• TrasigaTrasan

snurrig, jobbigt ledsen, arg osv.

Nu är ja tillbaka i familjeliv igen efter flera veckors intalande att jag mår bra utan barn och hela köret. Men jag lyckades inte intala mig tillräckligt för här sitter jag och känner mig såååååååååååå nere att jag vill bara beställa pergotime från nätet och testa oavsett konsekvenserna, undrar om det finns någon där ute som har beställt från nätet och blivit gravid (hatar ordet gravid just nu, det känns såååååååå jävla långt bort).

• Svar på tråden snurrig, jobbigt ledsen, arg osv.
  • TrasigaTrasan

jag mår så dåligt, ska de vara så jävla svårt att bli gravid, när alla andra blir gravid bara genom beröring, utan att ens vilja det.

jag är en troende människa (typ) jag fattar att det har med ödet att göra men jag orkar inte, plus det så är det så jävla svårt i sverige att få gå med i utredning och få hjälp snabbt fast man är redo att betala vad det nu kostar, man ska stå i köer o grejer, vadå köööö, jag blir galen snart.
    Jag kommer säkert stå i kö i Lillhagen snart.

• JWN

Har inte beställt pergo över nätet, men väl testat en alternativväg som hjälpte oss. Prego hjälpte inte alls oss...

Jag gick till en kinsesiolog som behandlade mig med både en kinesoligobehanling och massagebehandling. Där hon återställde balanserna/enegierna i min kropp och masserade bort två blockeringar i ryggen varav en var ÄL och det hjälpte mig...samt en kraftig viktnedgång...

Så det jag vill förmedla är att det är inte alls sjukvården som är den enda vägen.........

• Barba Söt

Jag skulle inte beställt pergo via nätet. Den medicinen är inte och leka med och kan få rejäla konsekvenser... Jag förstår din känsla, jag själv väntar på nästa steg i utredningen och få pergo utskrivet och det kan vara otroligt frustrerande. Men att överstimulerad av pergo är inget jag söker efter heller eller få någon skum version som man inte vet vad den har för biverkningar.

Jag vet inte vad det är som gör att du inte får pergo utskrivet, men ge inte upp. Se över kosten... själv kör jag lchf kost som enligt vissa ska vara bra för pco, men enligt en annan bok som jag inte riktigt minns vad den heter som handlar om kost och fertilitet så behöver man inte helt utesluta kolhydrater utan att också träning i lagom dos är bra för pco (och för alla egentligen)

Lycka till!

• TrasigaTrasan

tack för svaren Wtin och Barba Söt ...har samlat ihop mig själv över helgen och känner att jag måste ta nya tag...ska verkligen inte beställa något från nätet...men snacka om att man blir sugen när man mår dåligt...

Väntar tålmodigt på en utredning, när det nu blir det.

Kinesolog låter intressant, har googlat lite men kunde inte hitta något specifikt, på nätet, i Göteborg, Wtin har du nån sida på nätet du kan rekomendera?

• JWN

Jag vet även de som provat zonterapi och akupunktur....
    Det finns en akupunkturtråd här på FL...kolla in den.

Tyvärr har jag ingen sida att rekomendera, men väl en kinesiolog i Uddevalla....inboxa mig kan du få hennes namn....

vad jag förstår har du inte kommit till en utredning än?
    Men du har fått PCO som diagnos tidigare?

• TrasigaTrasan
    JWN skrev 2009-08-04 15:55:56 följande:
    Jag vet även de som provat zonterapi och akupunktur....Det finns en akupunkturtråd här på FL...kolla in den.Tyvärr har jag ingen sida att rekomendera, men väl en kinesiolog i Uddevalla....inboxa mig kan du få hennes namn....vad jag förstår har du inte kommit till en utredning än?Men du har fått PCO som diagnos tidigare?
    Just precis, så jag väntar tålmodigt på utredning....tack för tipsen ska kolla in trådarna om akupunktur och zonterapi.
Svar på tråden snurrig, jobbigt ledsen, arg osv.