Jaha, här är en till. Vi flyttade också till trädgård i vintras, o har haft en underbar vår o sommar här!! Ville först se va som redan fanns här (gammelgård från 1800talet) så har därför inte gjort nåra bautaprojekt i år.
Fick ett litet växthus av sambon, har tomater o gurkor där, samt har ett par små potatland.
Gjorde en liten rund blomkulle med dahlior o eterneller, satte också rododendronen däri, jättelyckat, älskar den kullen!!
I trädgården fanns syren, flux, malva, pilaktiga buskar, vinbär, o nåra andra oidentifierade buskar med lila blommor på. En gammelros, vit. Äppel körsbär o päronträd, men de mår inte bra snyft.
Jag kompletterade rabatterna med zinnior eterneller solrosor o eldblommor. Och lavendel ett par olika sorter.
Kommit fram till att supersatsa på zinnior nästa år, de är underbara o skräpar inte till sig utan har blommat fint hela tiden. Ska ha limegröna såna också nästa år.
Gud va jag babblade på, men ni kan väl också berätta lite hur ni har det o va ni har för planer för nästa år? Jag älskar blommor, så mycket så det är löjligt nästan. Dofterna o färgerna, man känner livet i sig!