• emmaline

Ni som använt korsett/gördel efter förlossningen

Hej!
    Jag har hört att vissa använder nån sorts gördel eller korsett för att hjälpa magen att komma i form efter förlossningen. Någon som testat det? Hur lång tid efter förlossningen började ni med det i så fall och vad använde ni för slags stöd?

• Svar på tråden Ni som använt korsett/gördel efter förlossningen
  • emmaline

puffar, ingen som har några erfarenheter?

• memmlis

Jag köpte en gördel två dagar efter förlossningen, en helt vanlig svart sak ifrån Lindex för 299 kronor(modell underbyst) och jag är fullkomligt övertygad om att den faktiskt har gjort sitt, förvisso har jag fortfarande lite extra hud kvar men min mage börjar mer och mer återgå till sin forna form och jag vet att det tog betydligt längre tid efter graviditet nummer ett. Så jag tycker absolut att det är värt att prova,om inte annat så hjälper det ju för stunden

• PrettyinPink

Har också hört bra saker om gördel, var köper man dem? Funkar en från Lindex alltså? hur länge ska man använda den?

• ljuset

hej. min mamma köpte två olika modeller till mig. ett par trosor som går högt över magen och ett par som även går över låren. jag tycker verkligen att det hjälpt. började med dem fyra dagar efter förlossningen.. dock är det för varmt att ha dem som går över låren så just nu satsar jag bara på att trycka ihop magen! :)

• sanna78

Nej det är inte för sent. För egen del började jag ungefär tre dagar efter min senaste förlossning. Det var nästan lite av en chock eftersom jag kunde snöra in helt efter någon dag och det här är en liten korsett. Jag var nog kanske lite öm ett par dagar, men sen var det bra. Jag skulle påstå att det t o m var skönt. Sedan dess har jag burit korsett, men måste nog påstå att magen hämtade sig på några dagar. En läkare sa till mig att det inte var så konstigt eftersom min kropp var van vid att organen flyttas runt efter nio månaders graviditet, så att sätta på korsetten skulle vara som att återvända till graviditeten.

Svar på tråden Ni som använt korsett/gördel efter förlossningen