Inlägg från: 1Moonlight1 |Visa alla inlägg
  • 1Moonlight1

Kliar höstblåsor?

Dom kliar nog inte, sonen och hans två kompisar fick höstblåsor för bara någon vecka sedan och det kliade inte på någon av dom..

• 1Moonlight1

Han hade dom ca en vecka, han hade på fötter och rumpa, vet inte om han fick i munnen, inget vi märkte av, han åt lite sämre, vet inte om det var blåsor eller om det var ennu en period med lite mat, han har sånna ibland.. Tror flickorna också hade det ca en vecka, dom hade dock i munnen som din dotter. Men en vecka ca sen försvann dom.

• 1Moonlight1

Ja kusin min hade det väldigt jobbigt med sina tjejer också, förstår att det är jätte jobbigt för er, framför allt dottern. Du kan testa med alvedon och se om det blir bättre, det vet jag att kusin min gav sina.

• 1Moonlight1

Okej, ja glass kan vara bra att ge, det känns nog skönt i munnen då.

• 1Moonlight1
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:52:29 följande:
    mitt barn har som små röda upphöjningar, nästan som en vårta, den kliar lite och gör ont när man tar på den. På händerna och fötterna och i munnen, i munnen är de som vita blåsor eller knallröda små prickar och ont i halsen. Jag misstänker höstblåsor, undrar om det kan vara något annat?
    Ja det är nog höstblåsor..
  • 1Moonlight1
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:59:43 följande:
    finns ju alvedon suppar, de är bra, de verkar snabbare också.

Sa bvc det? Jo, jag misstänkte det Sen läste jag nånstans att det smittar som tusan och att vuxna bara får lite ont i halsen..
    Ja det smittar verkligen jätte fort :/.
  • 1Moonlight1
    Turboplingen skrev 2009-07-29 18:02:25 följande:
    Fast till mig sa hon att vuxna sällan får det =/Ja supar finns också men hellst skulle det vara flytande så det kommer direkt påblåsorna och bedövar lite
    Det står också att vuxna sällan får det här på internet, vi föräldrar klarade oss när våra hade men min kusins flickors moster som är 22 och hennes kille som är lika gammal vart smittade, dom fick bara i halsen båda två..
Svar på tråden Kliar höstblåsor?