Någon som vet vart man kan köpa korsett?
Någon som vet vart man kan hitta en bra korsett? utan trosa eller bh, som sitter ihop.. hittar ingen :)
Någon som vet vart man kan hitta en bra korsett? utan trosa eller bh, som sitter ihop.. hittar ingen :)
utan trosa eller bh - alltså menar du bara en sån som håller in över magen? Finns på Lindex.. men dem kan man ju bara ha efter man har fött för att hjälpa till att hålla in allt lite, dem kan man absolut inte få på sig när man är gravid. Dom är heller inte sexiga direkt :) är i rätt grovt material och finns typ i hudfärgat, vitt och svart. Annars vet jag inte riktigt vilken sort du menar? Du menar inte typ gördel som man har som stöd när man är gravid??
www.korsetten.se
Där finns riktiga korsetter med stålskenor om det är en sådan du är ute efter...
De som säljs "på stan" är oftast med plastskenor och håller inte in så bra. Men de med plast ligger oftast lite lägre i pris.
Jag köpte en fin på tradera. Tänk på att försöka hitta en som slutar under brösten om du skall amma.. :)
Tack så mycket för svaren!
-Jag menade en sån som slutar nånstans under brösten, jag vill ha den för att försöka forma magen ett litet tag efter förlossningen. Så den behöver bara fungera för det :)
Ha en trevlig helg!
Finns stödtrosor annars som håller in och formar magen, och så slipper man de obekväma plastskenorna.
Lili Rodrigues skrev 2009-08-01 23:47:35 följande: