Inlägg från: Anonym (misstress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (misstress)

Min älskare vill lämna sin fru för mig....

Jag har under 1½ års tid träffat en gift man, det var aldrig min intention att det skulle bli så men jag blev fullkommligt hals över huvud förälskad och kär i honom.

Det har så klart varit rätt jobbigt men ändå underbart, för jag älskar honom verkligen. I början var han tydlig med att han inte skulle lämna sin fru och jag var inställd på att få det jag kunde. Men med tiden har han blivit kär även han och nu har han sagt att han vill skilja sig och leva med mig på riktigt.

Tanken är svindlande, jag blir varm och lycklig av att tänka på det, att få ha honom alltid och att han aldrig ska behöva gå hem.

Men...hur sjutton kan jag lita på en man som varit otrogen mot sin fru? Vad är det som säger att han inte skulle vara otrogen mot mig när allt med mig går in i slentrian och blir "tråkigt" med mig också? För det blir det ju förr eller senare. När livet börjar handla mer om att få i hop vardagen med allt som den innebär så är jag kanske inte lika spännande längre?

Han har tre rätt stora barn (10,12 och 14) och jag har ett barn på 5. Hur sjutton ska det gå med hans ungar och mig? De kommer ju hata mig och tycka att jag tagit deras pappa från deras mamma. :(

Visst, det skulle man kunna lösa genom att han flyttade och bodde själv ett tag och sedan flyttade i hop med mig, men i den stad vi bor i så är det inte så enkelt med boende och han har inte råd att flytta själv då han skulle vara tvugen att köpa något och i hans stadsdel är det allt annat än gratis. I hop skulle vi däremot ha råd att köpa en lägenhet.

Nu sitter jag här, men en jätteångest och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till... Å ena sidan blir jag ju överlycklig och det är det här jag egentligen har väntat på under all tid, å andra sidan blir jag livrädd...

Jag vet att många av er kommer reagera på att jag har i hop det med en gift man, men om det är det ända ni kan skriva och skälla på mig över...låt bli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 14:27
    Han har berättat allt om oss för sin fru och sina barn och han flyttat, han har bosatt sig i sin mors lägenhet som står tom den mesta tiden då hon jobbar utomlands.

Detta gjorde han innan jag gav ett svar om jag ville satsa på oss eller ej vilket känns skönt på ett sätt, för det innebär att han vill lämna sin fru ändå.

Just nu vet jag egentligen inte vad som händer, fick reda på detta i går kväll.

• Svar på tråden Min älskare vill lämna sin fru för mig....
  • Anonym (misstress)
    Anonym skrev 2009-07-30 22:40:04 följande:
    Ja du hoppas bara han gör samma mot dig det är allt jag kan säga.
    Varför? För att jag blivit kär i "fel" man? Ja, det är inte optimalt och nej, det är inte juste mot hans fru men hon är hans ansvar och inte mitt. Varför är jag "the bad guy"?
  • Anonym (misstress)
    MissGos skrev 2009-07-30 22:30:19 följande:
    Att man träffar någon annan och blir kär om man har en partner kan ju ske även om man inte har det i bagaget sedan innan.Trist att det vart så kanske med tanke på hans familj men du verkar ju medveten om att det kan bli lite bökigt. Hoppas bara inte mamman vänder barnen emot pappan. Livet blir inte alltid som man tänkt sig så man får ta det som det kommer. Njut och var kär och ta problemen efter vart de kommer =)
    Nä, i och för sig, men det känns som om risken ökar om man har ett sneglande öga...
  • Anonym (misstress)

Anonym (c) skrev 2009-07-30 22:37:50 följande:

Barnen är så stora så de behöver ingen mamma som vänder dem mot någon...det klarar de själva. Och ts lär få räkna med att det inte blir en dans på rosor för henne med de barnen. Jag hade själv en pappa som var otrogen och helt plötsligt hade vi både skilsmässa och ny styvmamma och jag kan lova att HON inte var populär.
    Jag inser det, min mamma lämnade min pappa för en annan man och inte jsutton blev han någonsinn min stora favorit. Å andra sidan är han TOTALT ointresserad av mig och min bror, vi var skit i hans ögon. det gör ju viss skillnad.
  • Anonym (misstress)
    Anonym skrev 2009-07-30 22:47:59 följande:
    Jag var kär i en gift man....han sa att han skulle lämna henne. Det är nu ca 4 år sen och de väntar sitt 3:e barn nu. Jag har gått vidare med mitt liv och mår bra, men fy fan för fega karlar.
    Jag beklagar att det blev så för dig.
  • Anonym (misstress)
    Anonym skrev 2009-07-30 22:51:02 följande:
    Du visste mycket väl vad du gav dig in på man är två om det. Du kunde varit den kloka och sagt ifrån till sådana kräk.
    Ja, det kunde jag. Men har du aldrig varit kär och drabbats av den stoooora passionen?
  • Anonym (misstress)
    Anonym skrev 2009-07-30 22:57:09 följande:
    Man blir inte kär utav att bara säga hej. Så fort jag hört att mannen är gift och har barn så har jag haft vettet i huvet att säga hejdå. Finns många män därute varför skulle jag orsaka mig själv smärta och försöra andras förhållande för vadå? En man som kanske kan göra detsamma mot mig senare och som jag aldrig skulle lita på. En man som öht är beredd att vara otrogen mot sin fru och svika sina barn med mig är ett kräk i mina ögon.
    Nu var det tyvärr så att jag inte på en gång fick veta att han var gift, det var något som han inte skyltade med direkt. och ja, jag blev väldigt arg när det väl kom fram och jag gjorde slut till en början, men det var för sent. Jag var redan fruktansvärt kär och tog tillbaka honom.

Och på den vägen är det.

Det är väldigt lätt för dig att sitta på andra sidan och vara dömmande, men du känner inte mig, du känner inte honom och du känner inte hans fru. du vet inte tillräckligt om någon av oss för att kunna yttra dig om huruvida han är ett kräk eller ej och om jag är en "förhållande förstörare". Jag menade inte att detta skulle hända, jag blev kär.
  • Anonym (misstress)

Anonym (c) skrev 2009-07-31 09:37:32 följande:

Anonym (misstress) skrev 2009-07-31 09:33:24 följande:
    Du får ursäkta men han är ett kräk vare sig du vill eller inte och det är inte pga frun (för jag fattar att alla inte håller hela livet) men man gör inte så mot sina barn....ska de gå igenom en skilsmässa ska det fan skötas snyggt iallafall och så blir det ALDRIG när ena parten varit otrogen.
    Men nu är det som det är, nä, han har inte skött det snyggt genom att involvera sig i mig före han skiljt sig men nu är det som det är och vare sig du anser att han är ett kräk eller ej så älskar jag honom och jag känner att han älskar mig.

Hans handlingar är inte rätt mot hans fru, men mankan inte kategorisera människor enbart utefter deras handlingar och de misstag de gjort utan också även det goda i dem.

Gällande hans barn så är det så klart tråkigt att de kommer i kläm, men jag ser det inte som något han gör mot dem. Det är inte sina barn han vill lämna utan sin fru.
  • Anonym (misstress)

Anonym (klappa händerna) skrev 2009-07-31 18:14:59 följande:

NU skall vi alla klappa händerna för dig eller?! Har du tänkt hur det känns för han fru????????? Du sitter och tänker på framtiden medans hon kommer att hamna i HELVETET..herre gud vad synd om dig...
    Var inte larvig, självklart förväntade mig mig inga aplåder.
  • Anonym (misstress)

Ärla Minou skrev 2009-07-31 22:53:31 följande:

Nu gillar jag inte det här med otrohet men med det sagt så tänkte jag lämna den diskussionen åt sidan ock fokusera på din problemställning.Du har jätteångest skriver du...över vad? Om du tänker kring fenomenet igen... i samband med vilka tankar kommer ångesten? Är du rädd att du ska ha bidragit till att paja ett äktenskap och sen inte vilja ha mannen ifråga? Känner du att det är förpliktigande, dvs att du blir skyldig att älska honom för alltid?Är du tveksam till om du vill ha en relation med honom öppet?Även om du har del i att han är otrogen så är det ju så att han måste vara ansvarig för sina val och handlingar. Både för att vara otrogen och för ett eventuellt val att skilja sig.
    Jag är inte rädd för något av det du skriver, ha säger att hans relation gick på sparlåga innan han träffade mig men att han ville hålla i hop för ungarnas skull. På något sätt får jag tro på det.

Jag är rädd att samma sak ska hända mig som hans fru, ska han träffa någon annan för en 20 år yngre kvinna om 10 år? Lessnar han på mig ifall vi lever i hop på riktigt? Är en gång otrogen alltid otrogen?

Dessa frågor och funderingar ger mig ångest.
  • Anonym (misstress)

Anonym (mamman o fru) skrev 2009-07-31 23:07:48 följande:

jag har en vännina som träffade sin man då han var gift småbarnsfarsa. Det var 10 år sedan och efter den säkert jobbiga skilsmässan har de levt lyckiga och fåått tvåå barn ihop . Vad jag vet är han inte otrogen mot sin nya fru. Finns ju ofta en orsak att man är otrogen och bara för att ett förhållande vart kass behöver ju inte nästa bli det. Dessutom mognar man ju av åldern och inser att det kan vara värt att satsa lite om relationen ska funka. Lycka till med din relation!
    Tack
  • Anonym (misstress)

Anonym (bedragen) skrev 2009-07-31 23:24:11 följande:

Nu tillhör jag dem som blivit bedragen, så innan jag svarar har jag ett par frågor:1. Har du träffat hans fru?2. Har du träffat hans barn och/eller har han träffat ditt barn?
    Nej, jag har inte träffat hans fru eller barn och han har inte träffat mitt barn. Vi ses mina barnfria veckor.
  • Anonym (misstress)

Anonym (mamman o fru) skrev 2009-07-31 23:21:50 följande:

jag tycker inte att du gör fel, du har blivit kär i en man. Han kunde avslutat sin relation snabbt för att var med dig och undvika otrohet. Men så gjorde han inte men det är ju inte ditt fel.Hans relation kanske vart kass länge men han inte orkat ta sig ur den. Nu ser han vad han kan vinna genom att ta steget. Att vara med en kvinna som han älskar. Inget lätt beslut men livet är inte lätt. Men att avstå kärlek äär inte helller bra. Hans barn överlever detta och glrs det på ett lungt o bra sätt kan du säkert få en relation till dem framöver. Frun tycker inte jag du ska fundera så mycket över det är hans ansvar att göra ett bra avslut där. Du har inget med den ralationen att göra. Att byta partner gör man ibland tyvär.
    Tack så mycket.
  • Anonym (misstress)

Anonym (hmm) skrev 2009-08-02 14:08:08 följande:

Som du ju vet finns det inga svar att ge. Jag känner de som gjort er resa och fortfarande ett halvt liv efterår ät lika lyckliga. Och jag känner de som, liksom frun tidigare, blivit övergivna av mannen ifråga i sin tur. Det finns liksom inga garantier. Det är upp till dig om du vågar. Spontant antar jag att alla relationer innebär en risk i det att vi lägger så mycket i händerna på en annan människa. Det är inget som säger att du inte blir lämnad om du väljer någon som inte lämnat förut. Go for it om du älskar honom. MEN gå in i det som två vuxna som vågar möta de svårigheter som den sorg som en skilsmässa innebär inte minst för barnen. Att genomgå en skilsmässa och sedan bli en styvfamlij är inte lätt. Glöm aldrig att barnen inte valt och att deras bästa måste komma i första rummet. Lycka till.
    Livet har aldrig några garantier, men jag kan inte gå i från kärlek.

Tack för ditt svar.
  • Anonym (misstress)

Nu har vi pratat, han har sagt att han vill skiljas och att han kommer bo i sin mammas lgh under en övergångsperiod på 6-9 månader ungefär, om vi fortsvarande vill vara tillsammans efter det så kör vi på och hittar ett gemensamt boende.

Till en början kommer vi bara ses själva, på våra barnfria veckor och med tiden kommer vi introducera barnen också. Det blir förmodligen känsligast med hans barn då mitt inte minns att jag och hennes pappa levt i hop ens.

Tack för alla stöttande inlägg!

• Anonym (misstress)
    bernie skrev 2009-08-03 21:54:53 följande:
    Anonym (misstress) skrev 2009-08-02 20:37:05 följande:
    Grattis, vad härligt att det verkar ordna sig, jag håller tummarna för er!
    Jag med. :) Och tack.
  • Anonym (misstress)

Anonym (kvinna nr 2) skrev 2009-10-11 22:30:40 följande:

Hej, tänkte bara höra efter hur det har gått för dig/er?Befinner mig i ungefär samma sits som du gjorde när du skrev tråden nämligen...
    Det har gått bra. Eller ja, mellan oss är det bra. Hans yngsta barn accepterar mig bra och de två äldre har det rätt jobbigt med deras föräldrars separation. Men de hatar mig inte iallafall. Fast det är bättre än vi trodde.

När vi int ehar barn hos oss bor vi hop hos mig, kan mannog säga och de veckorna vi har barnen ses vi något så barnen kan vänja sig lite vid oss. Men vi håller det på en ganska platonisk nivå då, dvs kysser inte varandra men kramar och någon puss.

Hans fru däremot har väl inte tagit det så bra, så det jobbigaste är väl med henne. I en period ringde hon en hel del, till mig och skällde och bråkade. Det var så klart inte speciellt roligt för hon fick mig att känn amig som en ärkeskurk. :/ Fast det är klart att hon tycker jag är det.

I juni kommer hans mamma hem igen så under våren ska vi börja leta gemensamt boende. Hoppas det kommer funka med barnen.
  • Anonym (misstress)

Vi har pratat mycket om min oro gällande hans otrohet och han förstår mig helt där. Självklart hävdar han att han aldrig skulle göra så mot mig. ;) Men jag är realist och fattar ju så klart att han knappast kan säga motsattsen.

I vilket fall så säger han att han var otrogen mot sin fru hade att göra med att deras kärlek tog slut, något hon faktiskt även bekräftat, att de levde mest som vänner under samma tak och att det till slut inte fanns något att bygga på kvar. Han säger att han föll för mig och inte för att ha sex med mig.

Men visst, i mig kan en oro dyka upp i bland. Men just nu är jag så lycklig att jag mest tänker....den dagen den sorgen. Kan inte hänga upp mig på det nu!

NU är vi lyckliga!

• Anonym (misstress)

Anonym (What goes around) skrev 2009-10-13 00:11:32 följande:

Anonym (älskarinna) skrev 2009-10-12 09:44:32 följande:
    Eller så är det så att you 2 are being played both of you...
    Just min man träffar bara mig, det finns inte tid för annat i hans liv just nu och varje ledig sekund träffas vi.

Jag kan läsa att många skulle gotta sig i att han var otrogen mot mig också, tråkigt att ni har sådan attityd. En hel del av er har bestämt sig för att göra mig till en ärkeskurk utan att ens känna mig. Rätt typiskt dömmande FL.
Svar på tråden Min älskare vill lämna sin fru för mig....