• Mandarina

Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?

Kanske lite OT men vad är kvasi-psykologi??

Och sen så va det de där med diagnoser hit och dit.....alltså alla människor är vi olika, varför har vi så stort behov av att sätta in dom i fack?? Så fort någon har något avvikande beteende så har personen i fråga en diagnos.....herregud, tröttsamt. Verkar som att dom flesta här på fl verkar vara psykiatriker.

• Mandarina
    LiHa skrev 2009-07-30 22:51:53 följande:
    Ja herregises, enligt dessa kommentarer (anonyma dessutom) skulle jag kunna tro att både jag och min sambo antingen är onormala eller har ADHD och Asbergers syndrom. Vi är nog båda två på det där viset emellanåt!Yra och dumma med varandra och för trötta för att resonera klokt...
    Bra att ni har insikt i att ni har ADHD och Asperger för annars hade ni nog varit psykotiska Allt enligt fl experterna
  • Mandarina
    Anonym skrev 2009-07-31 09:51:55 följande:
    Det är bara förslag till TS vad det kan vara och saken är ju den att om det är någon av dessa diagnoser då kan det finnas hjälp att få, så att både TS och hennes sambo(som jag antar inte heller mår så bra) kan få hjälp att leva ett bra liv, eller hur?Det är väl väl också så att många som lever i familjer där någon har en av dessa diagnoser kanske känner igen hur man då kan reagera och bete sig mot omgivningen och då ser att detta beteende hos TS sambo stämmer in, tycker inte alls det är konstigt att det skrivs om det.Så sluta gör er löjliga över de som försöker hjälpa.
    Jag tycker man ska vara ytterst försiktigt i sina utlåtande vad gäller neuropsykiatriska störningar och anser inte att det är någons uppgift på familjeliv att avgöra en sådan sak.

Som Idiblon skriver, det är lätt att skylla på och dessutom vad hjälper det. Vi vet ju inget om personen har en diagnos eller inte.
Svar på tråden Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?