• Fresh

Föräldrar med tatueringar

Hur ser ni på föräldrar med tatueringar? :)
    Kanske en liten sol, liten text eller dyl. eller med större arbeten som täcker armen, ben, hals, händer...

Tänker ni, "oj, vad snyggt! undrar vem som har gjort den/ en sådan kan jag tänka mig själv" eller är det "usch och fy och kriminalitet, prostitution, apfult, icke passande som förälder osv " eller tänker ni inte så mycket på det?

Bara intresserad då tatueringsvågen är, och har varit över oss ett bra tag nu och allt fler tatuerar sig och gör ganska stora arbeten.

Kan tilläggas att både min man och jag har mycket tatueringar; jag själv har tatueringar som täcker bröstet, halsen, underarmen och ryggen, och vi ska bli stolta föräldrar till en liten tös 30 sept. :)

Och om ni har tatueringar så får ni hemskt gärna visa upp dem! Bara roligt!

• Svar på tråden Föräldrar med tatueringar
  • Prinsessan Zelda

jag tycker bara det är snyggt oavsett om det är en förälder eller inte. Beror såklart på motivet också. Själv har jag två barn på 2 och 4 år och jag har tatueringar. 2 små och en större som jag visar här Armen är fortfarande lite svullen på fotona.

min älskade drakemin älskade drake

• Fresh
    Snoriz skrev 2009-07-28 23:03:42 följande:
    Jag e 22 och e mamma till Felicia 6 mån. Tror att de flesta i min åldersgrupp kommer ha relativt mycket tatueringar när vi blir "gamla" så jag tänker inte så mycket på det.Här e min:2.bp.blogspot.com/_jI7KuqK3QIo/SjofCU5o5RI/AA...Funderar på att göra en till. Tatuera in ett namn :O   ;o)
    Ja, vi kommer sitta där på ålderdomshemmet och jämföra gamla gaddningar och ha på oss dödskalle-filtar i rullstolen :)

Jag tror det blir vanligare i alla åldrar faktiskt, även den äldre generation som kanske nu har blivit lite mer modiga och äntligen gjort tatueringen dom velat ha i 20 år men inte vågat

Fin tatuering du hade!
  • Snoriz
    Fresh skrev 2009-07-28 23:20:36 följande:
    Ja, vi kommer sitta där på ålderdomshemmet och jämföra gamla gaddningar och ha på oss dödskalle-filtar i rullstolen :)Jag tror det blir vanligare i alla åldrar faktiskt, även den äldre generation som kanske nu har blivit lite mer modiga och äntligen gjort tatueringen dom velat ha i 20 år men inte vågatFin tatuering du hade!
    Hihi tack =)  Ja jag tror inte att våra "vårdare" på ålderdomshemmet kommer bli chockade :P
  • Fresh

Prinsessan Zelda skrev 2009-07-28 23:11:36 följande:

jag tycker bara det är snyggt oavsett om det är en förälder eller inte. Beror såklart på motivet också. Själv har jag två barn på 2 och 4 år och jag har tatueringar. 2 små och en större som jag visar här Armen är fortfarande lite svullen på fotona.
    Ja, det är klart det är!
    Vad säger din 4-åring om dina väldigt fina tatueringar, (vem är det som har gjort armen?)
    När jag jobbade på en förskola försökte alla barnen gnugga på tatueringen och var väldigt konfunderade när det inte kom färg på fingrarna :)
  • Matilda 1

Jag tycker att det kan vara jättesnyggt med tatueringar om de är välgjorda, och gärna om det är ett tema t ex japanskt eller pinuppor.
    Däremot kan jag tycka att de klassiska svanktatueringarna, armbanden på överarmen och en malplacerad tribal på en inte så välvårdad person kan se riktigt illa ut. Men i vår omgivningen så har jag inte märkt av dålig smak.
    Min man har flera stora arbeten och de mest synliga är de på armarna, så gulligt när barn nyfiket frågar eller kommenterar tatueringarna.
    Själv har jag inga och tror inte att det blir några heller. Har tidigare känt att jag skulle vilja ha nåt snyggt motiv men var så velig, nu känns det bara fånigt när min man har så stort intresse och redan har så många. Men man ska aldrig säga aldrig.

Förstår inte varför man skulle tänka något negativt om föräldrar med tatueringar. De viktiga är om att de är ansvarsfulla och engagerade, och att tatueringarna är snygga ha ha.

• Fresh

Matilda 1 skrev 2009-07-29 02:21:53 följande:

Jag tycker att det kan vara jättesnyggt med tatueringar om de är välgjorda, och gärna om det är ett tema t ex japanskt eller pinuppor.Däremot kan jag tycka att de klassiska svanktatueringarna, armbanden på överarmen och en malplacerad tribal på en inte så välvårdad person kan se riktigt illa ut. Men i vår omgivningen så har jag inte märkt av dålig smak.Min man har flera stora arbeten och de mest synliga är de på armarna, så gulligt när barn nyfiket frågar eller kommenterar tatueringarna.Själv har jag inga och tror inte att det blir några heller. Har tidigare känt att jag skulle vilja ha nåt snyggt motiv men var så velig, nu känns det bara fånigt när min man har så stort intresse och redan har så många. Men man ska aldrig säga aldrig. Förstår inte varför man skulle tänka något negativt om föräldrar med tatueringar. De viktiga är om att de är ansvarsfulla och engagerade, och att tatueringarna är snygga ha ha.
    Ja, det är så gulligt med barn och deras tankar runt tatueringar
    Om man väl har börjat tatuera sig, så är det svårt att sluta hehe!

Jag har tyvärr fått en del kommentarer på stan nu när magen har börjat synas men aldrig till mitt ansikte, utan det viskas och pekas (och då har jag jättesnygga tatueringar haha)
    Jag bryr mig inte men kan tänka mig att en annan person med lite mindre skinn på näsan kan tycka att det är väldigt jobbigt
  • substitutet

Jag tycker det är snyggt med tatueringar. Både jag och min sambo har och vi är päron till en son på 1 år (har tyvärr inga foton då jag sitter på jobb...)

Sen har båda mina föräldrar oxå tatueringar. Pappa har haft så länge jag kan minnas men mamma gjorde sin på "äldre" dagar, så jag har aldrig reflekterat att det skulle vara något konstigt med det.

Vill sonen tatuera sig när han blir äldre får han självklart göra det förutsatt att motivet är väl genomtänkt

♥ Albin -08 ♥ www.fisunge.blogg.se
  • Matilda 1

Fresh, folk glor för de har väl inget bättre för sig än att glo. Vad är det för kommentarer? Nyfiken, så du behöver inte säga...
    Men tittade inte folk mycket på dig innan, kanske är du bara känsligare nu?

• Prinsessan Zelda
    Fresh skrev 2009-07-28 23:26:40 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2009-07-28 23:11:36 följande: Ja, det är klart det är! Vad säger din 4-åring om dina väldigt fina tatueringar, (vem är det som har gjort armen?) När jag jobbade på en förskola försökte alla barnen gnugga på tatueringen och var väldigt konfunderade när det inte kom färg på fingrarna :)
    Båda mina barn gillar tatueringarna. de har ofta egna gnuggisar på sig. Min son som är 4 brukar leka min drake är riktig och prata med och klappa den.
    På barnens dagis är det flera barn som brukar klappa draken och är väldigt fascinerade. Vuxna brukar ju titta till men det känns som folk i allmänhet är ganska vana ändå. Min son säger att han ska ha tatueringar när han blir stor, särskilt en drake på foten, ha ha. Visst får du det säger jag. När du blir 18 får du göra vad du vill
  • södertälje

Har tre barn och tre tattueringar,ingen sämre förälder för det och absolut inte krimminel.Har en stor drake på ryggen från axeln till midjan,en fågel på vaden och en trollslända på axeln.Tänkte bli kallad för draken på ålderdomshemmet.

• Fresh

Matilda 1 skrev 2009-07-29 04:35:17 följande:

Fresh, folk glor för de har väl inget bättre för sig än att glo. Vad är det för kommentarer? Nyfiken, så du behöver inte säga...Men tittade inte folk mycket på dig innan, kanske är du bara känsligare nu?
    Jodå, människor kollade men de kommenterade aldrig så högt och ljudligt som nu. Nästan lite som att de anser sig ha rätten till det nu när man är gravid och bulan syns, annars vet jag inte varför det har ändrats, jag har inte gjort en ny tatuering på 1 år :)
  • Fresh
    södertälje skrev 2009-07-29 17:04:54 följande:
    Har tre barn och tre tattueringar,ingen sämre förälder för det och absolut inte krimminel.Har en stor drake på ryggen från axeln till midjan,en fågel på vaden och en trollslända på axeln.Tänkte bli kallad för draken på ålderdomshemmet.
    Ja det var mycket tatueringar :) man kanske kan få se något foto på dem?
    Om du är draken så är jag svarta änkan hehe (har en svart änka över hela ryggen)
Svar på tråden Föräldrar med tatueringar