• Anonym

Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?

Men vad var det som blev förstört?
    Har du frågat honom varför han är sån?
    Det är ju svårt att sia om vad som är fel med så lite information.

Har han alltid varit aggresiv eller har nåt hänt?

• Anonym

Min sambo är exakt likadant.
    jag har varit tillsammans med honom i 10år och jag har ingen lösning.

• Anonym

Anonym (ARG!) skrev 2009-07-30 12:13:30 följande:

Det han menar blev "förstört" är väl att han lovade att jag skulle få sova men han slamrade så jag vaknade.

Ja, jag har frågat honom varför han reagerar så och hans svar är "-Jag vet inte."

Han blir väldigt lätt aggressiv när något går emot honom. Det kan vara nästan vad som helst. Problemet är att när han gör något som går ut över mig, antingen av misstag som inatt eller via ett medvetet val (trots att han vet att det strider mot vad vi kommit överens om), då reagerrar han med att rikta ilskan mot mig istället för att säga förlåt eller trösta. 
    ja det var just det jag reagerade på, att HAN väcker DIG och sen blir arg på DIG för det, skum reaktion och lite omogen.
  • Anonym

ja jag har tagit upp det.
    Han är likadan mot barnen. Sover barnen kan han slamra och ha sig så de vaknar. Jag blir galen men han svarar bara med att bli arg.
    Om han ska gå upp tidigt t.ex smäller han i skåp och i dörrar och pratar högt för sig själv.

• Anonym

det låter som mig fast jag är kvinna då. Men har fått diagnos adhd när lilla minsta går emot mig går allt emot mig. Jag kunde brusa upp för lilla minsta och bli helt förbannad. Nu får ja medicin och kan kontrollera mig mer. Dessutom har jag svårt att bryta mitt mönster och får även hjälp med det mår mycket bättre idag dock så tog detta kol på min och mitt ex relation

• Anonym

Jag tycker faktiskt inte alls att detta är ett mysterium. Han hade lovat dig att du skulle få sova och sedan tappade han något så du vaknade, alltså en olyckshändelse, men hur reagerar du på det? Genom att bli arg och sur för att han väckt dig? Du kräver att han ska komma in och be om ursäkt, varför då? Det var ju en olyckshändelse. Du borde väl kunna tänka att det var det och sedan somna om?

Jag tror att han är under ganska mycket press från dig att int göra dig sur och arg, och att han trippar ganska mycket på tå för dig. Om du försöker med att inte bli sur på allt han gör (som går emot det du vill att han ska göra) så kommer han förmodligen också att reagera annorlunda. Du kan inte ändra på honom, men du kan ändra på dig själv. Oftast agerar inte en person i ett vaacum utan deras reaktioner beror på hur de uppfattar världen omkring sig.

• Anonym

Nej, jag missade inte det. Men jag tillhör inte de som med kvasi-psykologi försöker hitta alla orskar i barndomen. Även om han är påverkad av sin barndom så är det långt mycket troligare att det är något som händer idag som ligger bakom hans beteende. Det kan vara stress, att han är utarbetad, att han reagerar på hur TS är mot honom eller tusen andra orsakar som inte har något att göra med att hans pappa var alkoholist exempelvis.

Till TS: Varför gör du inte slut? Om han är ett så stort problem och beteer sig så oacceptabelt, varför är du ihop med honom?

Anonym (Annie) skrev 2009-07-30 12:37:01 följande:

Missade du delen om sambons barndom och bakgrund? Det ar ju ratt uppenbart att han har problem som behover losas ellerhur? Visst, TS kan tanka pa sina egna reaktioner ocksa men forhallandet kommer inte att forbattras sa lange sambon haller inne med alla minnen och kanslor och vagrar gora nagot at det.
  • Anonym

Ingenstans har jag skrivit att hon ska lämna honom. Jag frågar VARFÖR hon är ihop med honom. Det låter inte som hon vet det själv, och då tycker jag att hon ska försöka tänka på det. Alla förhållanden är inte värda att rädda, speciellt inte om man mår dåligt varje dag i relationen.

Sen så tycker jag att det är grovt olämpligt att sitta och ge dignoser på människor man aldrig träffat. Man kan kasta ur sig precis vad som helst och ingen här, inte ens TS, vet om det verkligen är så.

Anonym (Annie) skrev 2009-07-30 12:54:05 följande:

Naturligtvis ligger jattemycket av det vi kanner idag i barndomen. Kanslor forsvinner inte. De kan poppa up nar som helst under livet. Har man aldrig tagit itu med de negativa kanslor man hade som barn sa forsvinner de inte bara for det. Dessutom later det ju som att TS man kanske har adhd eller liknande, och det finns hjalp for detta. Dessutom ar 'lamna honom' ett sa fruktansvart ogenomtankt och naivt svar att jag knappt orkar kommentera det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-30 12:34:41 följande:
    Jag tycker faktiskt inte alls att detta är ett mysterium. Han hade lovat dig att du skulle få sova och sedan tappade han något så du vaknade, alltså en olyckshändelse, men hur reagerar du på det? Genom att bli arg och sur för att han väckt dig? Du kräver att han ska komma in och be om ursäkt, varför då? Det var ju en olyckshändelse. Du borde väl kunna tänka att det var det och sedan somna om? Jag tror att han är under ganska mycket press från dig att int göra dig sur och arg, och att han trippar ganska mycket på tå för dig. Om du försöker med att inte bli sur på allt han gör (som går emot det du vill att han ska göra) så kommer han förmodligen också att reagera annorlunda. Du kan inte ändra på honom, men du kan ändra på dig själv. Oftast agerar inte en person i ett vaacum utan deras reaktioner beror på hur de uppfattar världen omkring sig.
    Det här är nog det mest korkade jag läst på länge.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-30 12:51:35 följande:
    Nej, jag missade inte det. Men jag tillhör inte de som med kvasi-psykologi försöker hitta alla orskar i barndomen. Även om han är påverkad av sin barndom så är det långt mycket troligare att det är något som händer idag som ligger bakom hans beteende. Det kan vara stress, att han är utarbetad, att han reagerar på hur TS är mot honom eller tusen andra orsakar som inte har något att göra med att hans pappa var alkoholist exempelvis. Till TS: Varför gör du inte slut? Om han är ett så stort problem och beteer sig så oacceptabelt, varför är du ihop med honom? Anonym (Annie) skrev 2009-07-30 12:37:01 följande:
    Nej men du försöker med kvasi-psykologi skylla en annan människas inte helt normala beteende på någon annan. Vad är skillnaden ???
Svar på tråden Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?