• Lilaa

sko storlek på 1 åring?

Vad har er 1 åring för skostorlek? Mätte min son fot idag och han skulle ha stl 19 och han är snart 11 månader. Vilken storlek ska jag köpa till hösten på skor och tipsa mig gärna om bra barnskor som passar både på hösten och vinten. Tack

• Svar på tråden sko storlek på 1 åring?
  • Snorf

min 14 månaders har 23 på god väg till 24,
    Skor är nog bra och köpa när dom behöver det..alltså inte för långt i förväg..

Mammas Prins Alvin
  • Snorf

fodrade vinterstovlar..det ska jag försöka ragga upp till hösten :)

Mammas Prins Alvin
  • Vilda77

Min dotter är 14 månader o hon har stl 18

• Lilaa

oj vad olika det är. Jo kanske bäst att vänta med skor då, han går ju inte mycket än iallaall. tack

• paddanpuff

Bästa är att vänta och sedan gå o mäta foten i en skoaffär. Det är jätte olika + att alla skor har olika strl mått. Sonen har 22 i PAX och 21 i kavat.

• Dahlia

Vår son är 14 månader och han har strl 22-23.. Lite olika i olika skor.

Kavat tex är ganska stora så där kan ha strl 21 faktiskt.

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • Quinny

Min dotter, 12 månader, har stlk 18. Sonen hade stlk 20 när han va 1 år.

• lisadragon

Var in idag och köpte kavat-skor, bad dom mäta för jag tyckte att dom han hade fått (stl 20) såg så små ut, det stämde för ena foten är större än den andra och vi fick byta till stl 21.
     Han går bra utan skor men mindre bra med skor, tanken är att han ska ha skorna om nån månad el. två när vi är ute och han vill gå själv. Tror inte hans fötter är så mkt större då än nu och dessa skor var ju lite större med den tanken i bakhuvudet vilket jag berättade för tjejen som sålde skorna..

Jag är nog mer orolig, hur vet man att dom är för små/trånga/urvuxna?!

• Snorf

barnen ska ju ha till godo 1 1/2 cm i skorna..känner ju tårna längs fram på skon..oftast..{#lang_emotions_smile}

Mammas Prins Alvin
  • mittenavapril

min tjej är 14 mån och har 21-22

• Hedebris

vår son på 1½år har storlek 20. det har han haft ett bra tag nu.. kunde ha det redan i julas när han var 11mån

• Geshia
    Geshia skrev 2009-08-01 16:49:36 följande:
    vår son hade storlek 18-19 som ettåring.
    Han är 20 månader nu och har storlek 21
  • Yosa

Kan variera mycket. Sonen på 1,5 år har samma storlek som dottern hade när hon var 2,5år.

• julimor

Man säger att man ska mäta fötterna (tips: stå mot vägg, hälen mot kanten) ganska ofta. Viktigt att barnet står på hela foten så det blir den belastning/ställning som det är när de går.
    Skor ska vara ca 10-15 mm extra stora när man köper dem. När det är mindre än 5mm extra är det dags att köpa nya!
    Själv mäter vi skolängden mha ett snöre. Vet att tex Kavat anger mått på sina skor.

Min son är 14 mån och har 22-23.

• Stumpan 82

Min dotter är 15 månader och har stl: 18 på alla skor hon har...

• sarsparis

Min 18 mån har strl 24, mitt råd är att köpa skor när man ska ha dom och inte i förväg, har tyvärr gjort det misstaget en gång och det slutade med att han inte kunde ha de skorna då hans fötter växte så mycket under en månad.

• Susselur

min son fyller 1 år idag....har haft jätte svårt att hitta skor...PAX har varit bäst....han har lite höga fotryggar... ....Theo har stl 22-23.......

Svar på tråden sko storlek på 1 åring?