-
-
Svar på tråden Min man har vårtor på sin snopp!
-
Det är så gott som garanterat kondylom, alla behöver inte få vårtor.
www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Kondylom/ -
Jag skall boka tid till Vc imorgon, då kan jag med ha detta då fast att jag ing vårtor har? Hur skall jag kolla om jag har det? Boka tid till mvc?
-
Anonym (Oroliga frun) skrev 2009-07-30 16:30:26 följande:
Jag skall boka tid till Vc imorgon, då kan jag med ha detta då fast att jag ing vårtor har? Hur skall jag kolla om jag har det? Boka tid till mvc?Det är nog troligt att du bär på viruset även om det inte brutit ut om det visar sig att det är det han har. -
Mvc, vc, vart som helst där det finns någon som kan kolla
-
Ush vad äckligt. Hur testar man sig då? Som kvinna?
-
Anonym (Oroliga frun) skrev 2009-07-30 16:37:31 följande:
Ush vad äckligt. Hur testar man sig då? Som kvinna?Det finns inga direkta tester om man inte har synliga vårtor. Man tar vävnadsprov på vårtorna. Men du kommer nog få göra en gyn-undersökning för det kan växa vårtor inuti slidan och på livmodertappen och det är svårt att upptäcka dem själv där. -
Men herregud, vad väntar ni på. Gå och undersök er. Båda två. Låter absolut som kondylom. Eller du kanske vill ha det? Inte speciellt kul kan jag meddela.
-
Hur gamla är ni?
-
Jag har varit på gyn 3 ggr på kort tid även operation, så dom borde märka om där funits vårtor då.Anonym skrev 2009-07-30 16:44:45 följande:Anonym (Oroliga frun) skrev 2009-07-30 16:37:31 följande: Det finns inga direkta tester om man inte har synliga vårtor. Man tar vävnadsprov på vårtorna. Men du kommer nog få göra en gyn-undersökning för det kan växa vårtor inuti slidan och på livmodertappen och det är svårt att upptäcka dem själv där.
-
Anonym (Oroliga frun) skrev 2009-07-30 16:47:34 följande:
Jag har varit på gyn 3 ggr på kort tid även operation, så dom borde märka om där funits vårtor då.Ja, det kan man ju tycka, men det är inte säkert att det fanns vårtor just då, eller så kan de ha undgått att se dem om det inte var det de tittade efter. Men som sagt, du måste ju inte ha några även om du bär på viruset. Och det läker dessutom ut av sig självt.