• jennan34

Tandvärk

Hej!
    Några snabba tips om hjälp mot tandvärk..Huskurer vad som,har bara alvedon hemma o dom hjälper ju inte..

Har inte råd o gå till tandläkaren,är det nån som vet nån tandläkare i göteborg som man kan ta det på räkning??

Blir så arg att man som fattig inte ens kan gå till en tandläkare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 14:06
    Jaha ja nu behöver jag ännu mer hjälp..Dom drog ut fel tand..Var visdomstanden som var helt trasig..Nu tycker dom jag ska betala för hela kalaset 2000 kr..Så jag får alltså betala för dom gjort fel?? Jag borde ju få ersättning för det här istället..

Vart vänder jag mig nu??

• Svar på tråden Tandvärk
  • jennan34

Finns det ingen som vet??

• Boomtown

Ibumetin är bättre mot tandvärk. något annat kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Skit att man inte ska ha råd att gå till tandläkaren

• ninnast

krossad nejlika som man baddar tanden med,, gör först jävligt ont, mensedan brukar det släppa

• jennan34

TAck för tipsen =) Får köpa nejlika imorrn då..Ja för jävligt att man inte ska ha råd o laga sina tänder bara för man är sjukskriven..Tandvärken lär ju inte gå över..

Hoppas nån mer läser o vet vart man kan gå för o få det på räkning,dom är ju inte så glada när man frågar efter det..

• Marra2

Nog måste du väl kunna betala med inbetalningskort vid ett senare tillfälle... det blir ju bara dyrare ju längre du väntar. Ring och hör efter!

• Mickis 1

Ring runt och kolla, jag går hos en privattandläkare, vilket inte är dyrare än hos folktandvården och det har aldrig varit något problem med att få betala på avbetalning. Sedan får du ju hjälp av försäkringskassan också, gå in på deras sida och titta. Hoppas det löser sig!

• qwerty66

akuthjälp för tandverk:

alt 1. huskur... mosa en alvedon...gör den gegga och lägg det på tanden. alternativt funkar det med tandkräm oxå.

alt 2.
    akuten och få smärtlindring: jag fick diclofinac eller hur det stavas... men då hade jag ont så jag ...inte kunde göra något alls... hemsk upplevelse.

ring jourtandläkare imorgon och säg som det är, dra ut en tand kostar under 1000-lappen, borde inte vara nått prob att ta det på en räkning, bara man nämner det innan kasnke.

ang huskuren... jag använde mig av den... funkade skitbra... men jag fortsatte använda det och blev då tvungen till att använda mig av alternativ två eftersom hålet då fick växa till sig... och då huskuren inte funkade var det kört... jag lovar... du vill inte komma dit. dragen tand 650 spänn eller rotfyllning 4000... lätt val då :)

• jennan34

Ja lätt val om man ser till priserna =) Ska ringa runt imorrn o höra,det här funkar ju inte som sagt..Kan ju inte ens sova..Till saken hör oxå att tanden redan är halv så det är ju bara o dra ut den..men då borde jag få det för halva priset haha

TAckar verkligen för alla tips,tandvärk är inte o leka med...

• Marra2

Det kanske räcker med att laga den.....? Behöver ju inte vara nödvändigt med rotfyllning bara för att det gör ont.

Diklofenak eller Voltaren kan man numera köpa receptfritt på apoteket i mindre förpackningar!

Svar på tråden Tandvärk