• sanna88a

hur länge ska man vänta tills man kan göra nästa blekning?

blekte utväxten för 6 veckor sen och har nu fått en utväxt och undrar om jag kan bleka nu igen? på vissa ställen behöver jag även bleka av den gamla utväxten för det är lite mörkare.

har använt inpackning 1-2 ggr veckan under de här 6 veckorna.

• Svar på tråden hur länge ska man vänta tills man kan göra nästa blekning?
  • Aminah

Det kan du absolut göra. Se bara till att endast bleka rötterna. Jag har både blekt och färgat mitt hår under många år och alltid med just 6 veckors mellanrum :D

• sanna88a
    Aminah skrev 2009-07-30 19:00:15 följande:
    Det kan du absolut göra. Se bara till att endast bleka rötterna. Jag har både blekt och färgat mitt hår under många år och alltid med just 6 veckors mellanrum :D
    tack för ditt svar:D okej, men jag tänkte lägga lite blekning på den gamla utväxten de sista 5-10 minutrarna, det borde inte vara någon fara va?

fyfan vad jag har spart in pengar på att bleka hemma. gick alltid till frisören förut för jag hade hört så mkt hemskt om att göra hemmablekning.. men en månad hade vi det knapert så jag tänkte jag skulle testa hemma. och fan så bra det blev! inte alls BLÅTT (ja det är sant!) som mitt hår var de första 6-7 dagarna efter jag hade blekt det hos frissan.
    nu får jag en alldeles lagom blond nyans, som ser helt naturlig ut :)
  • Aminah

Om det är andra gången du bleker kan du lägga på på hela håret i 5-10 minuter som du skriver. Men fortsätt inte att göra det, det sliter jätte mkt på håret och resultatet blir tillslut ojämnt.

Va kul att du hittat en bra nyans :) Om man lyckas hemma finns det ingen anledning att gå och betala dyra pengar till en frisör.

Blekt hår kan ibland bli lite gult efter ett tag. Jag vet inte hur mkt du bleker eller vilken nyans, men om du har väldigt ljust hår kan du ibland använda ett silver shampoo för att ta bort de gula tonerna. Det finns att köpa hos frisörerna. Men om du har en guldig ton ska du inte använda det.

• sanna88a
    Aminah skrev 2009-07-30 19:18:02 följande:
    Om det är andra gången du bleker kan du lägga på på hela håret i 5-10 minuter som du skriver. Men fortsätt inte att göra det, det sliter jätte mkt på håret och resultatet blir tillslut ojämnt. Va kul att du hittat en bra nyans :) Om man lyckas hemma finns det ingen anledning att gå och betala dyra pengar till en frisör. Blekt hår kan ibland bli lite gult efter ett tag. Jag vet inte hur mkt du bleker eller vilken nyans, men om du har väldigt ljust hår kan du ibland använda ett silver shampoo för att ta bort de gula tonerna. Det finns att köpa hos frisörerna. Men om du har en guldig ton ska du inte använda det.
    njae, bara andra gången hemma :P har ju blekt hos frissan innan.

jadå, jag använder ett silvershampoo, fast bara ibland. behöver knappt det jag använder en blekning från mood som tar bort gula reflexer :)
  • Carr0n
    sanna88a skrev 2009-07-30 19:19:44 följande:
    njae, bara andra gången hemma :P har ju blekt hos frissan innan. jadå, jag använder ett silvershampoo, fast bara ibland. behöver knappt det jag använder en blekning från mood som tar bort gula reflexer :)
    Vad hade du för hårfärg innan då?
    Jag är väldigt mörk i håret, men skulle vilja bleka det. Men vågar inte göra det första gången själv. Utväxten skulle jag kunna bleka, men inte hela mitt långa hår.
  • sanna88a
    Carr0n skrev 2009-07-30 19:22:47 följande:
    Vad hade du för hårfärg innan då? Jag är väldigt mörk i håret, men skulle vilja bleka det. Men vågar inte göra det första gången själv. Utväxten skulle jag kunna bleka, men inte hela mitt långa hår.
    jag är mörkblond :)

du kan ju testa på en slinga först och se vad det blir för färg.
  • Aminah

Då skulle inte jag bleka hela håret. Det sliter så mkt. Köp en glans spray istället om det är glans effekten du är ute efter :)

• Carr0n
    sanna88a skrev 2009-07-30 19:23:55 följande:
    jag är mörkblond :) du kan ju testa på en slinga först och se vad det blir för färg.
    Jag har provat göra slingor flera gånger, det blir blont. Men inte den där fina ljusa blondfärgen som ser naturlig ut
  • sanna88a
    Carr0n skrev 2009-07-30 19:33:40 följande:
    Jag har provat göra slingor flera gånger, det blir blont. Men inte den där fina ljusa blondfärgen som ser naturlig ut
    då är silverschampoo räddaren:D
  • Carr0n
    sanna88a skrev 2009-07-30 19:34:30 följande:
    då är silverschampoo räddaren:D
    Köper man det på affären eller hos frisören? Kan tänka mig att det kostar lite
  • Aminah
    Carr0n skrev 2009-07-30 19:33:40 följande:
    Att färga själv kan vara ett lotteri, har du långt hår rekommenderar jag dig att gå till en frisör.
  • Carr0n
    Aminah skrev 2009-07-30 19:36:36 följande:
    Att färga själv kan vara ett lotteri, har du långt hår rekommenderar jag dig att gå till en frisör.
    Det tror jag också blir bäst.. men tycker jag då inte att jag passar i blont så har jag slösat tusentals kronor. Medans det bara kostar några hundra hemma {#lang_emotions_undecided}
  • sanna88a
    Carr0n skrev 2009-07-30 19:35:39 följande:
    Köper man det på affären eller hos frisören? Kan tänka mig att det kostar lite
    finns på kicks, eller hos frisören, kostar typ 70 kr kanske?:) räcker länge då man bara behöver ta lite. en flaska på 250 ml räcker typ 2-2,5 månad för mig, man behöver inte använda det vid varje dusch heller
  • sanna88a
    Carr0n skrev 2009-07-30 19:39:21 följande:
    Det tror jag också blir bäst.. men tycker jag då inte att jag passar i blont så har jag slösat tusentals kronor. Medans det bara kostar några hundra hemma
    testa gör slingor i hätta hemma :) jag gjorde det på en kompis som var mörkbrun(färgat) hon hade röda pigment i hårstråna så det blev liteorange till att börja med , men efter andra blekningen blev det bra.
    men det bästa är att gå till frisören när man inte har blekt förr
  • Aminah
    Carr0n skrev 2009-07-30 19:39:21 följande:
    Det tror jag också blir bäst.. men tycker jag då inte att jag passar i blont så har jag slösat tusentals kronor. Medans det bara kostar några hundra hemma
    Fast det är större chans att du trivs med det blonda om det är en fin nyans ;)
Svar på tråden hur länge ska man vänta tills man kan göra nästa blekning?