• Anonym (hjälp)

Kan killar få fontänorgasm?

Som rubriken lyder: är det nån som vet om killar kan få fontänorgasm? Häromdagen när vi hade sex så kom det nåt ur snoppen på min sambo som inte såg ut som vanlig sperma, det var mer genomskinligt. Var det kiss? Eller kan killar få fontänorgasm? Det luktade inte urin så jag vet inte vad det var. Är det nåt fel? Kan han vara sjuk på nåt vis?

• Svar på tråden Kan killar få fontänorgasm?
  • plastpojken

förstår din oro... men har det bara hänt en gång skulle jag ta det lugnt...

om det frekvent börjar bete sig skumt och man är orolig så gå till VC och begär utredning och remiss.

• kaksmulan
    plastpojken skrev 2009-07-28 22:43:47 följande:
    Anonym (hjälp) skrev 2009-07-28 22:41:43 följande: borde finnas fler symptom om det är något av de andra du rabblar upp :)
    Exakt. Det är INGET farligt, det är jag helt hundra på!

Mest troligt är det ändå sädesvätska som kom i en ganska stor försats! Du gjorde det väl extra skönt för honom helt enkelt så att prostatan också "kom igång"!
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • emperor

Haha, något liknande hände faktiskt mig för inte så länge sedan. Hade grym sex och precis när jag var nära att komma så drog jag ut och försökte lugna ner mig. Men jag sprutade utan att få orgasm och det flög en jättestråle (vi körde missonären och jag satt mellan hennes ben) som träffade henne rakt i ansiktet www.familjeliv.se/Forum-9-191/m45935199.html#

• plastpojken

Anonym (hjälp) skrev 2009-07-28 22:45:20 följande:

Vaddå så sperma kan vara helt genomskinlig?
    ja en sats KAN vara helt genomskinlig... då består den i princip bara av sädesvätska...

allt sådant kan även bero på hur mycket och hur ofta han kommit den senaste tiden...
  • plastpojken

nu vet jag ju inte hur hans sats brukar se ut men du får väl jämföra mot om den alltid är jättevit eller om den är mer blandad...

• Anonym (hjälp)

Fast MS och cancer och hjärtproblem behöver man inte få symptom på det kan vara smygande och börja "tyst". Fan jag är orolig. Tror ni att det var sperma fast det var helt genomskinligt? Han hade fått utlösning (såg ut som vanligt, vitt alltså) kanske 10 minuter tidigare, kan det göra att det blev en annorlunda "mix" ?

• Anonym (hjälp)

Tack för svar. Nu är jag lite lugnare iaf.

• Anonym (258)

Män kan kissa i stånd... Jag vet!
    Sambon säger själv att det krävs lite teknik, men det går, och tydligen är det skönt som fan själv :D

Så antingen var det sädesvätska (vilket jag faktiskt tror att det rä svårt att bygga upp en stor laddning av på 10min) eller urin.

• plastpojken

Anonym (hjälp) skrev 2009-07-28 22:48:26 följande:

Fast MS och cancer och hjärtproblem behöver man inte få symptom på det kan vara smygande och börja "tyst". Fan jag är orolig. Tror ni att det var sperma fast det var helt genomskinligt? Han hade fått utlösning (såg ut som vanligt, vitt alltså) kanske 10 minuter tidigare, kan det göra att det blev en annorlunda "mix" ?
    ja det kan påverka sammansättningen
  • plastpojken

Anonym (258) skrev 2009-07-28 23:26:51 följande:

Män kan kissa i stånd... Jag vet!Sambon säger själv att det krävs lite teknik, men det går, och tydligen är det skönt som fan själv :DSå antingen var det sädesvätska (vilket jag faktiskt tror att det rä svårt att bygga upp en stor laddning av på 10min) eller urin.
    jo det går men det är rätt svårt och går inte att göra bara hur som helst rakt av...

beträffande sädesvätskan så ser jag inget problem med att bygga upp det på kort tid. Det är ofta något det finns mycket av och även om sperman "tar slut" så finns det ofta rikligt med sädesvätska kvar.

Ju mer du runkar (flera ggr efter varandra) desto mindre spermier och desto mer sädesvätska blir det i själva utlösningen.

sen om någon forskar eller verkligen är insatt får de gärna påpeka mina åsikter... men det är iaf min erfarenhet utav det hela
  • Anonym (Lugna dig)

TS, du låter lite hypokondriskt lagd, eller? Vad har du fått från att det skulle vara så absurda grejer som hjärtsjukdomar? Du måste inse hur absurt det är att något som förmodligen är lite förutlösning får dig att tro att det kanske är hjärtsjukdom. Cancer, diabetes, MS och alldet där andra är ju nästan lika absurt, det finns ju ingen logik. Hade du sagt könssjukdom hade jag iaf förstått din oro. Men hursomhelst kan du nog vara lugn. Låter som en förutlösning, har han inga andra besvär ska du inte ens tänka på allt det andra du rabblar upp.

• Themis

Sperma är inte en vätska utan flera saker som blandas.

Sperma kallas också sädesvätska och är en blandning av vätskor som kommer ut ur penisen om man får utlösning. Bara en liten del av sperman består av spermier, den största delen av vätskan kommer från sädesblåsorna och prostatakörteln. Mängden sperma i en utlösning eller sats brukar vara ungefär lika mycket som en tesked.

Sädesblåsorna

I de två sädesblåsorna som sitter ihop med sädesledarnas bakre del, bildas en vätska fylld av proteiner. Vätskan är en del av sperman.

Prostatan

Prostatan är en körtel som ligger runt omkring urinröret under urinblåsan och går ut i penisen. Prostatakörteln bildar en vätska som är en del av sperman i en utlösning.

Spermier

I en utlösning brukar det finnas mer än 300 miljoner spermier. Spermier kan delas in i tre delar, huvudet, mellankroppen och svansen. I huvudet finns DNA-material, alltså arvsanlag. I mellankroppen finns socker som fungerar som bränsle så att svansen ska kunna simma. Sockret brukar räcka i ungefär 3-5 dygn. Man kan få hur många utlösningar som helst utan att spermierna tar slut, det bildas nämligen nya varje dag.

källa: www.umo.se/Kroppen/Killens-underliv/

--
    Det är fullt normalt att det läcker helt klar vätska från penis t ex som försats och konsistensen kan också vara olika i olika delar av satsen, eller i olika utlösningar samma dag utan att det är nåt fel.

Det förekommer att sperman faktiskt har en sammansättning som inte är så bra för fertiliteten (allt i kroppen KAN ju gå fel) men då får man väl utreda det i så fall. Om din kille tycker att detta avviker från vad han har sett förut så kan han ringa vårdupplysningen och fråga. Är det bara du själv som reagerade så är det kanske inget att bekymra sig om?

• Giggs11

Hej anonym!:) jag fick exakt samma sak igår..trodde jag pissade..men det luktade inte piss..å det va verkligen ingen försats!😱 tog aldrig slut!😃 ska jag med behöva vara orolig nu?

Svar på tråden Kan killar få fontänorgasm?