• In the summertime

Vad ser era barn för filmer ??

Jag vill ha lite tips på filmer för en 4 åring. De ska vara lite mer avancerade men inte läskiga på ngt sätt. Han är livräd för tex Emils pappa och Farbror Melker. Men Cars är tex favorit filmen som han nu sett typ varje dag i 1 månad. Han är dock rädd för Terri så då går han ut.

Undrar också om ni börjat med kapitel böcker och isåfall vilka.

• Svar på tråden Vad ser era barn för filmer ??
  • Ulli

Vi läser Sandvargen av Åsa Lind, rekomenderar den varmt.

• lilla syster

Min tittar gärna på bambi 1 och 2:an, Micke o Molle, djungelboken, Spöket laban, björnbröder.

• Pirella

Saga (snart 4 år) tittar på:

Filmen om Nalle Puh
    Nalle Puh - Vårkul med Ru
    Nalle Puh- Vänner för alltid
    Nalle Puh - Jullovet
    Nalle Puh - Heffaklumpen
    Nalle Puh - Tiger & Puh (Superdeckarna med Ditte)
    Tigers Film
    Nasses stora film

(och det är ett elände att försöka komma ihåg i VILKEN av alla Nalle Puh-filmer som Tiger sitter uppflugen i ett träd och inte kan komma ner...)

Bambi 1 & 2
    Lady och Lufsen 1 & 2
    Tingeling
    Aristocats
    Djungelboken
    Bernard & Bianca
    Pinocchio
    Kogänget
    Fem myror är fler än fyra elefanter
    Pettson & Findus - Tomtemaskinen
    Pettson & Findus - Kattonauten

Vi läser rätt mycket böcker. Hon fick en hel kartong med såna där böcker från Kalle Ankas bokklubb (alla möjliga Disney-historier), så dem kör vi hårt med just nu. Annars är det en del faktaböcker, typ "Vet du vad det blir av maten?" och böcker om insekter och blommor.

• hannaliza

Nicke Nyfiken filmen (inte tv-serien) har varit väldigt popis här - det är fin musik i den också...

Annars är det mest Djungelboken och Pingu som gäller. Hitta Nemo har vi hyrt någon gång - och den var uppskattad men lite otäck.

• Xeroina

Jag har bara lyckats läsa en kapitel bok med framgång för min son och den heter Godnattsagor om Anders, nästan 4 av Kerstin Thorvall. Den är från när jag var liten men det är stor igenkänningsfakort ändå för sonen som lever sig in i historierna. Varje kapitel är en ny historia. Jag rekomenderar den varmt!

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Min son är precis fyllda 3år och han gillar att se på
    Bamse
    Pippi
    Rorri
    Spöket Laban
    Emil (säger att han vill jobba med tv så han kan busa med emil )
    mamma mu och kråkan
    Fia med djuren
    Nalle puh
    Bilar

• malin bergh

Favoriterna nu är:
    Aristocats
    Snow buddis
    Mysteriet på Greveholm
    Alla Astrid Lindgren filmer.

Jag läser Mamma mu och Kråkan som vi fick från BVC på 4 års kontrollen, det är kapitel i den och vi läser ett kapitel i sängen innan vi ska sova, funkar super :)

• friper

Jag och min sambo är filmnarkomaner. Vi betar av en del i veckan.
    Ungarna älskar också film.
    Typ Katten i hatten, Karlsson på taket, Den otroliga vandringen, Beethoven, Bilar, Gustav, Alvin and the chipmunks m fl

• SweetStarAngel

Vår dotter Susanna är 4 år och gillar Disney, hon tittar t.ex. på "Lejonkungen", "Törnrosa", "Den lilla sjöjungfrun". Gillar även filmer som "Hitta Nemo, "Hajar som hajar", Bilar etc. Så älskar hon sina Barbiefilmer och My little Pony filmer.

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!!
  • Lerika

Våran son, 4 år, tyckte väldigt mycket om att titta på cars men för ca 1 mån sedan visades Herbie på tv (dubbad med Svensk text) och nu är det bara den som gäller...

I övrigt kan det vara filmer som:
    Bamse
    Alfons Åberg
    Micke och molle
    Oliver och gänget
    Monsters INC
    Lejonkungen
    Den otroliga vandringen
    Snow buddies
    Hundhotellet

Med många fler...

Svar på tråden Vad ser era barn för filmer ??