" enkelvagn till bebisen? Vi har kvar vår brio sen dottern, men funderar nu på att säja den. Känns onödigt att ha 3 vagnar, då vi kommer ha kvar nya Sulkyn dottern fick i somras.

Visst var det ngn som köpt mjuklift med suflett? Om jag inte minns fel var det en från Carena?! När bebisen är själv i vagnen vill jag helst ha den mot mig, och funderar därför om jag inte kan ha en sådan i vid de tillfällena?? Och sätta den ("upp&ner" alltså). Förstår ni hur jag tänker?

• Fiansess

En fråga till, ang färgerna .

Jag kan inte bestämma mig för en svart eller en röd. En svart kan man ju pimpa med dynor i alla möjliga färger, och en röd är ju med såå snygg!

Blir de lätt solblekta? Vi är ute väldigt mycket. Bleks den svarta mkt snabbare??

Hippygirl: Jag har bara prova vagnen i affär, men upplevde inte att den var lätt att tippa.

• Fiansess
    Selin07 skrev 2009-09-16 14:36:55 följande:
    babyfia: Jag vet inte om någon är blekkänsligare..kan tänka mig att den svarta är mer..jag har haft röd vagn ..det jag inte tröttnar på är svart och brun..man kan matcha den med så många fler färger..jag skulle nog ta en svart Sedan är inte fläckarna lika synliga..Jag tröttnar på färg och vill gärna byta därför köpte jag en bugaboo cam så kunde byta klädsel..hade orange och brun till den..den oranga tröttnade jag på även den färgen på röda vagnen..
    Ja jag kan tänka mig att man tröttnar snabbt. Iaf jag som har behov av att förnya mig HELA tiden .

Nästa fråga då. Vart beställer jag vagnen billigast, och bäst? Verkar som en del sidor krabbar lite?!
  • Fiansess

ELMK: Så tänkte jag med, men tyvärr gjorde vi inte så iaf. Nu ångrar jag mig och ska köpa en snarast. Bebisen kommer i Januari och jag vill pyssla lite med den innan .
    Dash har jag inte läst så mkt om, utan jag är inne på en Sport. Gillar Vibe för den är grymt snygg! Men problemen med bromsen skrämmer mig lite (har 2 vänner med vibe som båda har problem) och om jag inte minns fel är den lite bredare än sport?
    Annars hade jag gärna köpt en sådan.

Puffar lite för min fråga ang Carenas (?) mjuklift. Vem var det som hade en sådan med suflett??
    Eftersom det är plant liggläge borde man ju kunna lägga i en sådan upp o ner, så bebisen är mot mig när vi är själva, eller?

• Fiansess

Norgesessan: Kollade carenas sida och där har de ingen med suflett. Har försökt ringa babyproffsen med men de svarar inte. Mitt i lunchen antar jag .

Dinana: Ja en sport blir det för oss. Väldigt snygga och smidiga tycker jag . Gillar oxå att den är längre i syskonsitsen, även om min dotter är väldigt liten. Vet ju aldrig hur nästa blir

DanielaM: Har hängt här på forumet ett tag och sett att många fått nya flärpar. Prata med de du köpte den av så löser det sig säkert för dig med!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15