Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?
Anonym (ARG!) skrev 2009-07-30 12:13:30 följande:
Det han menar blev "förstört" är väl att han lovade att jag skulle få sova men han slamrade så jag vaknade.
Ja, jag har frågat honom varför han reagerar så och hans svar är "-Jag vet inte."
Han blir väldigt lätt aggressiv när något går emot honom. Det kan vara nästan vad som helst. Problemet är att när han gör något som går ut över mig, antingen av misstag som inatt eller via ett medvetet val (trots att han vet att det strider mot vad vi kommit överens om), då reagerrar han med att rikta ilskan mot mig istället för att säga förlåt eller trösta.
Säg till honom att han måste gå en kurs i anger management eller terapi, annars står du inte ut och förhållande kommer inte att hålla. Stå på dig för han behöver uppenbarligen hjälp - kanske han förtränger massa jobbiga saker eller vad som helst - något är det som inte stämmer och HAN måste jobba på det!
Ja, jag har frågat honom varför han reagerar så och hans svar är "-Jag vet inte."
Han blir väldigt lätt aggressiv när något går emot honom. Det kan vara nästan vad som helst. Problemet är att när han gör något som går ut över mig, antingen av misstag som inatt eller via ett medvetet val (trots att han vet att det strider mot vad vi kommit överens om), då reagerrar han med att rikta ilskan mot mig istället för att säga förlåt eller trösta.