• Anonym

halvt vårdbidrag

Hur mycket ligger halvt vårdbidrag på EFTER skatt?
    Någon som nyligen fått halvt vårdbidrag beviljat kanske kan svara på min fråga.
    Handläggaren på fk trodde att vi kommer få ett halvt vårdbidrag beviljat så nu är jag nyfiken på vad det ligger på.

• Svar på tråden halvt vårdbidrag
  • Starkast

Det beror på vad du har i lön, eftersom det läggs på lönen, före skatt och sen dras skatt. med andra ord, ju högre lön - ju lägre bliv vårdbidraget efter skatt.

• Anonym
    Starkast skrev 2009-07-29 19:05:30 följande:
    Det beror på vad du har i lön, eftersom det läggs på lönen, före skatt och sen dras skatt. med andra ord, ju högre lön - ju lägre bliv vårdbidraget efter skatt.
    Jag är arbetslös så hur räknar man ut hur mycket det blir då?
  • Anonym

Handläggaren sa att ett halvt brukar ligga på 4000kr men jag vet inte om hon menade före eller efter skatt, så jag skulle vilja veta vad det blir efter ifall den här summan är före skatteavdrag

• Anonym

Ingen som vet hur mycket halvt vårdbidrag ligger på efter skatt?

• jordgubbe0812

Men skatten är typ 30% (olika mellan kommuner)
    Ta beloppet och multiplicera med 0.7 så får du reda på vad du får behålla.

• Anonym
    Jag är arbetslös så hur räknar man ut hur mycket det blir då?
    Jag är sjukskriven och får ca 3.700kr efter skatt.
  • tillit71

Alltså om det är vårdbidrag det gäller så baseras det INTE på det du tjänar. Det har ingenting med det att göra utan vårdbidrag få man för det merjobb det är att ha t ex ett barn med särskilda behov.

Jag får t ex 6992 kr efter skatt men det är för ett helt vårdbidrag.

• Anonym
    tillit71 skrev 2009-07-29 21:28:56 följande:
    Alltså om det är vårdbidrag det gäller så baseras det INTE på det du tjänar. Det har ingenting med det att göra utan vårdbidrag få man för det merjobb det är att ha t ex ett barn med särskilda behov.Jag får t ex 6992 kr efter skatt men det är för ett helt vårdbidrag.
    Har du någon aning om vad halvt vårdbidrag ligger på efter skatt?
Svar på tråden halvt vårdbidrag